Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
de Adrian Somai la 06 Mai. 2025
Urmareste-ne pe Google News
banca transilvaniabrand romanesctop branduri romanestidacia

Banca Transilvania reuseste, intr-un context economic ce poate fi caracterizat la acest moment ca fiind foarte incert, sa-si consolideze pozitia atat ca lider in sectorul bancar local, cat si ca simbol de putere in peisajul corporatist romanesc. Cu o crestere spectaculoasa de 34% a valorii brandului, ajungand la 856 de milioane de euro, BT ocupa locul al treilea in topul celor mai valoroase branduri romanesti din 2025, potrivit raportului realizat de Brand Finance.


Mai mult decat atat, Banca Transilvania devine cel mai puternic brand romanesc, cu rating AAA+, si isi pastreaza pozitia in top 10 branduri bancare la nivel global. Vorbim astfel despre o performanta cu adevarat rara pentru un brand est-european. Rezultatele spectaculoase nu vin intamplator. Banca Transilvania a reusit toate aceste lucruri printr-o strategie clara, agresiva si bine executata: digitalizare accelerata, extindere constanta prin achizitii si o comunicare de brand adaptata generatiilor noi. 
 
Aceste elemente au consolidat increderea publicului, BT devenind un reper de stabilitate intr-o perioada in care bancile traditionale sunt percepute ca fiind mult prea lente si birocratice. Cu o baza solida de clienti si o imagine publica atent cultivata, banca reuseste sa imbine eficienta financiara cu un brand modern si accesibil.

Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc

Intr-un clasament dominat in continuare de Dacia – care, in ciuda unei scaderi de 5%, ramane cel mai valoros brand romanesc cu 1,1 miliarde euro – Banca Transilvania face nota discordanta prin crestere si dinamism. In topul general, este urmata de eMAG (893 milioane euro), DIGI (574 milioane euro) si Dedeman (494 milioane euro), ceea ce confirma ca brandurile din sectorul privat, dezvoltate in ultimele trei decenii, conduc economia reala. De altfel, peste 70% dintre brandurile din top 50 sunt creatii recente, nascute dupa 1990, iar 60% din valoarea totala a brandurilor vine tot din zona privata.
 
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34% intr-un an in care economia nationala a inregistrat o crestere timida de doar 0,9% a PIB-ului. Paradoxal sau nu, asta demonstreaza ca increderea consumatorilor si reputatia pot sustine performanta chiar si intr-un context economic slab. Spre deosebire de brandurile care sufera din cauza stagnarii sau a lipsei de adaptare, BT a mizat pe investitii consistente in experienta digitala si servicii orientate catre client, transformandu-se intr-un campion al economiei de piata post-tranzitie.
 
Raportul Brand Finance confirma ca brandurile locale pot concura cu succes la nivel international, daca sunt sustinute prin strategie, inovatie si o relatie reala cu publicul. De altfel, stabilitatea in topul celor 50 cele mai valoroase branduri nu inseamna stagnare, ci maturizare. Singurele branduri care au iesit din clasament in acest an – Agricover, ALRO, DERO si Mobexpert – au fost inlocuite de nume noi precum Asirom, Erbasu sau ZUZU, semn ca dinamismul economic se muta catre alte sectoare si alte generatii de antreprenori.
 
Performanta Bancii Transilvania reconfirma si o alta tendinta: brandurile bancare care investesc in digitalizare, transparenta si adaptare la noile nevoi ale clientilor pot prospera chiar si in piete emergente. Faptul ca BT a devenit cel mai puternic brand bancar din Europa, conform aceluiasi raport, ridica standardele pentru intreaga industrie romaneasca.

        Te-ar putea interesa si: Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

Sursa foto: Banca Transilvania
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Reforma administratiei. Coalitia ar fi cazut la pace. Primarii vor avea de ales intre reducerea posturilor si taierea cheltuielilor cu salariile
Ultima ora

Reforma administratiei. Coalitia ar fi cazut la pace. Primarii vor avea de ales intre reducerea posturilor si taierea cheltuielilor cu salariile

today11 Nov. 2025
Ministrul Finantelor ne linisteste: Nu ne gandim sa majoram TVA-ul in 2026
Economie

Ministrul Finantelor ne linisteste: Nu ne gandim sa majoram TVA-ul in 2026

today11 Nov. 2025
Bolojan, mesaj emotionant de Ziua Veteranilor: Ii omagiem astazi pe eroii al caror sacrificiu a stat la temelia statului roman
Ultima ora

Bolojan, mesaj emotionant de Ziua Veteranilor: Ii omagiem astazi pe eroii al caror sacrificiu a stat la temelia statului roman

today11 Nov. 2025
Rechinul de pe Wall Street, un tata generos. Buffett a donat actiuni de 1,3 miliarde de dolari catre fundatiile copiilor sai
Extern

Rechinul de pe Wall Street, un tata generos. Buffett a donat actiuni de 1,3 miliarde de dolari catre fundatiile copiilor sai

today11 Nov. 2025
De la bugete irosite la campanii inteligente: cum automatizarea schimba regulile in marketingul digital
Companii

De la bugete irosite la campanii inteligente: cum automatizarea schimba regulile in marketingul digital

today11 Nov. 2025
Intalnire de gradul 0 la Cotroceni. Ce au discutat liderii PSD, PNL, USRL, UDMR si minoritatilor, cu Nicusor Dan pe tema pensiilor speciale
Ultima ora

Intalnire de gradul 0 la Cotroceni. Ce au discutat liderii PSD, PNL, USRL, UDMR si minoritatilor, cu Nicusor Dan pe tema pensiilor speciale

today11 Nov. 2025
Externalizarea serviciilor si SEO: Formula inteligenta de crestere a afacerii
Companii

Externalizarea serviciilor si SEO: Formula inteligenta de crestere a afacerii

today11 Nov. 2025
Tensiuni in conducerea Asociatiei Daruieste Viata. Oanei Gheorghiu i s-a cerut, chiar de catre cealalta cofondatoare, sa se retraga din Guvern
Ultima ora

Tensiuni in conducerea Asociatiei Daruieste Viata. Oanei Gheorghiu i s-a cerut, chiar de catre cealalta cofondatoare, sa se retraga din Guvern

today11 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x