Profil de Lider: Henry Ford

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Profil de Lider: Henry Ford
de Manager.ro la 21 Ian. 2010
Urmareste-ne pe Google News
productiehenry fordprofitmarketing


Cateva date despre Henry Ford  (1863–1947) :

- Producator de masini 
- Este initiatorul productiei in masa, 
- A construit prima masina in 1896.
 
Dupa ce si-a petrecut ceva timp ca ucenic prin mecanica si reparatii, Ford a speculat   puterea comerciala si a inceput,  in 1903, sa isi construiasca propria companie.
 
Cum a ajuns Compania Ford, pana in 1919 sa produca o masina pe minut?
 
  H. Ford nu a dezvoltat productia in masa pentru ca el a crezut orbeste in dezvoltarea celor mai avansate metode de productie. El a crezut in productia de masa, pentru ca a fost convins ca va avea piata pentru industria sa.  
  Ford nu a facut afaceri pentru bani. De fapt, a strigat de multe ori lozinci de genul:
  ‘O afacere care nu produce nimic decat bani, este o afacere saraca’.
 
  O declaratie a lui din 1907, spune multe despre maniera in care Ford si-a gandit afacerea:
  – Scopul meu a fost sa creez un motor pentru o multime. Pretul va fi atat de mic incat, nici un om cu un salariu decent nu va avea probleme in achizitionarea produsului. Vreau ca fiecare familie sa se bucure de ore pline de binecuvantare. Toata lumea isi va permite si va cumpara un motor. Calul a disparut de pe sosea, este evidenta evoltia catre automobile –  
   
  Astfel, Ford a umblat la politica de pret. Intre 1908 si 1916, Ford scade pretul cu pana la 58%. Numarul mare de cereri ii putea spune sa nu o faca. Am putea astfel sa invatam si noi, astazi, ceva din asta.
 
  Paradoxul lui Ford   a fost ca a pus consumatorul inaintea productiei. Acest tipar pe care el l-a construit a reprezentat : triumful marketingului in fata productiei.
  Am zis paradox? De ce? Pentru ca, Henry este astazi cunoscut pentru productie si nu pentru marketing.
 
De unde a venit inovatia?
 
  Pentru Ford, realizarea a fost la nivelul intuitiv, sau de speculare a existentei pietei auto.  
  Piata auto a fost mereu acolo, Ford nu a facut decat sa ofere modelele. Faptul ca pretul masinilor a fost unul rezonabil, a condus la generarea unor cereri fara precedent.
  Din profiturile generate in urma cererilor s-a investit in cresterea eficentei si in standardizare.  
Alfred Sloan , de la General Motors  a conturat concluzii in ceea ce il priveste pe Henry; una dintre ele fiind:  
   
Ceea ce Ford a facut a fost Revolutie in cultura industriala. 

Evident, timpul a fost de partea lui. S-a nascut atunci cand a trebuit. Teoria legata de timpul in care te nasti (chiar anul si luna conteaza) ca oportunitate in succesul inregistrat ii apartine unui alt mare ganditor si lider global : Malcom Gladwell.
 
Ford, clasicul si ateul in management
 
  Cand spui Henry Ford, spui clasic. Modelele lui de masini, au fost mereu simple. De aici , daca te intereseaza, poti sa studiezi cazul modelului T. (Vei avea mai jos linkurile).  
  Apoi, e cel putin impropriu sa spui mananagement si sa vorbesti de stilul lui. De ce?
  Daca exista ateism in management, atunci Henry l-a inventat.
  Ford nu a crezut nici o clipa in management si nu l-a aplicat. Nu a abordat modele complicate, nu a avut strategii de management, KISS (Keep it Simple Stupid) a fost modelul caracteristic. A vrut, si s-a asteptat sa faca miliarde de dolari, singur, fara un management clar.  Nu avea, nici ingineri, nici oameni de vanzari si nici executivi. A mers pe infiintarea locurilor de munca si nu pe ierarhizarea posturilor.
 
‘Cum se face ca eu vreau doua maini si primesc un om intreg?’

  Nu va fi niciodata recunoscut drept un uman, un lider al oamenilor, un manager iubit ci, un manager cara a produs productia in masa!

Referinte   si resurse articol
- Cartea lui Peter Drucker-The Practice of Management
- Cartea sa, My Life and Work
- Malcom Gladwell- Outliers- The Story of an Success
- Forbes.com
- Wikipedia
   
Daca vreti sa aflati mai multe
Wikipedia Henry Ford
Wikipedia Model T
Wikipedia  Alfred Sloan

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x