Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone
Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone
de Alexandra Stanescu la 03 Mai. 2018
servicii romaniacalitate serviciiup your service

43,5% dintre romani se declara nemultumiti de calitatea serviciilor prestate de companiile din Romania si de experienta lor in interactiunea cu acestea, potrivit unui studiu realizat de UP! Your Service, liderul global in construirea unei culturi superioare a serviciilor.

Alti 42,8% dintre romani sustin ca au avut, in general, experiente bune in relatia cu furnizorii de produse si servicii cu care  interactioneaza, iar 11,1% se declara foarte multumiti de calitatea serviciilor, insa numai 2,6% spun ca au beneficiat de o experienta exceptionala in relatia cu companiile din Romania.
 
66,3% dintre romani spun ca, atunci cand interactiunea cu o companie si calitatea serviciilor de care beneficiaza sunt sub asteptari, vor alege sa cumpere produse similare de la o alta companie cu o calitate mai buna a serviciilor, iar 61% povestesc si familiei si prietenilor despre experienta negativa. 


Citeste si: Pentru ca nu mai gasesc specialisti, firmele ii cresc singure
 
"Cred ca romanii incep sa fie din ce in ce mai atenti la calitatea produselor si serviciilor pe care le cumpara. Daca, in urma cu cativa ani, erau interesati doar sa obtina un produs sau un serviciu intr-un termen cat mai scurt, acum, analizeaza si compara mai mult optiunile oferite de piata si, de cele mai multe ori, taxeaza un furnizor de servicii sau produse care nu si-a indeplinit promisiunea initiala", a declarat Elena Calin, CEO UP! Your Service Romania.
 
In ultimul an, 42% dintre respondenti spun ca li s-a intamplat sa achizitioneze produse sau servicii de la o companie si sa renunte la ele din cauza calitatii slabe a serviciilor, iar 39% au declarat ca iau in calcul schimbarea furnizorului, imediat dupa prima experienta negativa. 
 
Mai mult, 45% spun ca, intr-o astfel de situatie, fac reclamatii la nivelul companiei sau chiar la autoritatile competente (27%). In schimb, doar 3 din 10 le povestesc intotdeauna celor din jur despre experientele exceptionale pe care le au in relatia cu o companie, iar 39% fac acest lucru frecvent.
 
"Doar experientele foarte bune si experientele exceptionale creeaza loialitate in randul clientilor, iar, in batalia pentru fiecare client si pentru cresterea vanzarilor, aceasta loialitate conteaza. Peste 43% dintre romani spun, insa, ca sunt nemultumiti de calitatea serviciilor de care beneficiaza, ceea ce se traduce intr-un risc de pierdere a clientilor si chiar de pierdere a angajatilor care interactioneaza cu clientii, indicatori intre care exista o corelatie puternica", a subliniat Elena Calin. 
 
Unul din doi romani considera ca experienta pozitiva in relatia cu o companie este puternic influentata de atitudinea angajatilor cu care interactioneaza.


Citeste si: De ce ajung firmele romanesti in insolventa?
 
Pentru a oferi servicii exceptionale clientilor, o companie trebuie sa aiba angajati care dau dovada de grija si respect in interactiunea cu clientii, criteriu considerat cel mai important de 57,2% dintre romanii care au participat la studiul UP! Your Service. 
 
Totodata, compania trebuie sa prezinte clar si transparent toate informatiile despre produsele si serviciile pe care le ofera (44,6%), sa raspunda rapid la intrebari si reclamatii (39,8%) si sa dea dovada de onestitate, asumandu-si responsabilitatea, cand apar probleme in interactiunea cu clientii (35,7%). La fel de importanta pentru a putea oferi servicii de calitate clientilor este, pentru 30% dintre respondenti, si experienta facila de achizitie a produselor si serviciilor companiei.

De asemenea, un sfert dintre romani spun ca mai putin de una din zece companii de la care achizitioneaza produse si servicii in mod curent le ofera o experienta a clientului exceptionala. 
 
Lipsa interesului companiilor pentru satisfactia clientilor este principalul motiv care impiedica firmele sa ofere o experienta ideala acestora, cred 59% dintre respondenti, urmata de problemele legate de personal. 
 
Astfel, 30,8% dintre romani cred ca, printre motivele pentru care companiile nu ofera servicii de calitate, se numara dificultatile in a recruta si motiva angajati competenti, lipsa instruirii riguroase a angajatilor existenti (45,3%) si numarul subdimensionat de angajati (24,2%).
 
Studiul UP! Your Service Romania a fost desfasurat in perioada martie - aprilie 2018 pe un esantion format din 1.923 de respondenti din toata tara.

Citeste si: Starea de bine a angajatului, noua tendinta pe piata birourilor
Senior Editor Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Statul alearga dupa banii romanilor: se imprumuta masiv de la cetateni. Cum poti sa profiti de acest lucru
Economie

Statul alearga dupa banii romanilor: se imprumuta masiv de la cetateni. Cum poti sa profiti de acest lucru

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a listat pe 27 iunie patru noi emisiuni de titluri de stat FIDELIS in valoare totala de peste 1,44 miliarde de lei.   
today28 Iun. 2022
IMM INVEST PLUS, o noua sansa de finantare pentru firmele care au probleme cu lichiditatile: anuntul de ultima ora al Finantelor
Companii

IMM INVEST PLUS, o noua sansa de finantare pentru firmele care au probleme cu lichiditatile: anuntul de ultima ora al Finantelor

Statul roman vine cu noi masuri de sprijin pentru mediul privat, alocand noi instrumente de finantare firmelor care au probleme cu lichiditatile.  
today28 Iun. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cele mai bune platforme de tranzactionare criptografica din 2022
Business

Cele mai bune platforme de tranzactionare criptografica din 2022

today28 Iun. 2022
Cele 5 situatii in care contractul de munca poate fi modificat fara acordul salariatului
Companii

Cele 5 situatii in care contractul de munca poate fi modificat fara acordul salariatului

today28 Iun. 2022
Externalizarea activitatilor de resurse umane si salarizare - noua tendinta in randul companiilor
Companii

Externalizarea activitatilor de resurse umane si salarizare - noua tendinta in randul companiilor

today28 Iun. 2022
Cea mai inteligenta metoda de a economisi bani: ce inseamna sa compari costul cu valoarea
Banii tai - sectiune de educatie...

Cea mai inteligenta metoda de a economisi bani: ce inseamna sa compari costul cu valoarea

today27 Iun. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x