Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB


Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB
de Vlad Strunescu la 14 Mai. 2019
Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB
Tags: cereri csalbconsumatori csalbnegocieri csalbnegocieri bancimediere banci

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a facut profilul consumatorului care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB.


Consumatorul tipic este barbat, cu varsta intre 31-40 de ani, din Bucuresti, care depune online o cerere pentru un credit de nevoi personale in lei si solicita institutiei financiar-bancare gasirea unei solutii la problemele ridicate sau diminuarea comisioanelor. 
Aproape 65% dintre cei care se adreseaza Centrului sunt solicitanti din randul populatiei active, din mediul urban.
 
In studiul de fata, la nivel de profil al consumatorului, coordonatele raman oarecum similare cu cele centralizate in 2018. 
 
In continuare, barbatii depun cele mai multe cereri la CSALB - aproximativ 58%, insa numarul femeilor care se adreseaza Centrului este in usoara crestere comparativ cu rezultatele din 2018 (42% la 40%, in 2018). 
 
Aproape 65% dintre cei care se adreseaza Centrului sunt solicitanti din randul populatiei active, de la oras, cu varste cuprinse intre 31 si 60 de ani.
 
Din totalul de 1.909 cereri inregistrate intre ianuarie 2018 - aprilie 2019, 35% provin din mediul rural, procent care indica o crestere, comparativ cu datele inregistrate pentru intervalul ianuarie 2017 – martie 2018. 
 
In intervalul precedent analizat, s-au adresat CSALB preponderent romanii din orase, raportul fiind de 88% la 12% cereri provenite din mediul rural.
 
Acest lucru arata ca serviciile CSALB sunt disponibile tuturor romanilor, din toate mediile si din toate orasele tarii, iar informatiile despre existenta si avantajele Centrului, au ajuns intr-o masura mai mare si in mediul rural.
 

Cele mai multe cereri adresate CSALB fac referire la credite de nevoi personale in lei
 
Cel mai adesea, cererile catre CSALB fac referire la credite de nevoi personale - 70%, in timp ce creditele ipotecare sunt aduse in discutie in 30% dintre cazurile care au ca obiect creditele bancare. 
 
De cele mai multe ori, consumatorii cauta solutii amiabile prin intermediul Centrului, pentru credite in lei (42% din cazuri), in moneda euro (28%), franci elvetieni (25%). In doar 5% dintre cereri sunt analizate credite in dolari americani.
 
Cele mai frecvente solicitari in relatia cu bancile, adresate de consumatori CSALB se refera la: gasirea unei solutii pentru rezolvarea problemelor 30%, comisioane 30%, conversie credit 10% si situatii legate de Biroul de Credit 7%.
 
 
Capitala si judetul Ilfov inregistreaza cele mai multe cereri
 
Consumatorii din mediul urban continua sa genereze cele mai multe solicitari catre CSALB.
 
Daca, potrivit studiului pe care CSALB l-a finalizat la inceputul anului 2018, ponderea cererilor provenite de la consumatorii din Bucuresti si judetul Ilfov era aproape de jumatate din total (48,98%), acum aceasta pondere a scazut la 36%.
 
A crescut, in schimb, numarul cererilor trimise catre CSALB din judetele prin care a trecut Caravana Centrului in 2018 si 2019: Cluj, Constanta, Iasi sau Craiova.
 
 
Modalitati de comunicare preferate de consumatorii care se adreseaza CSALB
 
Peste 84% dintre romani se adreseaza Centrului online, prin intermediul emailul si aplicatiei mobile, lansata de CSALB la finalul lunii iulie 2018 si care castiga in popularitate constant.
 
Spre exemplu, 55% dintre cererile trimise catre CSALB de la lansarea aplicatiei vin prin intermediul acesteia, lucru care arata cat de accesibil este acest serviciu pentru consumatorii din toate zonele tarii.
 
Numai 9,8% dintre sesizarile adresate Centrului sosesc prin posta, iar 5,6% sunt depuse direct de catre consumatori la sediul CSALB.
CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Profesorul de istorie care a ghicit castigatorii tuturor alegerilor de la Casa Alba, din 1984, prezice si...

Profesorul de istorie care a ghicit castigatorii tuturor alegerilor de la Casa Alba, din 1984, prezice si soarta lui Trump
Exista in lume evenimente care ne ridica semne de intrebare cu privire la capacitatile omului de a anticipa ceea ce se va intampla pe viitor. Scepticii spun ca, atunci cand cineva prezice un eveniment si acest lucru se adevereste, ''a nimerit-o''. Insa chiar si cei mai sceptici...

today08 Aug. 2020

Los Angeles: Cine da petreceri acasa, ramane fara apa si energie electrica

Los Angeles: Cine da petreceri acasa, ramane fara apa si energie electrica
Autoritatile din Los Angeles au scos artileria grea impotriva celor care incalca normele sanitare in aceasta perioada organizand mari adunari de oameni si petreceri. Cine da petreceri acasa va fi nevoit sa stea apoi fara apa curenta si energie electrica.  Cetatenii din Los Angeles au gasit o...

today08 Aug. 2020

Citu: Noi am fost printre cei mai cumpatati cu banul public

Citu: Noi am fost printre cei mai cumpatati cu banul public
Ministrul Finantelor, Florin Citu, sustine ca pandemia a pus in dificultate toate economiile lumii si ca toate tarile au raspuns cu deficite bugetare acestui moment. Desi se afla in aceeasi situatie, tara noastra a fost printre cele mai cumpatate in cheltuirea banului public, a mai spus ministrul,...

today08 Aug. 2020

Fostul presedinte al CCR nu e de acord cu atacarea din nou la CCR a Legii carantinei

Fostul presedinte al CCR nu e de acord cu atacarea din nou la CCR a Legii carantinei
Augustin Zegrean, fostul presedinte al Curtii Constitutionale, considera ca Avocatul Poporului s-a aflat in treaba cand a atacat din nou la CCR Legea carantinei. Zegrean sustine ca, in opinia sa, Articolele 8 si 19 atacate la CCR nu incalca prevederile Constitutiei. Fostul presedinte al CCR nu...

today08 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Mecanismul bugetar, simplu precum spalatul pe maini

Aproape fiecare stire legata de performantele sau, mai degraba, contraperformantele celor mai importante econonomii din lume, contin termenii "scaderi istorice". In fruntea trebii, de fapt, a treburilor, de la numarul urias de infectari cu Covid 19 si de decese, pana la cifrele care arata cum musca noul coronavirus din bunastarea oamenilor, se afla SUA. Sambata, pentru a cincea zi la rand, SUA au inregistrat peste 60.000 de cazuri noi de coronavirus si 1.181 de decese, potrivit unui bilant al Universitatii Johns Hopkins. De mentionat ca SUA reprezinta 5% din populatia lumii dar 25% din numarul de infectari si de...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016