Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB
Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB
de Vlad Strunescu la 14 Mai. 2019
cereri csalbconsumatori csalbnegocieri csalbnegocieri bancimediere banci

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a facut profilul consumatorului care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB.

Consumatorul tipic este barbat, cu varsta intre 31-40 de ani, din Bucuresti, care depune online o cerere pentru un credit de nevoi personale in lei si solicita institutiei financiar-bancare gasirea unei solutii la problemele ridicate sau diminuarea comisioanelor. 

Citeste si: Cele mai ciudate intrebari care au fost puse vreodata la interviurile de angajare
 
Aproape 65% dintre cei care se adreseaza Centrului sunt solicitanti din randul populatiei active, din mediul urban.
 
In studiul de fata, la nivel de profil al consumatorului, coordonatele raman oarecum similare cu cele centralizate in 2018. 
 
In continuare, barbatii depun cele mai multe cereri la CSALB - aproximativ 58%, insa numarul femeilor care se adreseaza Centrului este in usoara crestere comparativ cu rezultatele din 2018 (42% la 40%, in 2018). 
 
Aproape 65% dintre cei care se adreseaza Centrului sunt solicitanti din randul populatiei active, de la oras, cu varste cuprinse intre 31 si 60 de ani.
 
Din totalul de 1.909 cereri inregistrate intre ianuarie 2018 - aprilie 2019, 35% provin din mediul rural, procent care indica o crestere, comparativ cu datele inregistrate pentru intervalul ianuarie 2017 – martie 2018. 
 
In intervalul precedent analizat, s-au adresat CSALB preponderent romanii din orase, raportul fiind de 88% la 12% cereri provenite din mediul rural.
 
Acest lucru arata ca serviciile CSALB sunt disponibile tuturor romanilor, din toate mediile si din toate orasele tarii, iar informatiile despre existenta si avantajele Centrului, au ajuns intr-o masura mai mare si in mediul rural.
 

Cele mai multe cereri adresate CSALB fac referire la credite de nevoi personale in lei
 
Cel mai adesea, cererile catre CSALB fac referire la credite de nevoi personale - 70%, in timp ce creditele ipotecare sunt aduse in discutie in 30% dintre cazurile care au ca obiect creditele bancare. 
 
De cele mai multe ori, consumatorii cauta solutii amiabile prin intermediul Centrului, pentru credite in lei (42% din cazuri), in moneda euro (28%), franci elvetieni (25%). In doar 5% dintre cereri sunt analizate credite in dolari americani.
 
Cele mai frecvente solicitari in relatia cu bancile, adresate de consumatori CSALB se refera la: gasirea unei solutii pentru rezolvarea problemelor 30%, comisioane 30%, conversie credit 10% si situatii legate de Biroul de Credit 7%.
 
 
Capitala si judetul Ilfov inregistreaza cele mai multe cereri
 
Consumatorii din mediul urban continua sa genereze cele mai multe solicitari catre CSALB.
 
Daca, potrivit studiului pe care CSALB l-a finalizat la inceputul anului 2018, ponderea cererilor provenite de la consumatorii din Bucuresti si judetul Ilfov era aproape de jumatate din total (48,98%), acum aceasta pondere a scazut la 36%.
 
A crescut, in schimb, numarul cererilor trimise catre CSALB din judetele prin care a trecut Caravana Centrului in 2018 si 2019: Cluj, Constanta, Iasi sau Craiova.
 
 
Modalitati de comunicare preferate de consumatorii care se adreseaza CSALB
 
Peste 84% dintre romani se adreseaza Centrului online, prin intermediul emailul si aplicatiei mobile, lansata de CSALB la finalul lunii iulie 2018 si care castiga in popularitate constant.
 
Spre exemplu, 55% dintre cererile trimise catre CSALB de la lansarea aplicatiei vin prin intermediul acesteia, lucru care arata cat de accesibil este acest serviciu pentru consumatorii din toate zonele tarii.
 
Numai 9,8% dintre sesizarile adresate Centrului sosesc prin posta, iar 5,6% sunt depuse direct de catre consumatori la sediul CSALB.

Citeste si: Romania are 17,2 milioane de conexiuni la internet mobil de mare viteza. Traficul s-a dublat la 2,6 GB pe luna, pe locuitor
 
CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.
Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Alte sute de milioane de euro intra in conturile mediului privat romanesc: Marea schema de ajutor a primit unda verde de la UE, cine primeste banii
Ultimele stiri economice

Alte sute de milioane de euro intra in conturile mediului privat romanesc: Marea schema de ajutor a primit unda verde de la UE, cine primeste banii

Mediul privat romanesc traverseaza o perioada marcata de provocari finaciare, motiv pentru care e nevoie de coerenta la nivel intern si international, pentru ca firmele noastre sa-si recapete...
today15 Aug. 2022
Agentiile de rating dau tonul marii crize din Ucraina: razboiul a bagat tara in DEFAULT, ucrainenii sunt, oficial, in incapacitate de plata
Extern

Agentiile de rating dau tonul marii crize din Ucraina: razboiul a bagat tara in DEFAULT, ucrainenii sunt, oficial, in incapacitate de plata

Asa cum se anticipa de catre economisti inca din momentul in care Rusia a invadat Ucraina, acest razboi sangeros va afecta puternic economia tarii vecine. Prelungirea conflictului peste asteptarile...
today15 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Tara europeana bogata, care impune TAXA SUPLIMENTARA PE GAZ. Familiile ar putea plati si 600 de euro in plus, pe an
Extern

Tara europeana bogata, care impune TAXA SUPLIMENTARA PE GAZ. Familiile ar putea plati si 600 de euro in plus, pe an

today15 Aug. 2022
Cresc salariile tututor angajatilor romani. In 2023, salariul mediu net sare bine de 4.000 de lei. Cand va ajunge la 5.000, oficial
Economie

Cresc salariile tututor angajatilor romani. In 2023, salariul mediu net sare bine de 4.000 de lei. Cand va ajunge la 5.000, oficial

today15 Aug. 2022
Politician: sa le spunem romanilor adevarul. Codul fiscal loveste in toti, creste impozitul pe proprietate, firmele vor fi si ele afectate
Economie

Politician: sa le spunem romanilor adevarul. Codul fiscal loveste in toti, creste impozitul pe proprietate, firmele vor fi si ele afectate

today15 Aug. 2022
DEZVOLTARE PERSONALA. Cum sa renunti la obiceiurile proaste, care te trag inapoi in viata
Life Style

DEZVOLTARE PERSONALA. Cum sa renunti la obiceiurile proaste, care te trag inapoi in viata

today15 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x