Aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronic este disponibila pe site-ul ANAF
formularul 094aplicatie formular 094declaratie 094aplicatii anaf
In continuarea eforturilor de digitalizare si simplificare a raportarilor fiscale, Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor aplicatia pentru completarea in format electronic a formularului 094.
Acesta este disponibil incepand din 20 ianuarie 2021, pe site-ul agentiei, www.anaf.ro, sectiunea Servicii online/Declaratii electronice/Descarcare declaratii.
Persoanele impozabile care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 de euro (echivalent in lei), trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pana pe 25 ianuarie inclusiv, formularul (094) "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", potrivit dispozitiilor legale in vigoare in domeniul TVA (titlul VII din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).
Nu au aceasta obligatie persoanele impozabile care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 310.
Formularul 094 se depune si de catre persoanele impozabile care au utilizat luna ca perioada fiscala intrucat au efectuat, in anul 2019 sau in anii anteriori, achizitii intracomunitare de bunuri si care revin la utilizarea trimestrului, pentru ca, in anul 2020, nu au efectuat nicio achizitie intracomunitara de bunuri, iar cifra de afaceri nu a depasit plafonul de 100.000 de euro.
Ordinul de modificare a formularelor 100 si 710 a fost transmis la Monitorul Oficial
ANAF a mai anuntat ca modificarea si completarea formularului 100 ”Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” si a formularului 710 ”Declaratie rectificativa" au fost aprobate prin Ordinul presedintelui ANAFnr. 51/2021.
Modificarea si completarea formularelor mentionate au fost necesare ca urmare a modificarilor aduse Codului fiscal prin Legea nr.153/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru completarea Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati, Legea nr. 262/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si prin Legea nr.296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.
Modificarile, care se adreseaza contribuabililor platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, au vizat cuprinderea in cele doua formulare a unor randuri dedicate declararii: sponsorizarilor si burselor acordate elevilor scolarizati in invatamantul profesional-dual in conformitate cu prevederile art.25 alin.(4) lit.c) din Legea nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare; costulului de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiune.
Formularul 100 se utilizeaza incepand cu obligatiile fiscale care au termenul legal de declarare 25 ianuarie 2021 inclusiv, iar formularul 710 se utilizeaza, dupa caz, incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului.
Prin acelasi ordin, a fost completat Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat cu o noua pozitie pentru declararea platilor retinute la sursa, de catre CEC Bank - S.A., in contul impozitului pe venit, in conformitate cu prevederile art.68^2 si ale art.115 alin.(1^2) din Codul fiscal. Aceste prevederi legale se aplica incepand cu termenul de declarare 25 februarie.