Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Plafonul de garantii pentru Prima Casa ar putea fi suplimentat cu 500 de milioane de lei


Plafonul de garantii pentru Prima Casa ar putea fi suplimentat cu 500 de milioane de lei
de la 10 Mai. 2016
Plafonul de garantii pentru Prima Casa ar putea fi suplimentat cu 500 de milioane de lei
Tags: prima casa 2016suplimentare bani prima casa

Ministerul Finantelor Publice (MFP) propune suplimentarea plafonului de garantii aferent programului Prima Casa din acest an cu suma de 500 milioane de lei.


Conform MFP, masura ar raspunde solicitarilor potentialilor beneficiari ai programului si tine cont de dinamica semnificativ crescuta a volumelor garantate in cadrul programului si de adoptarea legislatiei privind darea in plata.
 
Programul Prima Casa este probabil cel mai de succes program guvernamental. De la momentul initierii sale, in 2009, pana pe 1 mai 2016, au fost acordate peste 178.000 de garantii, reprezentand un volum total de garantare de circa 15 miliarde de lei, aferent unor finantari in valoare de 29,8 miliarde de lei. Rata de neplata in cadrul programului este de 0,34% din total credite acordate.
 
Potrivit MFP, initiativa legislativa parlamentara privind darea in plata, aprobata prin Legea nr. 77/2016, dupa reexaminare, a creat o incertitudine mare atat in privinta aplicabilitatii legii asupra creditelor contractate prin Programul Prima Casa, cat si din perspectiva impactului acestei legi asupra pietei imobiliare si pietei creditului ipotecar.

Acesti factori au condus la o cerere foarte mare pentru acordarea de garantii in cadrul programului. in primele patru luni din 2016. S-a ajuns la situatia fara precedent in care plafoanele alocate bancilor pentru tot anul 2016 au fost utilizate extrem de rapid.
 
Astfel, pana pe 1 mai 2016, au fost acordate 13.100 de garantii in valoare de 1,2 miliarde de lei fata de perioada similara a anilor 2015 si 2014, in care au fost acordate garantii in valoare de circa 668 de milioane de lei si respectiv 536 de milioane de lei. Aceste evolutii au condus la necesitatea celei de-a doua redistribuiri a plafoanelor alocate pe institutii financiare in 2016.
 
In conditiile unui grad mare de utilizare a plafoanelor alocate, pentru a onora solicitarile de suplimentare a plafoanelor venite din partea institutiilor de credit finantatoare, sumele constituite pentru acoperirea necesitatilor de garantare, in urma primei redistribuiri au fost alocate in favoarea unui numar de patru finantatori, care au consumat efectiv sumele alocate.
 
MFP va monitoriza indicatorii pietei creditelor ipotecare pentru persoane fizice, in perioada imediat urmatoare, si va anunta in curand strategia pe termen mediu privind derularea Programului Prima Casa.

La elaborarea strategiei, se vor avea in vedere factori precum cresterea venitului real disponibil al populatiei, urmare a masurilor fiscale si de majorare a salariilor din ultimii ani, precum si evolutia pietei ipotecare in raport cu cea a Programului Prima Casa. Scopul este ca, pe termen mediu, acest program sa nu produca distorsiuni pietei.
 
Totodata, MFP propune includerea unor prevederi legislative aferente Programului Prima Casa, pentru a responsabiliza institutiile finantatoare participante in sensul evitarii situatiilor de asumare a angajamentelor de creditare in lipsa resurselor de garantare disponibile.

Acest fapt conduce la incurajarea clientilor sa semneze antecontracte de vanzare-cumparare, fara a avea o certitudine in privinta sursei de finantare si garantare.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016