Aceste tendinte trebuie luate in seama daca amenajezi un imobil de birouri si daca intentia este aceea de a-l scoate pe piata pentru inchiriere sau vanzare.
Sunt foarte multe cauzele pentru care omul si potentialul lui creator reprezinta cele mai importante valori ale unei companii, aproape indiferent de profilul ei de activitate. De aceea, spatiul in care oamenii lucreaza are un impact direct asupra pietei muncii. Biroul tipic nu mai este suficient. Generatiile X si Y, adica cei nascuti dupa 1990, si care reprezinta undeva la jumatate din forta de munca actuala (prezenta lor va creste pana la peste 80% in urmatorii 10 ani), au alte principii, alte reguli, alte cerinte. Un argument solid, furnizat de firmele de recrutare, citate de Harvard Business Review, este acela ca mai mult de jumatate dintre angajati vor sa-si vada biroul sau spatiul de lucru inainte de a semna contractul de angajare. Toate acestea sunt detalii de care trebuie sa se tina seama, astfel incat angajatorii sa ofere conditii de munca confortabile si agreabile.
Spatiile de lucru vandabile sau usor de inchiriat sunt cele care indica o atmosfera relaxata, familiala si prietenoasa. Cum o realizezi astfel incat sa ramana in limitele ideii de spatiu de lucru? Specialistii sustin ca solutia este o combinatie de materiale naturale sau cat mai prietenoase cu mediul, plante si culori pastelate.
Cele mai accesibile si mai placute materiale naturale – lemnul si piatra – se cuvin a fi incluse in amenajarea spatiilor de lucru moderne. Lemnul de esenta tare este usor de curatat, nu emana noxe, este extrem de rezistent si compatibil cu tehnologiile noi si performate de incalzire, astfel ca ideea de a folosi parchet din lemn masiv pentru zona de birouri aduce avantaje clare. Estetica eleganta si calitatea podelelor din lemn ofera spatiilor caldura, iar frumusetea si valoarea lemnului nu se demodeaza niciodata. Mai mult, pardoselile din lemn dau impresia de spatiu si creaza intimitate si eleganta in egala masura.
Piatra este un detaliu important la randul ei si trebuie luata in calcul, fie pentru zonele cu trafic intens, fie pentru a decora peretii. Finisajele cu materiale naturale cresc valoarea spatiului indiferent de destinatia lui, dar mai ales atunci cand vine vorba de zone de lucru si birouri, pentru ca adauga calitate la impresia pe care o genereaza celor care lucreaza acolo.
Nu doar detaliile legate de finisaje conteaza atunci cand scoti pe piata o cladire de birouri. Extrem de importante sunt si piesele de mobilier. Ideale sunt cele ergonomice (de exemplu, scaune care prezinta variante de cotiere, mecanisme de pivotare, ajustari pe inaltime, suport lombar) care sa ofere posibilitatea de a se adapta la cerintele si nevoile angajatilor.
Ideea de la care trebuie plecat este ca nu exista o solutie unica sau un tipar de organizare a zonei de lucru, iar fiecare configuratie ar trebui sa acorde prioritate varietatii. Crearea de medii de lucru diferite intr-un singur birou adauga flexibilitate. Spatiul trebuie sa cuprinda zone linistite, zone de colaborare si socializare si, uneori, chiar si zone de jocuri si de destindere activa. Toate acestea sunt metode prin care angajatii sunt stimulati sa performeze si sa fie mai creativi, ceea ce nu poate sa fie decat in folosul angajatorului, totodata potential client pentru cel care inchiriaza sau vinde un imobil de lucru amenajat.
Cercetarile facute de cei de la Harvard Business Review arata ca angajatilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a interveni in modul de amenajare al birourilor, indiferent de timpul lor (individuale, alveolare, deschise) si sa li se permita sa-si configureze propriile spatii de lucru sau sa aleaga unde doresc sa lucreze. Acest fapt, in esenta banal, produce o mai mare satisfactie pentru lucratori si le creste implicarea. Amenajarea trebuie realizata astfel incat personalul sa poata interveni usor in a-si pozitiona biroul asa cum doresc.
Se va dovedi foarte inspirata oferta angajatorului catre angajati de a-si alege detaliile care sa personalizeze locul de munca. Instinctiv se vor crea spatii de colaborare, in paralel cu cele individuale, toate fiind alternative moderne si performante de strategie in munca.
Exista trei elemente esentiale care configureaza un spatiu de birouri agreabil si care cresc valoarea de piata a unui imobil de birouri. Despre doua dintre ele, materialele naturale si variatetea amenajarii, am vorbit. Cel de-al treilea este la fel de important si revine in sarcina celui care se ocupa de amenajarea interioara. Este vorba despre lumina, atat naturala, cat si artificiala, amandoua contribuind in egala masura la productivitatea, sanatatea, starea de spirit si bunastarea angajatilor. Una dintre cele mai mari nemultumiri, conform studiului mentionat, este legata de iluminarea improprie a birourilor. Fie ca zona de lucru nu are suficienta lumina, fie aceasta este una rece si acida, fie este contraperformata, reflectandu-se in ecranele calculatoarelor. Una dintre cele mai bune solutii este aceea a lampilor de birou performante, care vor furniza lumina necesara, vor aduce un plus de intimitate si vor personaliza zona de lucru.
Un antreprenor inteligent va amenaja un imobil de birouri, pentru a inchiria sau a vinde, astfel incat clientii sa poata lua in calcul evolutia in timp. Un spatiu care permite reamenajarea usoara, reorganizarea fiind posibila, are mai multe sanse sa fie apreciat si cautat si sa intre rapid in circuitul economic al cladirilor active ce aduc beneficii.
Sursa foto: unsplash.com
Ultimele NOUTATI
Partenerii nostri
INS: venituri medii in crestere - 8.210 lei pe o gospodarie, respectiv 3.274 lei per persoana
Norme SSM - CONDITII pentru conducerea pe drumurile publice a unui stivuitor
Ce activitati pot presta administratorii, in cadrul unui SRL?
Titluri de stat TEZAUR: Se lanseaza o noua editie cu dobanzi neimpozabile de pana la 7%
Radiere SRL fara activitate: obligatii si proceduri legale
Venituri din activitati independente si dividende: tratamentul fiscal din punct de vedere al CASS
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?
Te-ar putea interesa si