Un plan de continuitate a afacerii creste cu minimum 30% sansele de a supravietui unei crize
masuri crizacontramasuri crizasolutii criza economicamanagement criza covid
Un plan de continuitate a afacerii creste cu cel putin 30% sansele unei companii de a face fata unei crize precum cea actuala, cand companiile incearca sa adopte solutii pentru mentinerea in functiune a unor procese de business esentiale.
Horvath & Partners, companie de consultanta in management, a dezvoltat un cadru de management care presupune o abordare in trei pasi, care ajuta la stabilizarea proceselor in perioadele caracterizate de incertitudine puternica, cum este situatia actuala generata de pandemia de COVID-19.
Managementul se aplica si in alte situatii de pericol cum sunt crizele financiare, inundatiile, cutremurele sau alte amenintari care prezinta riscuri majore pentru companiile care nu au planuri de urgenta pentru a gestiona situatiile extreme sau evenimentele de tip Black Swan - situatii foarte rare, pe care nu le anticipeaza cu adevarat nimeni, dar ale caror efecte sunt cu atat mai devastatoare.
"Sa actionezi rapid si intelept este cheia pentru a face fata cu succes unor perioade incerte cum a fost criza economica globală din 2008 sau cum este pandemia cu noul coronavirus.
Companiile trebuie sa identifice care sunt procesele critice de afaceri si sa dezvolte planuri de urgenta eficiente, iar, pentru acest lucru, multe dintre ele, in special cele foarte mari, care au mii si zeci de mii de angajati si numeroase proceduri, au nevoie de ajutor de specialitate din partea consultantilor specializati pe acest segment.
In asemenea situatii, este necesar sa fie identificat factorul declansator de intrerupere a procesului si sa se acorde atentie simptomului, nu cauzei.
De exemplu, nu este relevant de ce angajatii nu se mai pot prezenta la sediul companiei, ci trebuie vazut cum influenteaza acest lucru valoarea si productivitatea afacerii si ce masuri trebuie luate in asa fel incat personalul sa fie in siguranta si asigurat financiar, pe cat posibil, iar compania sa isi poata continua activitatea la standarde optime in situatia respectiva”, a explicat Kurt Weber, directorul general al Horvath & Partners Romania.
Cei trei pasi ai managementului inteligent al continuitatii afacerii implica, in viziunea consultantilor Horvath & Partners, urmatoarele actiuni: (1) intelegerea profunda a vulnerabilitatilor proceselor proprii; (2) analiza impactului pe care situatia de criza il are asupra afacerii, precum si identificarea si coordonarea proceselor a caror intrerupere poate duce la daune majore si potential ireversibile, respectiv (3) elaborarea strategiei de continuitate a afacerii.
Din perspectiva reprezentantilor Horvath & Partners, momentan, cei mai multi jucatori care au inceput sa puna in aplicare planuri de continuitate a afacerii provin din industriile cel mai grav afectate de pandemia COVID-19: industria aviatica, turism si HoReCa.
In tari precum Germania, Austria sau Polonia, unde practica adoptarii unor planuri de continuitate a prins teren de mai multa vreme, marile companii au luat deja masuri de limitare a pagubelor economice pe care aceasta situatie neobisnuita le va genera.
Programul de management inteligent al continuitatii afacerii (Smart Business Continuity Management) este aplicat de catre expertii Horvath & Partners de peste 12 ani si a fost implementat cu rezultate foarte bune la nivel international.
Foto: pexels.com