Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Plus 8% la veniturile din servicii postale, in 2017


Plus 8% la veniturile din servicii postale, in 2017
de la 01 Nov. 2018
Plus 8% la veniturile din servicii postale, in 2017
Tags: servicii postalevenituri servicii postaledate ancomtrimteri internationale

Raportul statistic privind serviciile postale pentru 2017 realizat de ANCOM arata ca veniturile din servicii postale au crescut cu 8%, ajungand la 2,8 miliarde de lei.

In acelasi timp, traficul postal total a inregistrat o scadere de 1%. Din totalul de 556 de milioane de trimiteri postale, 94% au fost trimiteri postale interne (aproximativ 522 de milioane). 
 
Restul de 34 de milioane au fost trimiteri postale internationale, reprezentand 6% din traficul postal total. Traficul intern a scazut cu 2%, dar traficul international a crescut cu 8%.
 
Posta de scrisori (444 de milioane de trimiteri) a reprezentat 80% din totalul trimiterilor postale din 2017, iar coletele (68 de milioane) 12%, restul de 8% fiind alte servicii postale: trimiteri express (18 milioane), publicitate adresata (17 milioane), mandate postale (7 milioane), corespondenta si imprimate de peste 2 kg (2 milioane).
 
In ce priveste traficul postal international, a crescut cu 12% numarul trimiterilor postale intrate in Romania, cele trimise din tara noastra scazand cu aproape 7%. Tendinta este explicabila prin popularitatea crescanda a comertului electronic in randul utilizatorilor romani.
 
In medie, numarul trimiterilor postale per locuitor a ramas constant, fiind de 28 de trimiteri pe an pe locuitor. 
 
Valoarea totala a pietei serviciilor postale, in 2017, a fost de 2,8 miliarde de lei, in crestere cu 8%. Veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, la 2 miliarde de lei (71% din totalul veniturilor din piata), in timp ce veniturile din trimiterile postale internationale au crescut cu 5% pana la 800 de milioane de lei.
 
In functie de veniturile totale din servicii postale realizate in 2017, liderul pietei detine o cota de piata de 22%, principalul competitor 21%, urmatorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind impartite intre ceilalti furnizori.   
 
Totodata, traficul generat de serviciile incluse in sfera serviciului universal a scazut cu 23%, la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul postal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern si 25 de milioane au fost trimiteri postale internationale.
 
Traficul intern inclus in sfera serviciului universal a continuat declinul din anii anteriori, scazand cu 27%. Situatia a fost generata, in special, de faptul ca unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel ca traficul intern neinclus in sfera serviciului universal a crescut cu 15%.
 
Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri incadrate in sfera serviciului universal (26%  din traficul inclus in sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri postale interne (17% din traficul intern inclus in sfera serviciului universal) si 20 de milioane de trimiteri postale internationale (80% din traficul international inclus in sfera serviciului universal).
 
In ceea ce priveste reclamatiile privind serviciile postale, furnizorii au raportat primirea a 492.000 de solicitari, cu 16% mai multe, in comparatie cu 2016. 
Din totalul reclamatiilor depuse, 98.000 (20%) au fost declarate de furnizorii de servicii postale ca fiind intemeiate, iar, pentru 32.000, au fost platite despagubiri totale de 6,2 milioane de lei. Valoarea medie a unei despagubiri a fost de 191 de lei.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016