Un oras poate avea o infrastructura excelenta, spatii publice moderne si facilitati multiple, dar acestea isi pierd sensul daca nu sunt utilizate adecvat de cetateni.
Pentru ca fiecare oras sa functioneze si sa raspunda nevoilor locuitorilor sai, oamenii trebuie sa inteleaga ce se intampla in orasul lor, sa fie implicati si educati cum sa il intretina si sa faca parte din procesul decizional.
Orasele au nevoie de parcuri si spatii verzi dedicate pentru recreere si relaxare. Oamenii sufera de privarea de natura, iar acest lucru le dauneaza sanatatii si bunastarii mintale.
Desigur, spatiile verzi ar trebui sa se gaseasca in toate formele: zone protejate, parcuri, gradini si terasele acoperisurilor inverzite. Spatiul verde este un aspect subevaluat al vietii urbane, unul care ar putea fi usor imbunatatit. In Bucuresti, zona de nord a capitalei este considerata cea mai „verde" parte a orasului, fiind pe primul loc la capitolul vegetatie si liniste.
Liderii orasului, care interactioneaza si se consulta cu consilierii lor, sunt mai constienti de problemele si nevoile locale specifice. Fiecare oras are nevoie de lideri dedicati care sa reprezinte nevoile comunitatii in cadrul consiliului local si sa sustina propuneri urbanistice inteligente, care protejeaza zonele inverzite si dezvolta cartierele conform normele arhitecturale.
O dezvoltare urbana controlata de reglementari pentru protejarea mediului inconjurator incetineste gradul de poluare si creeaza mai multe cartiere inverzite. O astfel de abordare inteligenta ar oferi spatiu pentru a trai, a lucra si a te recrea in armonie cu natura. A locui in zona de Nord a Bucurestiului, intr-un astfel de cartier accesibil, care raspunde gradului de populare, varstei si culturii, sustinand locuitorii in toate etapele vietii, poate fi o alegere inspirata.
Infrastructura pentru biciclisti si pietoni ar trebui sa faca parte din orice plan urbanistic zonal. Pentru evitarea unui trafic aglomerat, o infrastructura echilibrata, dezvoltata pentru pietoni si biciclete, va oferi optiuni de transport atat pe distante scurte, cat si pe distante lungi si va creste gradul de siguranta, interactiunea sociala si sanatatea cetatenilor. O delimitare clara a pistei de biciclisti ii protejeaza de accidente fatale, iar un trotuar suficient de lat permite pietonilor sa circule in voie, fara sa intre pe carosabil si sa isi puna viata in pericol.
Daca locuitorii unui oras vad ca acesta este curat si se simt in siguranta pe strazile acestuia, sunt sanse foarte mari sa se declare fericiti cu viata petrecuta acolo.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!
Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile
Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane
De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard
FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!
Vrei venituri in plus fara sa renunti la job? Afla cum poti deveni broker de asigurari
Partenerii nostri
Controlul de prevenire a situatiilor de urgenta - cate tipuri exista si reglementari cheie
Reducerea activitatii angajatorului - ce MASURI pot fi aplicate?
OBLIGATII declarative si de plata privind diurna - specialistii explica
Conventii pentru evitarea dublei impuneri - Ghid actualizat ANAF
Cum sunt impozitate veniturile nerezidentilor din Romania: Reguli si obligatii fiscale
O noua zi libera pentru romani! Ce zi ar putea fi declarata sarbatoare legala si ce semnificatie are
Concediul pentru accidentul de munca. Reguli, durata si exemple
Te-ar putea interesa si
Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane
De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard