Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
de Adrian Somai la 06 Mai. 2025
Urmareste-ne pe Google News
banca transilvaniabrand romanesctop branduri romanestidacia

Banca Transilvania reuseste, intr-un context economic ce poate fi caracterizat la acest moment ca fiind foarte incert, sa-si consolideze pozitia atat ca lider in sectorul bancar local, cat si ca simbol de putere in peisajul corporatist romanesc. Cu o crestere spectaculoasa de 34% a valorii brandului, ajungand la 856 de milioane de euro, BT ocupa locul al treilea in topul celor mai valoroase branduri romanesti din 2025, potrivit raportului realizat de Brand Finance.


Mai mult decat atat, Banca Transilvania devine cel mai puternic brand romanesc, cu rating AAA+, si isi pastreaza pozitia in top 10 branduri bancare la nivel global. Vorbim astfel despre o performanta cu adevarat rara pentru un brand est-european. Rezultatele spectaculoase nu vin intamplator. Banca Transilvania a reusit toate aceste lucruri printr-o strategie clara, agresiva si bine executata: digitalizare accelerata, extindere constanta prin achizitii si o comunicare de brand adaptata generatiilor noi. 
 
Aceste elemente au consolidat increderea publicului, BT devenind un reper de stabilitate intr-o perioada in care bancile traditionale sunt percepute ca fiind mult prea lente si birocratice. Cu o baza solida de clienti si o imagine publica atent cultivata, banca reuseste sa imbine eficienta financiara cu un brand modern si accesibil.

Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc

Intr-un clasament dominat in continuare de Dacia – care, in ciuda unei scaderi de 5%, ramane cel mai valoros brand romanesc cu 1,1 miliarde euro – Banca Transilvania face nota discordanta prin crestere si dinamism. In topul general, este urmata de eMAG (893 milioane euro), DIGI (574 milioane euro) si Dedeman (494 milioane euro), ceea ce confirma ca brandurile din sectorul privat, dezvoltate in ultimele trei decenii, conduc economia reala. De altfel, peste 70% dintre brandurile din top 50 sunt creatii recente, nascute dupa 1990, iar 60% din valoarea totala a brandurilor vine tot din zona privata.
 
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34% intr-un an in care economia nationala a inregistrat o crestere timida de doar 0,9% a PIB-ului. Paradoxal sau nu, asta demonstreaza ca increderea consumatorilor si reputatia pot sustine performanta chiar si intr-un context economic slab. Spre deosebire de brandurile care sufera din cauza stagnarii sau a lipsei de adaptare, BT a mizat pe investitii consistente in experienta digitala si servicii orientate catre client, transformandu-se intr-un campion al economiei de piata post-tranzitie.
 
Raportul Brand Finance confirma ca brandurile locale pot concura cu succes la nivel international, daca sunt sustinute prin strategie, inovatie si o relatie reala cu publicul. De altfel, stabilitatea in topul celor 50 cele mai valoroase branduri nu inseamna stagnare, ci maturizare. Singurele branduri care au iesit din clasament in acest an – Agricover, ALRO, DERO si Mobexpert – au fost inlocuite de nume noi precum Asirom, Erbasu sau ZUZU, semn ca dinamismul economic se muta catre alte sectoare si alte generatii de antreprenori.
 
Performanta Bancii Transilvania reconfirma si o alta tendinta: brandurile bancare care investesc in digitalizare, transparenta si adaptare la noile nevoi ale clientilor pot prospera chiar si in piete emergente. Faptul ca BT a devenit cel mai puternic brand bancar din Europa, conform aceluiasi raport, ridica standardele pentru intreaga industrie romaneasca.

        Te-ar putea interesa si: Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

Sursa foto: Banca Transilvania
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani
Companii

Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani

today24 Mai. 2025
Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale
Financiar-Bancar

Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale

today24 Mai. 2025
Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva
Ultimele stiri economice

Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva

today24 Mai. 2025
De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism
Mananca sanatos

De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism

today24 Mai. 2025
Patronii romani asteapta realuarea finantarilor prin IMM Invest 2025 si solicita ferm statului sa mai stranga cureaua si sa taie din cheltuieli
Companii

Patronii romani asteapta realuarea finantarilor prin IMM Invest 2025 si solicita ferm statului sa mai stranga cureaua si sa taie din cheltuieli

today24 Mai. 2025
Cum iti poti crea o rutina de seara care sa-ti schimbe viata in 30 de zile
Sanatate

Cum iti poti crea o rutina de seara care sa-ti schimbe viata in 30 de zile

today24 Mai. 2025
UE da bani firmelor romanesti! Patru noi linii de finantare disponibile, in ce conditii se pot accesa banii de la Bruxelles
Companii

UE da bani firmelor romanesti! Patru noi linii de finantare disponibile, in ce conditii se pot accesa banii de la Bruxelles

today23 Mai. 2025
Atentie, patroni! e-Factura te da de gol direct la ANAF
Companii

Atentie, patroni! e-Factura te da de gol direct la ANAF

today23 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x