Cum transformi un imobil intr-un spatiu de lucru, pe care sa il inchiriezi

Cum transformi un imobil intr-un spatiu de lucru, pe care sa il inchiriezi
Cum transformi un imobil intr-un spatiu de lucru, pe care sa il inchiriezi
de Manager.ro la 01 Oct. 2020
amenajareimobiliarespatiu de lucruangajatiinchiriere

Designul interior pentru spatiile de lucru a evoluat mult si a lasat in urma organizarile impersonale cu zone compartimentate intr-o hala mare, simetrica si monotona. Interioarele birourilor au devenit mai agreabile, se pot personaliza si sunt mai colorate, iar stilurile variaza in functie de profilul companiilor.

Aceste tendinte trebuie luate in seama daca amenajezi un imobil de birouri si daca intentia este aceea de a-l scoate pe piata pentru inchiriere sau vanzare.   

Confortul angajatilor, din ce in ce mai important

Sunt foarte multe cauzele pentru care omul si potentialul lui creator reprezinta cele mai importante valori ale unei companii, aproape indiferent de profilul ei de activitate. De aceea, spatiul in care oamenii lucreaza are un impact direct asupra pietei muncii. Biroul tipic nu mai este suficient. Generatiile X si Y, adica cei nascuti dupa 1990, si care reprezinta undeva la jumatate din forta de munca actuala (prezenta lor va creste pana la peste 80% in urmatorii 10 ani), au alte principii, alte reguli, alte cerinte. Un argument solid, furnizat de firmele de recrutare, citate de Harvard Business Review, este acela ca mai mult de jumatate dintre angajati vor sa-si vada biroul sau spatiul de lucru inainte de a semna contractul de angajare. Toate acestea sunt detalii de care trebuie sa se tina seama, astfel incat angajatorii sa ofere conditii de munca confortabile si agreabile. 

Stilul de amenajare pentru birouri

Spatiile de lucru vandabile sau usor de inchiriat sunt cele care indica o atmosfera relaxata, familiala si prietenoasa. Cum o realizezi astfel incat sa ramana in limitele ideii de spatiu de lucru? Specialistii sustin ca solutia este o combinatie de materiale naturale sau cat mai prietenoase cu mediul, plante si culori pastelate.
 

Cele mai accesibile si mai placute materiale naturale – lemnul si piatra – se cuvin a fi incluse in amenajarea spatiilor de lucru moderne. Lemnul de esenta tare este usor de curatat, nu emana noxe, este extrem de rezistent si compatibil cu tehnologiile noi si performate de incalzire, astfel ca ideea de a folosi parchet din lemn masiv pentru zona de birouri aduce avantaje clare. Estetica eleganta si calitatea podelelor din lemn ofera spatiilor caldura, iar frumusetea si valoarea lemnului nu se demodeaza niciodata. Mai mult, pardoselile din lemn dau impresia de spatiu si creaza intimitate si eleganta in egala masura. 
 

Piatra este un detaliu important la randul ei si trebuie luata in calcul, fie pentru zonele cu trafic intens, fie pentru a decora peretii. Finisajele cu materiale naturale cresc valoarea spatiului indiferent de destinatia lui, dar mai ales atunci cand vine vorba de zone de lucru si birouri, pentru ca adauga calitate la impresia pe care o genereaza celor care lucreaza acolo. 

Confort si varietate

Nu doar detaliile legate de finisaje conteaza atunci cand scoti pe piata o cladire de birouri. Extrem de importante sunt si piesele de mobilier. Ideale sunt cele ergonomice (de exemplu, scaune care prezinta variante de cotiere, mecanisme de pivotare, ajustari pe inaltime, suport lombar) care sa ofere posibilitatea de a se adapta la cerintele si nevoile angajatilor. 
 

Ideea de la care trebuie plecat este ca nu exista o solutie unica sau un tipar de organizare a zonei de lucru, iar fiecare configuratie ar trebui sa acorde prioritate varietatii. Crearea de medii de lucru diferite intr-un singur birou adauga flexibilitate. Spatiul trebuie sa cuprinda zone linistite, zone de colaborare si socializare si, uneori, chiar si zone de jocuri si de destindere activa. Toate acestea sunt metode prin care angajatii sunt stimulati sa performeze si sa fie mai creativi, ceea ce nu poate sa fie decat in folosul angajatorului, totodata potential client pentru cel care inchiriaza sau vinde un imobil de lucru amenajat.

Ideile angajatilor

Cercetarile facute de cei de la Harvard Business Review arata ca angajatilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a interveni in modul de amenajare al birourilor, indiferent de timpul lor (individuale, alveolare, deschise) si sa li se permita sa-si configureze propriile spatii de lucru sau sa aleaga unde doresc sa lucreze. Acest fapt, in esenta banal, produce o mai mare satisfactie pentru lucratori si le creste implicarea. Amenajarea trebuie realizata astfel incat personalul sa poata interveni usor in a-si pozitiona biroul asa cum doresc. 
 

Se va dovedi foarte inspirata oferta angajatorului catre angajati de a-si alege detaliile care sa personalizeze locul de munca. Instinctiv se vor crea spatii de colaborare, in paralel cu cele individuale, toate fiind alternative moderne si performante de strategie in munca.

Trei elemente esentiale

Exista trei elemente esentiale care configureaza un spatiu de birouri agreabil si care cresc valoarea de piata a unui imobil de birouri. Despre doua dintre ele, materialele naturale si variatetea amenajarii, am vorbit. Cel de-al treilea este la fel de important si revine in sarcina celui care se ocupa de amenajarea interioara. Este vorba despre lumina, atat naturala, cat si  artificiala, amandoua contribuind in egala masura la productivitatea, sanatatea, starea de spirit si bunastarea angajatilor. Una dintre cele mai mari nemultumiri, conform studiului mentionat, este legata de iluminarea improprie a birourilor. Fie ca zona de lucru nu are suficienta lumina, fie aceasta este una rece si acida, fie este contraperformata, reflectandu-se in ecranele calculatoarelor. Una dintre cele mai bune solutii este aceea a lampilor de birou performante, care vor furniza lumina necesara, vor aduce un plus de intimitate si vor personaliza zona de lucru. 
 

Un antreprenor inteligent va amenaja un imobil de birouri, pentru a inchiria sau a vinde, astfel incat clientii sa poata lua in calcul evolutia in timp. Un spatiu care permite reamenajarea usoara, reorganizarea fiind posibila, are mai multe sanse sa fie apreciat si cautat si sa intre rapid in circuitul economic al cladirilor active ce aduc beneficii. 
 

Sursa foto: unsplash.com

Ultimele NOUTATI

Pihoterapie cu carnati si bere in vreme de pandemie
Sanatate

Pihoterapie cu carnati si bere in vreme de pandemie

Daca ramanem captivi in plasa programelor de stiri si a emisiunilor TV livrate de posturile romanesti de televiziune, nu vom afla despre actuala pandemie COVID-19 decat date statistice condimentate cu...
today31 Oct. 2020
Eugen Radulescu, BNR: Mediul economic post-pandemie este incert
Economie

Eugen Radulescu, BNR: Mediul economic post-pandemie este incert

Eugen Radulescu, director al Directiei de Stabilitate din cadrul Bancii Nationale a Romaniei, a transmis la sfarsitul acestei saptamani un semnal de alarma cu privire la situatia in care se va...
today30 Oct. 2020
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

7 metode de a scapa de gandacii din casa
Casa si gradina

7 metode de a scapa de gandacii din casa

today30 Oct. 2020
3 locuri de vizitat in Bucuresti pentru iubitorii de carti
Companii

3 locuri de vizitat in Bucuresti pentru iubitorii de carti

today30 Oct. 2020
COVID-19 Sounds: Aplicatie de telefonie mobila care detecteaza infectia cu noul coronavirus
Sanatate

COVID-19 Sounds: Aplicatie de telefonie mobila care detecteaza infectia cu noul coronavirus

today30 Oct. 2020
Ziua si recordurile sumbre: inca 6.546 de cazuri de COVID-19 si 917 pacienti internati la ATI
Ultimele stiri economice

Ziua si recordurile sumbre: inca 6.546 de cazuri de COVID-19 si 917 pacienti internati la ATI

today30 Oct. 2020
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x