Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
de Adrian Somai la 06 Mai. 2025
Urmareste-ne pe Google News
banca transilvaniabrand romanesctop branduri romanestidacia

Banca Transilvania reuseste, intr-un context economic ce poate fi caracterizat la acest moment ca fiind foarte incert, sa-si consolideze pozitia atat ca lider in sectorul bancar local, cat si ca simbol de putere in peisajul corporatist romanesc. Cu o crestere spectaculoasa de 34% a valorii brandului, ajungand la 856 de milioane de euro, BT ocupa locul al treilea in topul celor mai valoroase branduri romanesti din 2025, potrivit raportului realizat de Brand Finance.


Mai mult decat atat, Banca Transilvania devine cel mai puternic brand romanesc, cu rating AAA+, si isi pastreaza pozitia in top 10 branduri bancare la nivel global. Vorbim astfel despre o performanta cu adevarat rara pentru un brand est-european. Rezultatele spectaculoase nu vin intamplator. Banca Transilvania a reusit toate aceste lucruri printr-o strategie clara, agresiva si bine executata: digitalizare accelerata, extindere constanta prin achizitii si o comunicare de brand adaptata generatiilor noi. 
 
Aceste elemente au consolidat increderea publicului, BT devenind un reper de stabilitate intr-o perioada in care bancile traditionale sunt percepute ca fiind mult prea lente si birocratice. Cu o baza solida de clienti si o imagine publica atent cultivata, banca reuseste sa imbine eficienta financiara cu un brand modern si accesibil.

Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc

Intr-un clasament dominat in continuare de Dacia – care, in ciuda unei scaderi de 5%, ramane cel mai valoros brand romanesc cu 1,1 miliarde euro – Banca Transilvania face nota discordanta prin crestere si dinamism. In topul general, este urmata de eMAG (893 milioane euro), DIGI (574 milioane euro) si Dedeman (494 milioane euro), ceea ce confirma ca brandurile din sectorul privat, dezvoltate in ultimele trei decenii, conduc economia reala. De altfel, peste 70% dintre brandurile din top 50 sunt creatii recente, nascute dupa 1990, iar 60% din valoarea totala a brandurilor vine tot din zona privata.
 
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34% intr-un an in care economia nationala a inregistrat o crestere timida de doar 0,9% a PIB-ului. Paradoxal sau nu, asta demonstreaza ca increderea consumatorilor si reputatia pot sustine performanta chiar si intr-un context economic slab. Spre deosebire de brandurile care sufera din cauza stagnarii sau a lipsei de adaptare, BT a mizat pe investitii consistente in experienta digitala si servicii orientate catre client, transformandu-se intr-un campion al economiei de piata post-tranzitie.
 
Raportul Brand Finance confirma ca brandurile locale pot concura cu succes la nivel international, daca sunt sustinute prin strategie, inovatie si o relatie reala cu publicul. De altfel, stabilitatea in topul celor 50 cele mai valoroase branduri nu inseamna stagnare, ci maturizare. Singurele branduri care au iesit din clasament in acest an – Agricover, ALRO, DERO si Mobexpert – au fost inlocuite de nume noi precum Asirom, Erbasu sau ZUZU, semn ca dinamismul economic se muta catre alte sectoare si alte generatii de antreprenori.
 
Performanta Bancii Transilvania reconfirma si o alta tendinta: brandurile bancare care investesc in digitalizare, transparenta si adaptare la noile nevoi ale clientilor pot prospera chiar si in piete emergente. Faptul ca BT a devenit cel mai puternic brand bancar din Europa, conform aceluiasi raport, ridica standardele pentru intreaga industrie romaneasca.

        Te-ar putea interesa si: Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

Sursa foto: Banca Transilvania
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum alegi cadoul potrivit fara batai de cap?
Life Style

Cum alegi cadoul potrivit fara batai de cap?

today06 Mai. 2025
Agenda GPeC SUMMIT 26-27 Mai este publicata: 2 Masterclass-uri, 19 speakeri, Expo si content practic despre tot ce e important in E-Commerce si Digital Marketing
Comunicate

Agenda GPeC SUMMIT 26-27 Mai este publicata: 2 Masterclass-uri, 19 speakeri, Expo si content practic despre tot ce e important in E-Commerce si Digital Marketing

today06 Mai. 2025
Rabla pentru TRACTOARE 2025. Ce conditii trebuie sa indeaplineasca fermierii in acest an, pentru a pune mana pe fonduri
Ultimele stiri economice

Rabla pentru TRACTOARE 2025. Ce conditii trebuie sa indeaplineasca fermierii in acest an, pentru a pune mana pe fonduri

today06 Mai. 2025
Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!
Companii

Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!

today05 Mai. 2025
Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile
Economie

Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

today05 Mai. 2025
Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane
Companii

Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane

today05 Mai. 2025
De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard
Life Style

De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard

today05 Mai. 2025
FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!
Economie

FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!

today05 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x