Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone
Patru din 10 romani nu sunt multumiti de serviciile companiilor autohtone
de Alexandra Stanescu la 03 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
servicii romaniacalitate serviciiup your service

43,5% dintre romani se declara nemultumiti de calitatea serviciilor prestate de companiile din Romania si de experienta lor in interactiunea cu acestea, potrivit unui studiu realizat de UP! Your Service, liderul global in construirea unei culturi superioare a serviciilor.

Alti 42,8% dintre romani sustin ca au avut, in general, experiente bune in relatia cu furnizorii de produse si servicii cu care  interactioneaza, iar 11,1% se declara foarte multumiti de calitatea serviciilor, insa numai 2,6% spun ca au beneficiat de o experienta exceptionala in relatia cu companiile din Romania.
 
66,3% dintre romani spun ca, atunci cand interactiunea cu o companie si calitatea serviciilor de care beneficiaza sunt sub asteptari, vor alege sa cumpere produse similare de la o alta companie cu o calitate mai buna a serviciilor, iar 61% povestesc si familiei si prietenilor despre experienta negativa. 


Citeste si: Pentru ca nu mai gasesc specialisti, firmele ii cresc singure
 
"Cred ca romanii incep sa fie din ce in ce mai atenti la calitatea produselor si serviciilor pe care le cumpara. Daca, in urma cu cativa ani, erau interesati doar sa obtina un produs sau un serviciu intr-un termen cat mai scurt, acum, analizeaza si compara mai mult optiunile oferite de piata si, de cele mai multe ori, taxeaza un furnizor de servicii sau produse care nu si-a indeplinit promisiunea initiala", a declarat Elena Calin, CEO UP! Your Service Romania.
 
In ultimul an, 42% dintre respondenti spun ca li s-a intamplat sa achizitioneze produse sau servicii de la o companie si sa renunte la ele din cauza calitatii slabe a serviciilor, iar 39% au declarat ca iau in calcul schimbarea furnizorului, imediat dupa prima experienta negativa. 
 
Mai mult, 45% spun ca, intr-o astfel de situatie, fac reclamatii la nivelul companiei sau chiar la autoritatile competente (27%). In schimb, doar 3 din 10 le povestesc intotdeauna celor din jur despre experientele exceptionale pe care le au in relatia cu o companie, iar 39% fac acest lucru frecvent.
 
"Doar experientele foarte bune si experientele exceptionale creeaza loialitate in randul clientilor, iar, in batalia pentru fiecare client si pentru cresterea vanzarilor, aceasta loialitate conteaza. Peste 43% dintre romani spun, insa, ca sunt nemultumiti de calitatea serviciilor de care beneficiaza, ceea ce se traduce intr-un risc de pierdere a clientilor si chiar de pierdere a angajatilor care interactioneaza cu clientii, indicatori intre care exista o corelatie puternica", a subliniat Elena Calin. 
 
Unul din doi romani considera ca experienta pozitiva in relatia cu o companie este puternic influentata de atitudinea angajatilor cu care interactioneaza.


Citeste si: De ce ajung firmele romanesti in insolventa?
 
Pentru a oferi servicii exceptionale clientilor, o companie trebuie sa aiba angajati care dau dovada de grija si respect in interactiunea cu clientii, criteriu considerat cel mai important de 57,2% dintre romanii care au participat la studiul UP! Your Service. 
 
Totodata, compania trebuie sa prezinte clar si transparent toate informatiile despre produsele si serviciile pe care le ofera (44,6%), sa raspunda rapid la intrebari si reclamatii (39,8%) si sa dea dovada de onestitate, asumandu-si responsabilitatea, cand apar probleme in interactiunea cu clientii (35,7%). La fel de importanta pentru a putea oferi servicii de calitate clientilor este, pentru 30% dintre respondenti, si experienta facila de achizitie a produselor si serviciilor companiei.

De asemenea, un sfert dintre romani spun ca mai putin de una din zece companii de la care achizitioneaza produse si servicii in mod curent le ofera o experienta a clientului exceptionala. 
 
Lipsa interesului companiilor pentru satisfactia clientilor este principalul motiv care impiedica firmele sa ofere o experienta ideala acestora, cred 59% dintre respondenti, urmata de problemele legate de personal. 
 
Astfel, 30,8% dintre romani cred ca, printre motivele pentru care companiile nu ofera servicii de calitate, se numara dificultatile in a recruta si motiva angajati competenti, lipsa instruirii riguroase a angajatilor existenti (45,3%) si numarul subdimensionat de angajati (24,2%).
 
Studiul UP! Your Service Romania a fost desfasurat in perioada martie - aprilie 2018 pe un esantion format din 1.923 de respondenti din toata tara.

Citeste si: Starea de bine a angajatului, noua tendinta pe piata birourilor
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x