Ca sa fii un lider de succes trebuie sa inveti sa nu faci nimic
lidersuccesangajatij. keith murninghan
Unii oameni care sunt promovati in pozitii de conducere pentru prima data se adapteaza cu dificultate la noul rol deoarece uneori li se cere sa "nu faca nimic", potrivit unui autor.
Intr-o pozitie care implica supervizarea altora, trebuie sa devii o persoana care vede imaginea de ansamblu, lucru dificil pentru persoanele minutioase, obisnuite sa-si faca treaba in detaliu din postura de simplu angajat.
Noii lideri trebuie sa realizeze ca atunci cand urca pe scara ierarhica dintr-o organizatie performanta lor este mai putin importanta decat a echipei din subordine, spune J. Keith Murninghan, autorul cartii "Do Nothing!: How to Stop Overmanaging and Become a Great Leader".
Cand faci prea multe lucruri din pozitia de lider, echipa ta nu are sansa sa infloreasca, deoarece preiei multe din responsabilitatile lor. Potrivit lui Murninghan, sunt doar doua exceptii in care trebuie sa incalci regula "nu face nimic":
1. O treaba trebuie terminata foarte repede si esti singura persoana care are abilitatile necesare pentru a o indeplini cu succes. Pe viitor este bine sa-ti instruiesti subordonatii astfel incat sa poata sa se ocupe de situatii similare, spune Murninghan.
2. Cand sunt treburi "murdare" de facut. Atunci cand sunt de facut activitati dificile, solicitante sau considerate de unii angajati sub demnitatea lor, liderii nu ar trebui sa stea de o parte ci sa se implice si ei printr-un sistem de rotatie, pentru a da un impuls echipei.
Via BusinessInsider.com