Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa deveniti francizor in sistemul de francize


Cum sa deveniti francizor in sistemul de francize
de la 03 Mar. 2008
Tags: idei de afaceri pe timp de crizaafaceri miciafaceri profitabile pe timp de cizaafaceri profitabileoportunitati de afaceritop afaceri profitabileconsultanta afacerioferte afaceripropuneri afaceriafaceri bani putiniafaceri buneafaceri acasaafaceri la domiciliufrancize ieftinefrancizatcumparatorfrancize pe crizafrancize accesibilefrancizatcontract de francizaknow how francizemodel de franciza



                      Cum sa deveniti francizor in sistemul de francize

  Pentru a construi si a dezvolta o afacere in sistem de franciza, trebuie sa parcurgeti urmatoarele etape, a caror ordine nu este stricta pentru ca multe dintre ele au loc in paralel:

1. Construirea conceptului de baza al afacerii

Conceptul de baza al afacerii trebuie sa fie cat se poate de simplu, pentru a fi rapid inteles si acceptat de catre viitorii francizati. Afacerea trebuie sa fie usor de condus si de catre viitorii dumneavoastra parteneri. Eforturile ce trebuie depuse pentru recrutarea si formarea profesionala a francizatilor sunt incomparabil mai mari in cazul unor afaceri complicate.

Afacerea trebuie descrisa ca si cum dumneavoastra insiva ar trebui sa o deschideti inca o data, dar intr-un alt loc. De asemenea, dimensiunile investitiei trebuie gandite astfel incat eforturile pe care trebuie sa le faca francizatul sa nu-i sufoce afacerea si sa nu-l descurajeze.

Descrierea unei afaceri  include: descrierea cadrului fizic in care se desfasoara activitatea: spatiu, mobilier, design, decor si aranjamente interioare. Descrierea activitatii care se desfasoara in acest spatiu si a modului de obtinere a profitului; cat si descrierea pietei: concurenta, clientela.

Pentru a fi competitivi, este necesar ca afacerea dumneavoastra sa aduca ceva nou. Diferenta pe care aceasta o face in raport cu alte afaceri similare va aduce profit. In conceptul de afacere trebuie sa descrieti si „acel ceva" pe care nu l-a mai folosit nici unul dintre concurentii dumneavoastra pana acum.

Exemplu:
Pentru un mic magazin de gustari calde din vecinatatea unui liceu, descrierea pietei poate insemna: constatarea lipsei oricarei dotari de gen din zona, sau constatarea existentei de unitati similare in zona si descrierea respectivelor afaceri  de la decor pana la orarul de servire practicat de acestea.

Tot in aceasta etapa veti incepe sa construiti imaginea afacerii dumneavoastra. Veti decide ce marca doriti sa identifice produsele sau serviciile oferite de dumneavostra si veti solicita inregistrarea ei la OSIM.

In alegerea marcii, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:

- marca trebuie sa fie usor de recunoscut de catre clienti. Marca nu trebuie sa produca confuzie prin asemanare cu alte marci. Numele marcii trebuie sa fie scurt, sonor, clar si usor de pronuntat;

- este preferabil sa fie un cuvant inventat, dar care sa acopere cat se poate de mult specificul activitatii. Un cuvant inventat are mai multe sanse sa fie inregistrat ca marca, deoarece este mare probabilitatea sa nu mai existe altele la fel sau asemanatoare;

- cuvantul trebuie sa sune bine in toate limbile, pentru ca este posibil ca marca dumneavoastra sa devina cunoscuta international.

Exemplu:
O agentie de turism romaneasca numita „VARA" nu va vinde sub acest nume foarte bine in Spania deoarece in limba spaniola „vara" inseamna „vergea, baston".

2. Experimentarea conceptului afacerii intr-o unitate-pilot

Francizorul trebuie sa demonstreze capacitatea conceptului sau de afacere de a fi aplicat cu succes in practica. De aceea, conceptul de afacere trebuie testat de francizor in cel putin o unitate-pilot. Durata de functionare a unitatii-pilot trebuie sa fie suficient de mare pentru a se putea verifica viabilitatea afacerii. De regula, o astfel de operatiune se desfasoara pe o perioada de minimum un an.

Unitatea-pilot este un „laborator" care permite francizorului:

- sa determine daca afacerea raspunde cerintelor pietei;
- sa determine daca profitul estimat a se realiza de catre viitorii francizati este suficient de mare pentru a justifica investitia in realizarea, promovarea si gestionarea francizei;
- sa identifice punctele slabe ale afacerii si sa gaseasca solutii pentru eliminarea acestora;
- sa stabileasca formula optima de management al afacerii;
- sa determine care este formula contabila adecvata sistemului sau
- sa elaboreze manualul sau manualele de operare a francizei, dupa caz.

In cazul in care punerea in practica a conceptului de afacere dovedeste ca afacerea functioneaza, conceptul respectiv poate fi cedat prin franciza.

Rolul unitatii - pilot nu inceteaza odata cu dovedirea viabilitatii si rentabilitatii conceptului de afacere al francizorului. Unitatea-pilot continua sa experimenteze idei noi de dezvoltare si optimizare a afacerii.

3. Construirea pachetului de francize

Experienta dobandita in deschiderea si conducerea unitatii-pilot va furniza informatiile necesare pentru construirea pachetului de franciza. Francizorul reuneste toate elementele conceptului sau de afacere intr-o marfa pe care urmeaza sa o comercializeze.

Elementele conceptului de afacere reunite constituie continutul pachetului de francize. Pachetul de francize reprezinta ceea ce dumneavoastra cedati prin contractul de franciza. Francizatul va cumpara si va exploata pachetul de franciza in scopul comercializarii de bunuri si prestarii de servicii catre utilizatorii finali.

Astfel, pachetul poate contine:

- manuale care descriu in detaliu: cum se produc si se vand anumite bunuri; cum se furnizeaza anumite servicii; tehnici de marketing ce pot fi folosite;
- metode de afaceri;
- orice alte reguli pe care cel care adera la reteaua de francize trebuie sa le respecte; - know-how-ul afacerii;
- drepturile referitoare la marcile comerciale, nume comerciale, insemne ale magazinelor;
- drepturile referitoare la modele si desene industriale si brevete de inventie;
- durata contractului;
- cuantumul taxelor: taxa initiala, taxa continua, taxa de publicitate;
- drepturi de exclusivitate teritoriala;
- proceduri de publicitate;
- tipuri de servicii: initiale si continue;
- profilul francizatului: societate comerciala mare, societate comerciala mica, persoana fizica.

Pachetul de francize contine, asadar, tot ceea ce francizatul trebuie sa dobandeasca, sa stie si sa faca.

4. Redactarea manualelor operationale

Francizorul isi descrie metodele de operare a afacerii intr-un document numit manual de operare. Manualul contine toate procedurile si standardele pe care trebuie sa le respecte francizatul in operarea zilnica a afacerii. Informatiile cuprinse in manual asigura mentinerea identitatii francizorului si a omogenitatii retelei de franciza dezvoltate de acesta.

Francizorul poate elabora unul sau mai multe manuale. In practica, multi francizori isi stabilesc regulile de operare in trei manuale, respectiv: Manualul de marketing, Manualul de produs sau serviciu si Manualul de identitate vizuala. Aceste manuale sunt creatia fiecarui francizor in parte. Alcatuirea lor se face pe baza experientei acumulate in practica din operarea concreta a afacerii.

In functie de specificul unei afaceri, unele informatii sunt mai importante decat altele pentru un francizor decat pentru altul. Unii francizori pot pune accentul pe Manualul de identitate vizuala, altii pe Manualul de produs, iar altii pe Manualul de marketing.

Pentru un francizor care are ca obiect de activitate bar, cel mai important este Manualul de identitate vizuala. Pentru o franciza de productie, in mod evident, este esential cum se face produsul. In acest caz, Manualul de produs va fi cu siguranta mai stufos decat Manualul de identitate vizuala.

5. Publicitatea pentru recrutarea francizatilor

In aceasta etapa, incepeti cautarea unor intreprinzatori independenti, interesati si capabili sa adopte si sa promoveze procesele sau metodele productive si/sau comerciale ale retelei de francize. Dati publicitatii oferta dumneavoastra, astfel incat ea sa ajunga in atentia potentialilor investitori.

Prin intermediul ofertei, aduceti la cunostinta acestora faptul ca doriti sa incheiati o operatiune de franciza si prezentati informatii despre afacere. Faceti o scurta descriere a afacerii, care sa contina date de interes pentru candidati. Indicati in oferta dumneavoastra conditii minime pe care trebuie sa le intruneasca potentialul francizat. In acest fel, preselectati candidatii si va usurati munca ulterioara de selectare.

Puteti mentiona:

- daca francizatul trebuie sa fie persoana fizica sau persoana juridica;
- pregatirea necesara;
- experienta in domeniu;
- daca partenerul va trebui sa se ocupe exclusiv de afacerea ce i se incredinteaza sau isi poate derula afacerile proprii in continuare;
- unele conditii financiare.

Nu uitati
ca cea mai eficienta publicitate o va face unitatea dumneavostra pilot. Oricare dintre clientii unitatii-pilot poate fi interesat sa devina francizat daca a fost sedus de functionarea conceptului dumneavoastra de afacere.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016