Managementul afacerilor - Cum sa va analizati cheltuielile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Managementul afacerilor - Cum sa va analizati cheltuielile
de Manager.ro la 08 Sep. 2009
Urmareste-ne pe Google News
managementafacerifinanciar


             Managementul afacerilor - Cum sa va analizati cheltuielile

Cand trebuie sa intrati in stare de alerta?


Rolul oricarei analize este de a permite factorului de decizie sa observe modul in care merg lucrurile intr-un anumit segment al afacerii. De asemenea, rezultatele "investigatiei" trag sau nu un semnal de alarma, cu implicatii directe in desfasurarea activitatilor din firma.

Analiza cheltuielilor permite economii substantiale, fiind pilonul de baza al oricarei strategii de control si reducere a costurilor. Perfect adevarat, dar, inainte de orice, se pune intrebarea: cand trebuie sa intrati in stare de alerta? Sau, daca preferati folosirea codurilor, cand trebuie sa declarati "cod rosu"?

Capatati ACUM siguranta in administrarea financiara a afacerii dvs.! Rapid, sigur si cu eforturi minime! CUM? Abonati-va acum, aici! Rezervati-va exemplarul dvs. din Consilier - Management financiar!

Ei bine, sunt multiple situatii, unele dintre ele specifice unor industrii anume. Toti specialistii in achizitii si logistica sunt insa de acord ca in urmatoarele situatii e bine sa faceti urgent o analiza a cheltuielilor.

1. Din ce in ce mai multe comenzi nu au la baza un contract.


Desi, conform legii, pentru fiecare livrare/ achizitie de produs sau prestare de servicii trebuie sa existe un contract, de foarte multe ori, mai ales pentru sume mici, se trece cu vederea acest lucru. Dincolo de rolul sau "legal", in achizitii, contractul stabileste o relatie foarte clara intre furnizor si dumneavoastra, fixand - foarte important! - limitele intre care se desfasoara colaborarea.

In 99% din cazuri, in contract sunt trecute preturile minime si maxime pentru produsele sau serviciile achizitionate, de aceea, atunci cand observati ca numarul de contracte este tot mai mic, e cazul sa interveniti. Una este sa negociati la inceput de an un contract global, cu discounturile de rigoare, si alta e sa cumparati pe fuga, de la un furnizor necunoscut care merge pe principiul "dau lovitura si fug"!

Vreti sa incheiati contracte de logistica si achizitii la cel mai bun pret al pietei: pretul dvs.? Clic aici si beneficiati de pretul special!

2. Variatii semnificative ale preturilor pentru aceleasi categorii de produse.

E clar ca se intampla ceva daca preturile pentru produsele cel mai des cumparate sunt altele de la luna la luna, in conditiile in care cursurile principalelor valute nu inregistreaza diferente majore. Organizati periodic mici intalniri cu achizitorii si responsabilii logistici pentru a stabili, impreuna, limite care, odata depasite, declanseaza... alarma.

Atentie!
De foarte multe ori, din lipsa de timp - aveti grija cu supraincarcarea in munca oamenii din departament au tendinta de a accepta primul pret care li se propune. Furnizorii observa acest lucru si, mai ales in cazul unor cantitati foarte mari, intind coarda la maximum. Acest lucru se elimina usor, prin motivarea angajatului. Oferiti bonusuri importante pentru fiecare negociere incheiata cu succes si rezultatele vor fi spectaculoase!

3. Un numar prea mare de furnizori.

Cand aveti prea multi (sau prea putini furnizori)? Greu de aflat numarul exact, insa orice achizitor cu experienta stie ca lucrand mai multa vreme cu acelasi furnizor poate obtine reduceri de pret importante. Pe de alta parte, a va baza doar pe cativa furnizori este o strategie gresita care, mai devreme sau mai tarziu, va duce la probleme pe care, in nici un caz, nu vi le dorim.

Un singur lucru este clar: atunci cand listele de furnizori se intind pe prea multe pagini, trebuie neaparat sa faceti o analiza a acestora, combinata cu o analiza a cheltuielilor.

4. Bugete de cheltuieli mai mari de la an la an.


Ca orice departament important al firmei, departamentul de achizitii & logistica are un buget (lunar, trimestrial si anual). Rolul dumneavoastra, ca manager, este sa urmariti cu atentie acest buget si sa identificati graficul cheltuielilor.

Daca in acest grafic cheltuielile cresc de la an la an, atunci se impune o analiza serioasa. Este foarte posibil, totusi, ca aceasta crestere sa fie data de cresterea firmei, caz in care analiza nu o sa va aduca nimic nou. Dar daca firma nu a crescut, atunci e clar ca trebuie sa umblati la costuri!

Actionati ACUM!
Daca sunteti un manager fericit, adica aveti suficienti oameni in departament, atunci incercati sa formati unul din subalterni pe pozitia de "controller" in achizitii si logistica.
Fiind experimentat in domeniu, el va putea sa va prezinte, cu ocazia intalnirilor saptamanale, situatia cheltuielilor realizate de departament. De asemenea, acest angajat va fi si cel ce va tine legatura cu departamentul analiza financiara al firmei, bineinteles, sub indrumarea dumneavoastra.

CD-ul "Turbo-management financiar - pentru depasirea legala si accelerata a crizei economice" contine Setul special de formulare de lucru destinat mangerului financiar perfect! Va ajuta sa fiti eficient si rapid! Sa economisiti timp si bani!

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x