Banca din Romania care a lansat in colaborare cu Mastercard - Touch Card - un card conceput pentru persoanele cu deficiente de vedere si nevazatori
mastercard touch cardtouch card
Initiativa interesanta din partea unuia dintre cei mai mari jucatori pe piata bancara romaneasca, Unicredit Bank. In colaborare cu Mastercard, banca a lansat Touch Card - un card conceput pentru persoanele cu deficiente de vedere si nevazatori.
"UniCredit Bank si Mastercard faciliteaza accesul persoanelor cu deficiente de vedere din Romania la serviciile bancare destinate consumatorilor, lansand in urma cu un an, in premiera pe piata romaneasca, primul card cu design tactil, special conceput pentru a fi usor de recunoscut de catre persoanele cu deficiente de vedere.
In plus, UniCredit Bank a sustinut cu 50.000 de euro activitatea Asociatiei Caiac SMile care ofera comunitatii de persoane nevazatoare programe de dezvoltare prin facilitarea accesului la sporturi, precum schi sau inot. De asemenea, UniCredit Bank va sustine in continuare asociatia pentru aceeasi cauza cu cate 1 euro la emiterea fiecarui Mastercard Touch Card, pana la atingerea pragului de dublare a valorii sprijinului financiar initial acordat", transmite banca.
Mastercard Touch Card introduce un sistem de identificare tactila intuitiv, prin decupaje distincte pe marginea cardului: rotunjit pentru cardul de debit, patrat pentru cel de credit si triunghiular pentru cardul prepaid (card de masa). Acest lucru le permite persoanelor nevazatoare si cu deficiente de vedere sa isi identifice cardul de plata in mod independent si in cateva secunde, doar prin atingere, fara a mai avea nevoie de asistenta.
„La UniCredit Bank, credem in puterea colaborarilor care genereaza schimbari reale in societate. Parteneriatul cu Mastercard ne permite sa aducem impreuna inovatia si responsabilitatea sociala prin lansarea Mastercard Touch Card – un produs care raspunde nevoilor persoanelor cu deficiente de vedere. Dincolo de functionalitatea sa de zi cu zi, Mastercard Touch Card™ inseamna autonomie, sanse egale si face loc tuturor in conversatia despre progres. Ne bucuram sa contribuim activ la initiativele Asociatiei Caiac SMile, care ofera acestor persoane un cadru de dezvoltare prin sport, educatie si apartenenta. Sprijinul pentru aceasta asociatie completeaza firesc misiunea noastra comuna. Pentru noi, astfel de proiecte reflecta modul in care intelegem bankingul responsabil si rolul nostru in viata comunitatilor”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate & Comunicare UniCredit Bank.
„Accesibilitatea trebuie sa fie o componenta de baza a oricarui produs financiar modern. In medie, in Europa, 1 din 30 de persoane se confrunta cu pierderea vederii, iar Mastercard Touch Card raspunde direct acestei realitati. Cu un design tactil special, fiecare tip de card – de debit, credit sau prepaid (de masa) - poate fi usor de recunoscut si utilizat, oferind mai multa autonomie persoanelor cu deficiente de vedere. Suntem incantati ca am lansat acest produs in premiera in Romania, alaturi de UniCredit Bank, consolidand angajamentul nostru de a construi o economie sustenabila si incluziva, adaptata nevoilor reale ale oamenilor. Inovatia trebuie sa faciliteze acces egal la tehnologie si servicii financiare, astfel incat fiecare persoana sa poata beneficia de avantajele unei lumi digitale”, a declarat Ioana Gorganeanu, Vice President, Head of Marketing & Communication Southeast Europe, Mastercard.
De asemenea, prin sustinerea financiara din partea UniCredit Bank, in perioada ianuarie – martie 2025, peste 120 de beneficiari din Arad, Buzau, Timisoara, Targu Frumos, Cluj si Bucuresti au participat la sase tabere sportive de schi organizate de Asociatia Caiac SMile. Printre participanti s-au numarat directorii sucursalelor Asociatiei Nevazatorilor din Romania, profesori si elevi din liceele speciale pentru deficiente de vedere, precum si reprezentanti ai Universitatii din Bucuresti. Initiativa are ca obiectiv cresterea increderii si dezvoltarea abilitatilor acestor persoane prin sport.
„Am avut parte de trei luni in care am avut privilegiul de a invata enorm de la multe persoane cu deficiente de vedere. Am avut sansa sa ii cunoastem si sa le cunoastem cu adevarat nevoile in taberele de viata activa de la Cheile Gradistei. Cu sprijinul partenerului nostru, UniCredit, am facut pasi importanti spre integrarea lor in societate.
Apreciez mereu implicarea companiilor care inteleg cat de important este sa facilitam accesul si integrarea in societate a acestor oameni care au aceleasi drepturi pe care le avem si noi. Ma bucur ca, alaturi de partenerii nostri, persoanele cu deficiente de vedere au o sansa reala de a accesa serviciile unei banci, iar alaturi de noi, vor intelege ce inseamna sa iti depasesti limitele, sa practici un sport, sa inveti despre oportunitatile de angajare pe care le ai ca persoana cu dizabilitati si pe care le poti accesa.
Prin acest proiect, suntem impreuna o punte cu doua sensuri intre acesti oameni speciali si o societate care trebuie sa invete sa vina mai mult spre ei”, a declarat Ionut Stancovici, antrenor si fondator al Asociatiei Caiac SMile.
In cadrul taberelor au avut loc si discutii aplicate despre accesibilitatea scolilor si institutiilor pentru persoanele cu deficiente de vedere, nevoile educationale specifice si asteptarile lor legate de piata muncii. De asemenea, au avut loc sesiuni educationale despre subiecte importante, precum gestionarea resurselor financiare, sanatatea personala si dezvoltarea abilitatilor necesare integrarii in societate.
Totodata, in urma completarii unui chestionar de catre 120 de participanti din cadrul taberelor, au fost identificate si o serie de nevoi specifice si provocari cu care se confrunta persoanele cu deficiente de vedere. Astfel, raspunsurile au evidentiat ca principalele motive pentru care persoanele cu deficiente de vedere nu practica niciun sport sunt lipsa de accesibilitate (54.2%) si lipsa informatiilor adaptate acestei comunitati despre activitatile sportive (38.9%). Cele mai relevante forme de sprijin pentru persoanele cu deficiente de vedere sunt echipamentele adaptate (70.5%) si spatiile accesibilizate (66.3%).
Printre spatiile care ar trebui accesibilizate cu prioritate pentru persoanele cu deficiente de vedere, participantii de toate varstele au numit parcurile (63.2%), unitatile de invatamant (58.9%) si institutiile culturale precum teatre sau muzee (46.3%). Din pacate, lipsa conditiilor adecvate precum echipamente adaptate si accesibilitatea spatiilor se traduce si printr-un impact emotional negativ, astfel ca 40% dintre cei prezenti in taberele dedicate persoanelor cu deficiente de vedere au declarat ca simt lipsa unei comunitati si a unui grup de prieteni.
In ceea ce priveste integrarea pe piata muncii, respondentii au declarat ca principalele motive pentru a se angaja sunt independenta financiara (81%) si nevoia de dezvoltare personala (53.7%). In topul domeniilor de interes se situeaza IT-ul (32.1%) si educatia (31.6%), dar atunci cand se gandesc la locul de munca ideal, multi ar prefera sa activeze in domeniul artelor si al industriilor creative (22.1%) sau in domeniul sanatatii (15.8%). Indiferent de domeniile preferate, pentru a se putea integra pe piata muncii, persoanele cu deficiente de vedere spun ca au nevoie de facilitati speciale, precum cititoare de ecrane (36.8%) si sisteme de ghidaj audio (30.5%). Date disponibile la 28 februarie 2025. Sursa: Asociatia Caiac SMile.
Asociatia Caiac SMile va continua anul acesta cu un plan de raspuns la nevoile identificate. Mastercard Touch Card emis de UniCredit Bank este atat primul instrument de plata electronica de pe piata financiar-bancara din Romania care sustine comunitatea persoanelor cu deficiente de vedere, cat si un mijloc prin care fiecare detinator de Mastercard Touch Card poate contribui direct la o viata mai buna a acestor persoane, prin mecanismul de sustinere financiara promovat de UniCredit Bank.
Sursa foto: freepik.com