Huawei face progrese semnificative pe piata globala a smartphone-urilor
huaweismartphonetabletegadget
Cea de-a XIV -a editie a Huawei Global Analyst Summit a avut loc la Shenzhen (pe data de 12 aprilie) si a gazduit peste 500 de analisti si organizatii media din lumea intreaga. La eveniment, Huawei Consumer BG i-a informat pe participanti cu privire la performantele de business, la nivelul de perceptie a brandului in 2016, la ecosistemul care sta la baza serviciilor Huawei Consumer Cloud, precum si in ceea ce priveste strategiile viitoare pentru dispozitivele sale. In perioada urmatoare, Huawei Consumer BG va continua sa se concentreze pe doua revolutii in tehnologie: inteligenta si interactiune.
“Aceste doua directii tehnologice revolutionare, inteligenta si interactiunea, vor imbunatati considerabil experienta utilizatorilor”, a declarat Sao Yang, Vicepresedintele Departamentului de Marketing Strategic al Huawei Consumer Business Group.
“Inovatiile din domeniul inteligentei artificiale vor determina o revolutie a tehnologiei, care va contribui la contopirea lumii digitale cu cea fizica in moduri noi si imprevizibile.
Interactiunea om-dispozitiv este in continua evolutie si devine din ce in ce mai naturala. Datorita tehnologiilor precum VR (realitatea virtuala) sau AR (augmented reality) putem descoperi noi moduri de a ne bucura de smartphone-urile noastre. Pe masura ce inteligenta artificiala si tehnologiile VR/AR se dezvolta, acestea vor schimba radical experienta utilizatorilor. Huawei dezvolta deja in mod activ tehnologii precum 5G, AI, VR/AR si alte tehnologii de ultima ora si se angajeaza sa imbunatatesca constant experienta folosirii dispozitivelor inteligente”, a completat acesta.
Huawei continua sa obtina progrese considerabile pe piata globala a dispozitivelor high-end
Chiar daca in anul 2016 piata smartphone-urilor la nivel mondial s-a aflat in declin, Huawei a inregistrat o crestere semnificativa pe acest segment. Conform International Data Corporation (IDC), anul trecut, livrarile de smartphone-uri la nivel mondial au crescut doar cu 2.3%, in timp ce Huawei s-a bucurat de o evolutie ascendenta, livrand o cantitate de smartphone-uri mai mare cu 29% de la an la an, ajungand la cifra de 139 de milioane de unitati, mult peste media inregistrata in industrie. Veniturile din vanzari au inregistrat o crestere de 44%, ajungand pana la 179.8 miliarde yuani chinezesti. Comparativ cu anul 2015, in anul 2016, Huawei Consumer Business Group a inregistrat o crestere de 100% a veniturilor din vanzari in 40 de tari din intreaga lume.
Potrivit unui raport GfK, din decembrie 2016, cota de piata a Huawei in Europa de Nord-Est a depasit 20%, pe cand in Europa de Vest a ajuns aproape de 15%. De asemenea, cota de piata a companiei a depasit 20% in mai multe tari din Europa, printre care Finlanda, Olanda, Belgia, Polonia, Spania, Italia si Cehia. In ceea ce priveste piata din Europa de Vest si cea din Europa de Nord-Est, veniturile din vanzari si livrarile continua sa creasca cu aproape 100% de la an la an si se asteapta ca ritmul sustinut sa ramana la fel si pe viitor.
Intre timp, pe piete aflate in curs de dezvoltare, cum ar fi Asia de Sud-Est, Huawei inregistreaza rezultate puternice pe segmentele high – end. Pe segmentele high-end cu valori aproximative de 400 USD sau mai mult, Huawei detine o cota de piata de 25%, in tari precum Malaezia si depaseste 10% in Tailanda, ceea ce dovedeste influenta Huawei in cazul segmentului high-end pe pietele in crestere.1
De asemenea, Huawei este invingator si in ceea ce priveste vanzarile de tablete, o piata care se afla intr-o crestere lenta. Compania Huawei a inregistrat cresteri considerabile ale vanzarilor pentru amble segmente de piata: companii si consumatori individuali, ajungand in 2016 la 10 milioane de unitati livrate – ceea ce reprezinta o crestere de aproape 100% fata de anul precedent. De asemenea, si piata pentru serviciile de cloud a crescut peste 100%.
Consolidarea pozitionarii Huawei ca brand premium
In anul 2017, Huawei Consumer Business Group isi va consolida prezenta la nivel mondial si va continua sa isi intareasca si sa isi dezvolte pozitia de brand global premium. Huawei va continua sa investeasca in retelele de distributie si in magazinele de retail, imbunatatind in permanenta serviciile oferite, concentrandu-si atentia in peste 20 de piete influente din Europa, Statele Unite ale Amercii si Asia.
In Europa, Huawei va continua sa investeasca in prezenta sa in magazine, in marketingul de brand, in serviciile de top after sales si se va concentra pe cresterea pietei produselor mid-range si high end.
Concentrarea pe doua revolutii: Experienta utilizatorului dusa la un nou nivel
In timp ce intareste prezenta brandului pe piata globala, Huawei Consumer Business Group va stabili colaborari cu parteneri de top la nivel mondial si se va concentra sa genereze inovatii semnificative in era digitala.
Pentru a optimiza experienta de utilizare a produsului privind functiile de baza, Huawei Consumer Business Group va continua sa investeasca in calitate, design, performantele bateriei, functiile audio si video, functiile foto, dar si alte zone de interes. In acelasi timp, Huawei va profita de avantajele sale, precum interfata proprietara EMUI, procesoarele performante, inovatiile in materie de Inteligenta Artificiala si altele, pentru a le livra utilizatorilor experiente de top in materie de tehnologie.
Privind in perspectiva, Huawei este de parere ca suntem pe cale sa intram in “Era Inteligenta”, o noua era a revolutiei tehnnologice. In cadrul erei “+Intelligence”, digitalizarea evolueaza intr-un ritm dramatic, permitand perceptiei umane sa atinga noi culmi, iar interactiunea dintre om si tehnologie sa fie mai umanizata. Cu ajutorul Inteligentei Artificiale, smartphone-urile devin Super-telefoane. Pana in 2025, 90% dintre dispozitive vor beneficia de serviciile inteligente si personalizate ale Super-telefoanelor.
Experienta imbunatatita radical a utilizatorilor, datorata Inteligentei Artificiale, va depasi competentele actuale ale serviciilor de Cloud, precum si a hardware-ului, care vor fi mai solicitate ca niciodata cu sarcini dificile. Experienta Huawei in materie de tehnologii ale procesoarelor si serviciilor de tip Cloud, o pozitioneaza ca o companie capabila sa livreze experiente inteligente pentru o era pe masura.
Huawei a facut schimbari tehnologice revolutionare in ceea ce priveste algoritmii bazati pe senzori, viziunea computerizata, tehnologii pentru motoare de cautare, precum si in cazul intelegerii semanticii. In plus, a lansat un Asistent Inteligent care ofera servicii inteligente pentru utilizatatori, in cazul unui numar de situatii unice. Huawei Honor a lansat modelul Honor Magic in 2016, un prototip ce incorporeaza ultimele reusite in materie de Inteligenta Artificiala.
Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing