Ministerul Finantelor sustine ca SPV devine un mijloc important de comunicare directa cu fiecare contribuabil
modificari spvimbunatatire spvvalabilitate acte spvdecizii anaf
Pentru eficientizarea comunicarii, imbunatatirea transparentei si reducerea birocratiei ANAF, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a decis extinderea exploatarii potentialului Spatiului Privat Virtual ca instrument de relationare directa cu fiecare contribuabil la bugetul de stat.
In acest sens, in Spatiului Privat Virtual (SPV) vor fi disponibile:
- chestionarele intocmite de persoanele fizice la sosirea si/sau plecarea in/din Romania;
- notificarile privind rezidenta persoanelor fizice;
- declaratiile de inregistrare fiscala;
- cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala;
- certificatele de rezidenta fiscala;
- cererile de restituire;
- cererile de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a certificatului de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- evidenta creantelor fiscale.
Prin SPV, persoanele fizice vor avea posibilitatea sa verifice corectitudinea prelucrarii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hartie.
De asemeneaa, MFP a decis majorarea termenelor de pastrare in SPV a mai multor documente emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora.
Pe viitor, se vor implementa in SPV modelele declaratiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
"Am promis o simplificare a relatiei cu ANAF si eliminarea cat mai multor hartii din viata contribuabilului roman si iata ca ma tin de cuvant", a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.
Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimina verificarea la ghiseu a semnaturii olografe a persoanei reprezentate si se accepta depunerea imputernicirii in forma simpla. in acelasi timp, se ofera cetatenilor romani care domiciliaza, au resedinta sau lucreaza in strainatate, posibilitatea de a se prezenta si la oficiile consulare sau ambasadele Romaniei in scopul identificarii fizice si inregistrarii in SPV.