Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe
Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe
de Magda Florea la 25 Apr. 2019
Urmareste-ne pe Google News
oleoductpetrolimport petroleexport petrol

Germania si Polonia, doi importanti cumparatori de petrol rusesc, au decis sa suspende importurile de petrol rusesc via conducta Druzhba din cauza calitatii slabe a titeiului, transmite Reuters. Oleoductul este cel mai lung din lume, are o lungime de circa 4.000 kilometri si transporta din Estul teritoriului european al Rusiei, in Ucraina, Belarus, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia si Germania.

Decizia ar putea provoca probleme de aprovizionare rafinariilor grupului polonez PKN Orlen precum si rafinariilor din Germania apartinand companiilor Total, Shell, BP si Rosneft, pentru care o mare parte din importurile lor de petrol vin prin conducta Druzhba (Prietenia) construita de Uniunea Sovietica.
 
In plus, traderii avertizeaza ca suspendarea livrarilor ar putea declansa un val de solicitari de despagubiri din partea cumparatorilor occidentali impotriva furnizorilor rusi, care la randul lor vor incerca sa obtina despagubiri de la grupul Transneft, care detine monopolul asupra conductelor petroliere din Rusia.
 
Potrivit unui document consultat de Reuters, miercuri operatorul polonez de oleoducte PERN a informat grupul rus Transneft ca a decis sa isi suspende achizitiile de petrol rusesc. Autoritatile din Belarus a anuntat si ele ca tara vecina Polonia au incetat sa mai accepte petrol rusesc via conducta Druzhba incepand de miercuri de la ora 20:00 GMT, potrivit agentiei de presa Belta.
 
Aproximativ un milion de barili de titei pe zi (un procent din cererea mondiala de petrol) pot trece zilnic prin conducta Druzhba.
 
Daca petrolul nu mai trece prin Belarus si Polonia inseamna ca nu poate ajunge la clientii aflati mai departe in vest, in Germania. Traderii de la marile companii petroliere care au rafinarii din Germania sustin ca livrarile via conducta Druzhba au fost oprite.
 
Problemele de calitate au aparut saptamana trecuta cand un producator rusesc, care pana acum nu a fost identificat, a contaminat petrolul cu mari cantitati de clorura organica. Aceasta substanta este utilizata pentru a creste productia de petrol dar trebuie separata de titei inainte de livrarea petrolului deoarece poate deteriora echipamentele de rafinare.
 
Potrivit traderilor de la mai multe mari companii petroliere europene, nivelul de clorura organica a fluctuat intre 150 si 330 parti la milion (ppm), in conditiile in care nivelul maxim admis este de 10 ppm iar nivelul normal este cuprins intre 1 si 3 ppm.
 
O sursa din Ministerul rus al Energiei a declarat ca Transneft incearca sa rezolve problema cat mai rapid posibil dar nu a putut da un interval de timp concret.
 
Contaminarea petrolului este rara in Rusia. Traderii sustin ca ultima data cand petrolul rusesc a fost contaminat cu un nivel ridicat de clorura organica a fost in urma cu 10 ani, insa la o scara mai mica.
 
De data aceasta problema este atat de grava incat au fost contaminate si alte livrari de-a lungul conductei Druzhba precum si din portul Ust Luga de la Marea Baltica. Din acest port au plecat cel putin cinci tancuri petroliere cu titei contaminat apartinand companiilor Rosneft, Surgut si unor producatori din Kazahstan si care a fost cumparat de traderi de petrol sau mari companii petroliere precum Equinor, Vitol, Trafigura, Glencore si Total.
 
Potrivit surselor citate de Reuters, cumparatorii au depus deja solicitari preliminare de despagubiri de la vanzatori din Rusia. "Nimeni nu vrea sa opreasca rafinariile din Germania. Ele vor functiona la o capacitate mai mica acum si ar putea sa importe petrol de pe mare", a declarat un trader de la o mare companie petroliera occidentala.

Citeste si: Teodorovici, acuzat de minciuna: Cei care depun mai devreme Declaratia unica nu primesc reducere

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x