Retailul modern romanesc atinge 60% cota de piata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Retailul modern romanesc atinge 60% cota de piata Retailul modern romanesc atinge 60% cota de piata
de Alexandra Stanescu la 19 Mai. 2016
Urmareste-ne pe Google News
crestere consumcota de piata hypermarketuri

Rezultatele studiului GfK Consumer Panel Services de monitorizare a consumului casnic arata ca retailul modern reprezinta un pilon principal de crestere a consumului, atingand o cota de piata record, de 60%, in primul trimestru al anului 2016.

Hipermarketurile inregistreaza cea mai mare rata de crestere dintre toate canalele. Acestea castiga mai bine de un punct procentual, pana la 29% cota de piata datorita cresterii valorii cosului de cumparaturi.
 
In afara de cosuri mai mari de cumparaturi pentru fiecare vizita, supermarket-urile sunt vizitate de mai multe gospodarii si ajung la 17% cota de piata. 
 
Discounterii arata o traiectorie diferita de crestere, reusind sa creasca si frecventa de cumparare. 
 
Potrivit GfK, cele mai recente analize din studiile de monitorizare a consumului casnic arata ca romanii opteaza pentru cosuri mai mari de cumparaturi, mai ales in comertul modern.
 
Primele trei luni din 2016 urmeaza tendintele de consum remarcate dupa prima reducere de TVA din iunie 2015. 
 
Valoarea bunurilor de larg consum este cu 0,4% mai mare, in contextul unei deflatii alimentare de 6%, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3,5% in volum pentru cumparaturile pentru acasa. 
 
Romanii continua sa faca uptrading, adica sa achizitioneze marci si categorii de produse mai scumpe.
 
Pestele si fructele de mare, specialitatile de branza sau cidrul sunt cele mai dinamice categorii de produse, oferind oportunitati brandurilor si retailerilor sa inoveze si sa creeze experiente unice pentru consumatori.
 
Cresterile din aceste categorii precum si din altele cum ar fi lactatele, snacks-urile sarate, apa, bauturile racoritoare si cele spirtoase sau vinul si cele de ingrijire personala vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare si de incercare a unor produse nou intrate in consum.
 
Studiul GfK Consumer Panel Services monitorizeaza consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, in 3.000 de gospodarii.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x