Relatiile contractuale raman principala nemultumire a utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Relatiile contractuale raman principala nemultumire a utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice
Relatiile contractuale raman principala nemultumire a utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice
de Alexandra Stanescu la 12 Feb. 2019
Urmareste-ne pe Google News
reclamatii itreclamatii postareclamatii ancomreclamatii telefonie

In 2018, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat 3.611 reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania.

"Conform petitiilor primite, utilizatorii reclama in mod recurent modul de desfasurare a relatiei contractuale cu furnizorii. Incetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale si incheierea contractelor la distanta sunt probleme cel mai des intalnite in derularea contractelor. 

Citeste si: ANCOM a facut 4.000 de controale si a dat amenzi de 2,4 milioane de lei, in 2018
 
Pe langa rezolvarea punctuala a reclamatiilor, continuam si in acest an activitatea de informare a utilizatorilor finali pentru ca ei sunt beneficiarii masurilor ANCOM, direct sau indirect”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM. 
 
Din totalul reclamatiilor primite de Autoritate, 87% au vizat serviciile de comunicatii electronice, principalele nemultumiri reclamate vizand aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. 
 
Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind incetarea contractelor (17% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (11%) si derularea contractelor la distanta (9%).
 
Peste 21% dintre petitiile trimise la ANCOM au vizat probleme intalnite in procesul de portare a numerelor de telefon.
 
In crestere fata de anul precedent au fost reclamatiile privind serviciul de roaming (14%), acestea vizand in special conditiile de utilizare a serviciilor de roaming in Spatiul Economic European (Roam like at home).
 
Datele ANCOM arata ca reclamatiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone Romania in proportie de 24%, Telekom Romania Mobile Communications - 20%, Telekom Romania Communications - 15% Orange Romania - 15%, si RCS&RDS - 12%.
 
 
Mai putine reclamatii in legatura cu serviciile postale
 
8% (in scadere 14% fata de 2017) din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.
 
Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor postale au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor postale (22% din totalul reclamatiilor), nelivrarea trimiterilor postale (19%), deteriorarea trimiterilor postale (17%) si pierderea sau furtul acestora (15%). 
 
In contextul cresterii semnificative a comertului online, serviciul de livrare colete a capatat o amploare din ce in ce mai mare. In acest context, cei mai reclamati furnizori de servicii postale au fost Urgent Cargus (36% din totalul reclamatiilor referitoare la serviciile postale), Fan Courier (15%), Compania Nationala Posta Romana (13%), Dynamic Parcel Distribution (12%).
 
5% din totalul petitiilor primite de ANCOM in 2018 au vizat aspecte referitoare la echipamente radio, regimul retelelor de infrastructura sau procedura de alocare a frecventelor pentru emisiile radio.
 
Potrivit ANCOM, aceasta poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta.
 
Reclamatiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate in aceasta situatie se pot adresa instantei de judecata competente.
 
In ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/ Conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale. 
 
In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu primit un raspuns de la furnizor in cel mult 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile, urmand pasii descrisi aici. 

Citeste si: Bucurestiul este in topul oraselor cu cei mai multi si mai tineri angajati din industria de inalta tehnologie
 
ANCOM nu poate, insa, stabili cuantumul despagubirilor si nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x