Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie
de Manager.ro la 08 Apr. 2015 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
oana voicucreative ideaspr romaniapr companii

Industria de PR din Romania a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare fireasca si tot mai multe companii au inteles ca de modul in care comunica si de imaginea pe care si-o formeaza, depinde succesul lor pe termen lung.

Ce este PR-ul si cum s-a dezvoltat in Romania? Cum poate ajuta o companie sa aiba sau nu succes? Cum arata viitorul in zona de comunicare?

La toate aceste intrebari ne-a oferit raspunsuri Oana Voicu, directorul agentiei de marketing Creative Ideas. Aceasta prezinta intr-un material realizat in exclusivitate pentru www.manager.ro un proiect de succes al industriei de PR din Romania - Bursa de Idei Creative si vorbeste despre dezvoltarea acestei industrii in tara noastra.

Manager.ro: Ati lansat anul trecut un proiect nou pentru industria de PR – Bursa de Idei Creative. Ce inseamna mai exact acest proiect si cui se adreseaza?  


Oana Voicu: Anul trecut am implinit 8 ani de existenta ca si agentie de marketing si pentru ca de-a lungul timpului am intrat in legatura cu foarte multe firme cu proiecte interesante, m-am gandit ca a venit timpul sa le dam o mana de ajutor celor care poate sunt la inceput de drum si nu au un buget pentru asa ceva. Asa a aparut Bursa de Idei Creative, in care ne-am dorit sa putem promova start-up-uri, business-uri sau oameni altfel.  In perioada de preselectie participantii au trimit un text cat mai convingator si creativ despre povestea si pasiunea lor, urmand ca cele mai interesante povesti sa fie publicate pe website-ul www.creativeideas.ro.

Manager.ro: Cum a pornit ideea proiectului Bursa de Idei Creative?

Oana Voicu: Pentru ca personal  este o perioada in care imi doresc sa cunosc si oameni altfel, in afara zonei foarte business si corporate in care ma misc. Sunt nenumarate proiecte extrem de interesante de care nu a auzit mai nimeni, tocmai pentru ca nu stiu sau nu au bani sa se promoveze. Prefer start-up-urile (desi nu am ocolit si business-urile mature), pentru ca in calitate de antreprenor stiu ce inseamna ca la inceput cineva sa iti intinda o mana de ajutor – e ca o gura de oxigen, avand in vedere ca trebuie sa inveti atat de multe in foarte scurt timp si in general pe pielea ta: administratie, management, contabilitate primara, director de resurse umane, asta ca sa numesc doar cativa din monstrii din cosmarurile de la inceput.

Manager.ro: Care au fost criteriile pe baza carora ati ales castigatorul si care a fost premiul?

Oana Voicu: Dupa ce proiectele au fost urcate pe site-ul www.creativeideas.ro am selectat cateva care corespundeau criteriilor de jurizare: creativitate, abordare inedita a business-ului, viziune de business. Dupa o serie de intalniri cu semifinalistii ne-am oprit asupra WunderKraft.ro – o platforma online ce reuneste mai multi artisti si care le vinde produsele acestora: accesorii, decoratiuni de casa etc. Mai mult, ei isi pun la dispozitia mesterilor si atelierul unde acestia pot veni sa isi puna in practica ideile. Inca un aspect care ne-a atras la ei a fost ca ei se adreseaza si lucreaza cu comunitati, iar eu personal, consider ca in viitor promovarea eficienta a produselor sau serviciilor unei companii se va realiza si deja se intampla asta, prin comunitati. De exemplu, daca am un supliment natural in portofoliu, cel mai eficient pentru mine producator sau distribuitor este sa comunic targetat pe comunitatile naturiste. Acestui business ii vom oferi consultanta de marketing, precum si implementarea strategiilor de promovare pentru cel putin 3 luni.

Manager.ro: Dupa aceasta prima editie veti continua proiectul?

Oana Voicu: Da. Doar ca am constatat in aceste luni in care a fost activa Bursa de Idei Creative ca oamenii au mai degraba nevoie de putin coaching, mentoring. Sau vor sa invete cum sa isi faca singuri pormovarea business-ului. De aceea ne-am gandit sa organizam atliere periodice cu teme legate de promovare in care sa ii invatam pe antreprenori sau pe cei care vor sa promoveze pe ei insisi, ca si artisti, arhitecti, designeri etc. Asa ca am actualizat numele proiectului in Ateliere de Idei Creative.

Manager.ro: Acest proiect a aparut odata cu implinirea a 8 ani pe piata de comunicare. Puteti face o analiza a mediului in care v-ati dezvoltat in toti acesti ani?

Oana Voicu: In cei 8 ani de activitate, Creative Ideas a insemnat 40 % lucru cu multinationale si 60% cu IMM-uri. Nu am cautat asta, asa a fost sa fie. Lucrul cu antreprenorii romani m-a intarit. Este destul de dificil sa lucrezi in segmentul acesta, ai nevoie de multa rabdare, diplomatie,  dar pe de alta parte ai sansa sa cresti o data cu business-ul lor. Mi s-a intamplat asta de cateva ori si, sincer, este magulitor cand iei un client cu un business foarte mic si ajungi cu el pana in punctul in care are o cifra de afaceri de mule milioane.

Tot clientii ne-au dus usor catre doua supra-specializari ale agentiei: pe de o parte cea de medical marketing (astazi aprrox 65% din business fine din segmentul de sanatate), iar pe de alta parte cel de lifestyle marketing, adica industriile de beauty, fashion, travel, deco,  food & beverage.

Toate aceste experiente de lucru de zi ci zi te duc catre o anumita zona de business cu care simti ca rezonezi mai mult, sau catre acele servicii la care ajungi sa iti dai seama ca perfomezi mai bine sau foarte bine.

Manager.ro: Ce parere aveti despre modul in care s-a dezvoltat industria de PR in Romania? Cum preconizati ca va evolua aceasta industrie in tara noastra?

Oana Voicu: Industria de PR romaneasca a urmat calea fireasca de crestere, maturizare si pozitionare la nivel global o zona de pr creativa. Asta la nivel general, caci in particular piata s-a impartit intre agentiile mari cu conturi preponderent din multinationale, agentiie mici, de obicei supraspecializate (medical, IT&C) si free lancers. Companiile aleg sa lucreze cu tipologia care le se potriveste mai bine stilului de business si uneori, in cazul IMM-urilor chiar cu stilul antreprenorilor.

In primul rand, PR nu mai este asa cum este el predat la facultate, ci un melanj intre clasicele relatii publice, marketing, advertising, chiar si psihologie. Aceasta schimbare o consider un plus pentru acest domeniu, o provocare care face ca lucrurile sa se reaseze.  Mai mult, cred ca va evolua zona aceasta de suoraspecializare in relatii publice. De exemplu, pr medical este diferit, dureaza mult pana inveti tipologia personalului medical, limbajul de specialitate, do’s and don’ts si o data ce ai factu-o esti mult in fata celui care doar ocazional va promova un serviciu sau un produs medical.

Manager.ro: De ce are nevoie o companie de PR si cum poate determina acesta succesul sau esecul ei?

Oana Voicu: Sunt doua aspecte care se intrepatrund si care nu pot exista una fa cealalta: in primul rand are nevoie de oameni buni, creativi, dedicati, apoi de un lider care sa ghideze directia si stilul acelei agentii. Si in aceasta capcana, de a se opri numai la acest aspect cad mare parte din cei care aleg sa plece ca si freelanceri. Considera ca daca au fost un PR extraordinar de bun intr-o agentie sau pentru o companie aceasta este reteta succesului daca ar pleca si pe cont propriu. Nu e chiar asa, caci, din pacate sau din fericire, exista si cel de-al doilea aspect necesar unui business de PR si care nu este tocmai usor: un manager bun si ma gandesc aici la partea administrativa, de contabilitate primara, de obiective financiare. Rareori un creativ, poate fi si un om de cifre bun.  

Manager.ro: Care sunt cele mai de succes campanii de PR pe care le-ati initiat pana acum si ce planuri de viitor aveti?

Oana Voicu: E greu sa ma limitez doar la cateva campanii de PR, as putea spune, mai degraba, ca sunt mandra de evlotuia noastra foarte frumosa in zona de medical marketing si in cea de lifestyle marketing.

In ceea ce priveste planurile de viitor, intentionam sa dezvoltam o platforma in zona de continut care sa ne ajute sa consilidam directia de business din ultimul an si sa devoltam planul pe care ni l-am propus anul trecut in noiembrie o data cu pragul celor 8 ani de activitate.

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x