Un oras poate avea o infrastructura excelenta, spatii publice moderne si facilitati multiple, dar acestea isi pierd sensul daca nu sunt utilizate adecvat de cetateni.
Pentru ca fiecare oras sa functioneze si sa raspunda nevoilor locuitorilor sai, oamenii trebuie sa inteleaga ce se intampla in orasul lor, sa fie implicati si educati cum sa il intretina si sa faca parte din procesul decizional.
Orasele au nevoie de parcuri si spatii verzi dedicate pentru recreere si relaxare. Oamenii sufera de privarea de natura, iar acest lucru le dauneaza sanatatii si bunastarii mintale.
Desigur, spatiile verzi ar trebui sa se gaseasca in toate formele: zone protejate, parcuri, gradini si terasele acoperisurilor inverzite. Spatiul verde este un aspect subevaluat al vietii urbane, unul care ar putea fi usor imbunatatit. In Bucuresti, zona de nord a capitalei este considerata cea mai „verde" parte a orasului, fiind pe primul loc la capitolul vegetatie si liniste.
Liderii orasului, care interactioneaza si se consulta cu consilierii lor, sunt mai constienti de problemele si nevoile locale specifice. Fiecare oras are nevoie de lideri dedicati care sa reprezinte nevoile comunitatii in cadrul consiliului local si sa sustina propuneri urbanistice inteligente, care protejeaza zonele inverzite si dezvolta cartierele conform normele arhitecturale.
O dezvoltare urbana controlata de reglementari pentru protejarea mediului inconjurator incetineste gradul de poluare si creeaza mai multe cartiere inverzite. O astfel de abordare inteligenta ar oferi spatiu pentru a trai, a lucra si a te recrea in armonie cu natura. A locui in zona de Nord a Bucurestiului, intr-un astfel de cartier accesibil, care raspunde gradului de populare, varstei si culturii, sustinand locuitorii in toate etapele vietii, poate fi o alegere inspirata.
Infrastructura pentru biciclisti si pietoni ar trebui sa faca parte din orice plan urbanistic zonal. Pentru evitarea unui trafic aglomerat, o infrastructura echilibrata, dezvoltata pentru pietoni si biciclete, va oferi optiuni de transport atat pe distante scurte, cat si pe distante lungi si va creste gradul de siguranta, interactiunea sociala si sanatatea cetatenilor. O delimitare clara a pistei de biciclisti ii protejeaza de accidente fatale, iar un trotuar suficient de lat permite pietonilor sa circule in voie, fara sa intre pe carosabil si sa isi puna viata in pericol.
Daca locuitorii unui oras vad ca acesta este curat si se simt in siguranta pe strazile acestuia, sunt sanse foarte mari sa se declare fericiti cu viata petrecuta acolo.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale