Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

SAL-Fin a obtinut pentru consumatori 1,128 milioane de lei, de 2,4 ori mai mult decat suma primita initial


SAL-Fin a obtinut pentru consumatori 1,128 milioane de lei, de 2,4 ori mai mult decat suma primita initial
de la 13 Mar. 2019
SAL-Fin a obtinut pentru consumatori 1,128 milioane de lei, de 2,4 ori mai mult decat suma primita initial
Tags: servicii sal-finrezolvare amiabilareclamatii sal finsolutionare alternativa litigii

SAL-Fin, entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar, si-a prezentat bilantul activitatii pentru 2018, an in care aproape trei sferturi dintre solicitarile primite au fost solutionate in favoarea consumatorilor.


Anul trecut, SAL-Fin a primit 232 de cereri de solutionare alternativa, in crestere cu aproximativ 20% comparativ cu 2017. In 2018, au fost finalizate, in total, 175 de dosare, dintre care 140 sunt aferente cererilor depuse anul trecut.  
Analiza statistica a acestor date arata ca, pentru 75% din cererile transmise spre solutionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei solutii, iar, pentru 90% din concilieri, au optat pentru solutionare online.
 
Cele mai frecvente litigii solutionate in 2018 au aparut ca urmare a diferentelor mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service, a diferentelor mari intre sumele propuse de asiguratori si sumele maximale prevazute in contractele de asigurare, dar si a neplatii unor sume datorate pentru inchirierea de autoturisme sau lipsa de folosinta a acestora, inclusiv penalitati cuvenite consumatorilor pentru intarzierile la plata unor despagubiri.
 
In acest context, din cazurile solutionate anul trecut, 73% au reprezentat hotarari/incheieri emise in favoarea consumatorilor, restul reprezentand cazuri de mentinere a situatiilor initiale.
 
In urma solutionarii alternative a litigiilor, consumatorii au primit, in 2018, o suma totala finala (in general, rezultata in urma unor reevaluari a despagubirilor acordate) de 1.128.154 lei, cu 654.000 de lei mai mult decat suma primita initial, respectiv de circa 2,4 ori.
 
Pe langa gratuitatea operatiunii de solutionare alternativa, un alt aspect care sustine avantajele acestei metode il reprezinta durata medie de solutionare a unui litigiu. 
 
Pentru cererile inregistrate in 2018, s-a inregistrat o durata medie de 40 de zile, pentru procedura de solutionare a litigiilor prin propunerea unei solutii si o durata medie de 58 de zile pentru procedura de solutionare a litigiilor prin impunerea unei solutii.              
 
SAL-Fin organizeaza solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor cu pregatire profesionala si competente certificate in domeniile pietei financiare non-bancare. 
 
Conciliatorii propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, independent si gratuit pentru consumatori. La finele anului 2018, in Registrul conciliatorilor SAL-Fin era inregistrat un numar de 23 de conciliatori. 

Citeste si: Piata muncii din Romania, in deriva: Deficitul de forta de munca va creste de la 308.000 in 2019 la 549.000 in 2023

SAL-Fin a fost infiintata in cadrul ASF in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE. 

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016