Interviu Madalina Panduru, Sales Manager Benefitonline.ro. Acordarea de beneficii e un factor important in motivarea angajatilor
benefitonlineplatforma benefitmadalina pandurufurnizoritichete de masa
Creativitatea are multiple definitii cand vorbim de afaceri. Inovatia, element-cheie, defineste adesea succesul pentru companiile care nu numai ca reusesc sa se mentina pe piata, dar cresc de la o luna la alta. Un exemplu de succes il reprezinta, fara urma de indoiala, Benefitonline.ro. Indeplinind o nevoie clara a pietei, Benefit a jucat mai mult decat un rol de mediator. Compania care are astazi peste 1.000 de furnizori si mai mult de 2.000 de beneficii sub forma de optiuni care inlocuiesc cu succes tichetele de masa a reusit sa se dezvolte intr-o piata din care a convins, pana la acest moment, peste 35.000 de utilizatori. Despre succes, provocari, obstacole, dar si recompense pe masura si treptele pe care le urca o afacere de succes in aria beneficiilor pe care firmele din Romania le pot oferi salariatilor, ne-a vorbit Madalina Panduru, Sales Manager la BenefitOnline.ro, intr-un interviu acordat exclusiv Manager.ro:
Mihaela Pascu (Manager.ro): Afacerea are in centru beneficii atat pentru companii, cat si pentru angajati. Care au fost principalele avantaje pe care le-ati avut in vedere pentru ambele categorii atunci cand ati pornit Benefit?
Madalina Panduru (BenefitOnline.ro): Avand propriile experiente ca angajati in companii multinationale, am fost destul de convinsi de la inceput ca libertatea de a alegere a beneficiile dorite va fi cel mai mare avantaj pe care il poate avea un angajat. In plus, am cautat sa includem acele beneficii care sunt scutite de taxe (ex: pensii private, vacante in Romania, cursuri profesionale, asigurari de sanatate etc.) si care ii permit angajatului sa cheltuiasca o suma mai mare din bugetul primit de la companie.
Pe de alta parte, printre avantajele companiilor se numara cresterea gradului de retentie a angajatilor, de motivare si satisfactie a acestora, utilizarea eficienta a bugetelor de beneficii sau minimul de efort depus pentru gestionarea lor. In fapt, compania externalizeaza administrarea beneficiilor catre noi, avand imediat acces la o platforma moderna, sigura si care numara cele mai multe beneficii din piata (cu peste 1,000 de furnizori), maximizand impactul bugetului de beneficii cu un efort administrativ minim.
Platforma Benefitonline.ro ofera o gama extrem de variata de optiuni: de la cadouri care includ servicii, gift carduri si reduceri diverse pana la beneficii sub forma serviciilor medicale sau a pensiilor private. Cum s-a produs aceasta crestere de-a lungul timpului? Au existat servicii si oferte pe care ati dorit in mod special sa le includeti in gama de beneficii din prezent?
Madalina Panduru: Diversitatea beneficiilor de pe platfoma a crescut in timp, de la cateva zeci in 2014, la peste 2,000 de optiuni din foarte multe categorii in prezent. La inceput, platforma cuprindea in principal beneficii deductibile (netaxabile), insa lucrurile au evoluat in ultimii 3 ani destul de mult, ca urmare a diversitatii nevoilor si a recomandarilor exprimate de angajatii care utilzat platforma, ajungand astazi la impartirea in doua zone principale: beneficii flexibile (deductibile) si beneficii voluntare (reduceri corporate), ambele fiind foarte accesate de catre angajati.
Cati angajati beneficiaza in acest moment de serviciile si ofertele pe care le intermediaza platforma Benefit Online si cate companii apeleaza deja la acest sistem?
Madalina Panduru: In acest moment platforma BenefitOnline.ro face mai fericiti peste 35.000 de utilizatori, proveniti din mai bine de 100 de companii din diverse industii: IT, automotive, banking, share-service, telecom etc.
Angajatii pot colecta beneficiile lunare de-a lungul mai multor luni de zile. Ce preferinte au angajatii romani din acest punct de vedere? Economisesc sau isi aleg beneficiile luna de luna?
Madalina Panduru: Oamenii sunt diferiti, indiferent de industria sau compania in care activeaza…si implicit, comportamentul de alegere a beneficiilor nu se incadreaza in vreun tipar prestabilit. Platforma BenefitOnline.ro permite angajatilor reportarea/acumularea (partial sau totala) a bugetului lunar primit de la companie, si acesta caracteristica a platformei este unul din cele mai apreciate avantaje de catre angajati. In general, cca 40% dintre ei prefera sa isi cumuleze (minim 2 luni) bugetul primit de la companie, ca mai apoi sa il cheltuiasca pe un beneficiu mai consistent (ex: vacante, abonamente la sala, vouchere cadou la retaileri, etc. Beneficiile care sunt alese luna de luna ar fi reprezentate cel mai bine de tichetele de masa sau transportul.
Care ati spune ca sunt, intr-un top trei, acele avantaje pe care pune pret o companie din Romania cand alege sa ofere angajatilor beneficii prin sistemul pe care il puneti la dispozitia firmelor?
Madalina Panduru: Intr-un survey pe care l-am facut in 2017 cu companiile care folosesc platforma BenefitOnline.ro si in care le-am rugat sa ne traseze cele mai importante avantaje din punctul lor de vedere, a reiesit urmatorul top (cinci): - Administrarea usoara a beneficiilor 75% - Factor important in motivarea angajatilor 71% - Utilizarea simpla a platformei 58% - Diversitatea furnizorilor disponibila pe platforma 46% - Ofertele Speciale (reducerile corporate) disponibile in platforma 46%.
Beneficiile pe care le oferiti sunt de doua feluri: deductibile fiscal (scutite de impozite) si nedeductibile. Exista ceva in aceasta privinta ce v-ati dori sa se schimbe in legislatia din Romania?
Madalina Panduru: Legislatia din Romania privind deductibilitatea beneficiilor s-a schimbat in bine in ultimii ani, aducand tot mai multe facilitati fiscal angajatorilor si angajatilor, in acest moment pachetele de beneficii reprezentand aproximativ 12% din veniturile anuale ale unui angajat. Privind catre alte piete din regiunea noastra (ex: Cehia, Polonia), am observat ca extinderea avantajelor fiscale a fost translatata si catre alte zone de interes pentru angajati precum: activitati cultural-sportive sau cele de agrement care credem ca ar fi de un real interes si pentru angajatii si angajatorii din Romania.
Ce categorii de beneficii au fost preferate anul trecut de angajati si ce preconizati pentru lunile urmatoare?
Madalina Panduru: In 2016, angajatii care au folosit platforma BenefitOnline.ro au cheltuit cca 23 de milioane RON pe beneficii. In topul alegerilor, primul loc a fost adjudecat de catre tichetele de masa, urmate indeaproape de cadouri, urmand apoi decontarea transportului, vacantele in Romania, pensiile private, cursurile proferionale si asigurarile medicale.
Datele au mai aratat ca optiunile angajatilor au diferit semnificativ si in functie de generatia din care fac parte angajatii. Astfel, generatia Y (salariatii intre 21 si 37 de ani) prefera cursurile, decontarea transportului, vacantele si pensiile private. in schimb, cei din generatia X (intre 38 si 48 de ani) sunt mai interesati de pensii private, vacante, decontarea transportului si cursuri.
In lunile urmatoare, avand in vedere ca urmeaza perioada de vara, observam ca exista tendinta angajatilor de a acumula bugetele pentru a achizitiona o vacanta in Romania in care merg de obicei impreuna cu familia,valoarea unui pachet turisic intern ajungand si pana la valoarea de 6.000 RON.
Cum convingeti o companie-furnizor sa vi se alature in acest demers si la cati furnizori a ajuns platforma in acest moment?
Madalina Panduru: Extinderea retelei de furnizori o facem destul de selectiv, cu marea participare a angajatilor care utilizeaza platforma si care sunt incurajati sa ne propuna, prin intermediul serviciului de suport clienti, noi nume de furnizori din orice categorie de beneficii si oras. In proportie de cca 80% aceste propuneri din partea angajatilor ajung si in platforma noastra.
Oportunitatea expunerii serviciilor furnizorilor catre un portofoliu, in crestere, de clienti (angajati) din mediul corporatist este principalul argument de vanzare, care in mare masura convinge furnizorul sa colaboreze cu compania noastra. In acest moment, numarul de furnizori a ajuns la peste 1.000 in toata tara si anticipam ca vom ajunge la cca 1.500 pana in 2018.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online