Ingredientele unei vanzari de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ingredientele unei vanzari de succes
de Manager.ro la 24 Sep. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzariprofitcompanii


                                Ingredientele unei vanzari de succes

Lucrand in vanzari, se poate intampla sa va sune intr-o dimineata o persoana de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si sa va spuna ca un client al companiei pe care o reprezentati, pe nume X, a depus o reclamatie, fiind nemultumit de modul in care a fost tratat.


Persoana de la telefon va vorbeste calm, dar pe un ton destul de convingator, fara a va acuza de ceva, si va roaga ca pana la ora 12 sa incercati sa rezolvati problema domnului X. Persoana poate fi si de la o alta institutie publica, ocupand o "anume" functie publica, cu oarecare "influenta" sau poate suna din partea domnului Y, pe care dvs. il cunoasteti. Va lasa apoi un numar de telefon la care sa sunati pentru a confirma faptul ca problema a fost rezolvata si totul va fi in ordine.

Ce faceti in acest caz? Cei mai multi vor face tot posibilul sa rezolve problema clientului intr-un mod pozitiv, facand uz de toate mijloacele si resursele pe care le au la dispozitie.

Care este motivul datorita caruia lucrurile se misca foarte repede? Faptul ca "cineva" a dat un telefon, si nu faptul ca un client are o problema. Cazul este unul fericit, deoarece de multe ori, problemele clientilor si "rezolvarile" oferite de furnizori sau producatori ajung sa fie citite in instanta si sa treaca multe zile pana sa se ajunga la o solutie legala, nu putine fiind sanctiunile pentru furnizori sau producatori. Din pacate, aceasta este realitatea.

In prezent multi clienti sunt tratati cu indiferenta maxima, fiind asezati de furnizori pe un nivel inferior. Cei care vin cu "recomandari" sunt imediat ajutati, ceilalti, care aduc poate un profit mai mare companiei, sunt tratati cu mult mai putin respect. Care este explicatia logica? Care este de fapt locul clientului in sistemul complex de valori al unei companii? Care ar trebui sa fie locul clientului? De ce nu putem sa tratam cu acelasi respect si cu aceeasi "atentie" toti clientii?

Probabil ca asa este "obiceiul" si educatia. Cei care vin cu "recomandari" vor fi intotdeauna privilegiati pentru ca acesta este sistemul. Eu il ajut pe X care vine din partea ta, tu il ajuti mai tarziu pe Y care este prietenul meu...

Totul merge "ca pe roate". Oare? Oare in cazul descris mai sus nu ar fi trebuit ca problema sa fie rezolvata inainte de a ajunge la urechile acelui "cineva", daca rezolvarea era posibila? Oare nu toti clientii trebuie sa fie tratati cu acelasi respect? Ar fi costurile companiei mult prea mari daca acest fapt ar fi posibil?

Probabil ... nu se stie... insa ceea ce va recomand in perioada de criza si a fost testat de mine este CD-ul "Succesul in vanzari. Pas cu Pas". Cu ajutorul acetui material am reusit sa-mi mentin vanzarile si afacerile mele sa fie profitabile in continuare.

Autor: Ioros Costin, redactor sef Manager.ro si coordonator la " Revista Management de la A la Z "

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x