Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe
Germania si Polonia au oprit importurile de petrol rusesc de pe cea mai lunga conducta din lume, din cauza calitatii slabe
de Magda Florea la 25 Apr. 2019
Urmareste-ne pe Google News
oleoductpetrolimport petroleexport petrol

Germania si Polonia, doi importanti cumparatori de petrol rusesc, au decis sa suspende importurile de petrol rusesc via conducta Druzhba din cauza calitatii slabe a titeiului, transmite Reuters. Oleoductul este cel mai lung din lume, are o lungime de circa 4.000 kilometri si transporta din Estul teritoriului european al Rusiei, in Ucraina, Belarus, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia si Germania.

Decizia ar putea provoca probleme de aprovizionare rafinariilor grupului polonez PKN Orlen precum si rafinariilor din Germania apartinand companiilor Total, Shell, BP si Rosneft, pentru care o mare parte din importurile lor de petrol vin prin conducta Druzhba (Prietenia) construita de Uniunea Sovietica.
 
In plus, traderii avertizeaza ca suspendarea livrarilor ar putea declansa un val de solicitari de despagubiri din partea cumparatorilor occidentali impotriva furnizorilor rusi, care la randul lor vor incerca sa obtina despagubiri de la grupul Transneft, care detine monopolul asupra conductelor petroliere din Rusia.
 
Potrivit unui document consultat de Reuters, miercuri operatorul polonez de oleoducte PERN a informat grupul rus Transneft ca a decis sa isi suspende achizitiile de petrol rusesc. Autoritatile din Belarus a anuntat si ele ca tara vecina Polonia au incetat sa mai accepte petrol rusesc via conducta Druzhba incepand de miercuri de la ora 20:00 GMT, potrivit agentiei de presa Belta.
 
Aproximativ un milion de barili de titei pe zi (un procent din cererea mondiala de petrol) pot trece zilnic prin conducta Druzhba.
 
Daca petrolul nu mai trece prin Belarus si Polonia inseamna ca nu poate ajunge la clientii aflati mai departe in vest, in Germania. Traderii de la marile companii petroliere care au rafinarii din Germania sustin ca livrarile via conducta Druzhba au fost oprite.
 
Problemele de calitate au aparut saptamana trecuta cand un producator rusesc, care pana acum nu a fost identificat, a contaminat petrolul cu mari cantitati de clorura organica. Aceasta substanta este utilizata pentru a creste productia de petrol dar trebuie separata de titei inainte de livrarea petrolului deoarece poate deteriora echipamentele de rafinare.
 
Potrivit traderilor de la mai multe mari companii petroliere europene, nivelul de clorura organica a fluctuat intre 150 si 330 parti la milion (ppm), in conditiile in care nivelul maxim admis este de 10 ppm iar nivelul normal este cuprins intre 1 si 3 ppm.
 
O sursa din Ministerul rus al Energiei a declarat ca Transneft incearca sa rezolve problema cat mai rapid posibil dar nu a putut da un interval de timp concret.
 
Contaminarea petrolului este rara in Rusia. Traderii sustin ca ultima data cand petrolul rusesc a fost contaminat cu un nivel ridicat de clorura organica a fost in urma cu 10 ani, insa la o scara mai mica.
 
De data aceasta problema este atat de grava incat au fost contaminate si alte livrari de-a lungul conductei Druzhba precum si din portul Ust Luga de la Marea Baltica. Din acest port au plecat cel putin cinci tancuri petroliere cu titei contaminat apartinand companiilor Rosneft, Surgut si unor producatori din Kazahstan si care a fost cumparat de traderi de petrol sau mari companii petroliere precum Equinor, Vitol, Trafigura, Glencore si Total.
 
Potrivit surselor citate de Reuters, cumparatorii au depus deja solicitari preliminare de despagubiri de la vanzatori din Rusia. "Nimeni nu vrea sa opreasca rafinariile din Germania. Ele vor functiona la o capacitate mai mica acum si ar putea sa importe petrol de pe mare", a declarat un trader de la o mare companie petroliera occidentala.

Citeste si: Teodorovici, acuzat de minciuna: Cei care depun mai devreme Declaratia unica nu primesc reducere

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x