Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Orange Romania primeste o amenda de 14 milioane de euro de la Consiliul Concurentei


Orange Romania primeste o amenda de 14 milioane de euro de la Consiliul Concurentei
de la 08 Ian. 2019
Orange Romania primeste o amenda de 14 milioane de euro de la Consiliul Concurentei
Tags: amenda orange romaniaamenzi consiliul concurentei

Consiliul Concurentei a sanctionat Orange Romania SA cu amenda in valoare de 64.915.183 lei (aproximativ 14 milioane euro) pentru abuz de pozitie dominanta.


Autoritatea de concurenta a constatat ca, in perioada 2011-2015,   operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reteaua sa de telefonie mobila, blocandu-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale catre/de catre clientii Orange.
Simplus Invest SRL este un integrator, adica o companie care intermediaza transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte intre anumite companii beneficiare si clientii operatorilor de telefonie mobila. 
 
Pentru a-si desfasura activitatea, integratorii incheie contracte cu clienti (companii care vor sa transmita mesaje comerciale) si cu toti operatorii de telefonie mobila, care le aloca numere scurte.
 
Mesajele comerciale au ca obiect atat transmiterea de mesaje publicitare (ex.: sunt puse la dispozitia clientilor informatii referitoare la produse sau servicii sau se faciliteaza participarea la campanii promotionale), cat si efectuarea de plati (ex.: descarcare jocuri, televoting, plata parcare, donatii etc.).
 
Accesul la reteaua Orange este indispensabil pentru integratori in vederea comercializarii propriilor produse, intrucat Orange detine cel mai mare numar de utilizatori pe piata de telefonie mobila, iar beneficiarii doresc sa aiba acces la toti acesti utilizatori.
 
In cadrul investigatiei, Autoritatea de Concurenta a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reteaua sa, cum ar fi: refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte, respectiv inchiderea anumitor numere scurte. 
 
„Companiile mari, care detin pozitii dominante, trebuie sa aiba un comportament nediscriminatoriu fata de partenerii lor si sa creeze proceduri clare, transparente si rezonabile pentru situatiile ce justifica o limitare a accesului la reteua sa”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
 
In perioada 2012-2013, Simplus era principalul jucator din Romania pe piata de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. 
 
Potrivit Consiliului Concurentei, actiunile Orange au diminuat semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piata, cifra de afaceri a Simplus diminuandu-se, in perioada 2012-2015, de aproximativ 5 ori.
 
Autoritatea de Concurenta va informa Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) cu privire la disfunctionalitatile identificate in cadrul investigatiei pe piata analizata, in vederea analizei oportunitatii impunerii de masuri in acest domeniu de activitate.
 
Autoritatea de Concurenta a derulat mai multe actiuni pe piata telecomunicatiilor, ceea ce a dus la o piata concurentiala oferind produse si servicii la preturi rezonabile si un grad mare de penetrare in randul populatiei.
 
Astfel, Consiliul Concurentei a sanctionat, in 2011, companiile Orange cu 34,8 milioane de euro si Vodafone cu 28,3 milioane de euro pentru abuz de pozitie dominanta. 
 
Cele doua companii au contestat sanctiunile, in cazul Orange instanta suprema mentinand decizia Consiliului Concurentei, iar cazul Vodafone se afla pe rol.
 
Consiliul Concurentei a mai derulat doua investigatii pe piata comercializarii produselor preplatite de telefonie mobila privind fixarea pretului de revanzare, impartire a pietei si instituirea unor obligatii de neconcurenta intre Orange, Vodafone, Cosmote si distribuitorii acestora. 
 
In urma implementarii angajamentelor asumate de companiile implicate, au fost elaborate criterii transparente si nediscriminatorii pentru selectia distribuitorilor si subdistribuitorilor, restabilindu-se mediului concurential.
 
De asemenea, o influenta majora in vederea imbunatatirii climatului concurential a avut-o implementarea angajamentelor de nediscriminare interna pe care si le-au asumat principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS) in cadrul investigatiei derulate de Consiliul Concurentei privind serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelelor de comunicatii electronice operate de fiecare dintre aceste companii.
 
Consiliul monitorizeaza atent pietele de comunicatii electronice, urmarind nu numai evolutia si comportamentul operatorilor de pe piata, ci si cadrul legal, in stransa cooperare cu ANCOM. 
 
Astfel, propunerile Autoritatii de Concurenta in 2012, in contextul licitatiei de spectru pentru alocarea frecventelor in benzile de 800, 900, 1800 si 2600 MHz, au imbunatatit concurenta pe aceasta piata, in special prin cresterea numarului de operatori de la 3 la 4.
 
Tot in gama aspectelor benefice unui mediu concurential, din datele statistice, rezulta o crestere a numarului de portari, ceea ce indica sensibilitatea obiceiului de consum al clientilor de servicii mobile (aspect relevant si pentru serviciile de telefonie la punct fix), atat la factorul pret, cat si la calitatea si diversitatea serviciilor.

Citeste si: Consiliul Concurentei, amenda de 1% din cifra de afaceri pentru Orange

Interventiile Consiliului Concurentei pe piata telecomunicatiilor, in 20 de ani de activitate, au generat consumatorilor economii de aproximativ 575 de milioane de euro, arata studiul privind impactul politicii de concurenta, realizat de Academia de Studii Economice din Bucuresti.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016