Profil de Lider: Henry Ford

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Profil de Lider: Henry Ford
de Modificat A la 21 Ian. 2010
productiehenry fordprofitmarketing


Cateva date despre Henry Ford  (1863–1947) :

- Producator de masini 
- Este initiatorul productiei in masa, 
- A construit prima masina in 1896.
 
Dupa ce si-a petrecut ceva timp ca ucenic prin mecanica si reparatii, Ford a speculat   puterea comerciala si a inceput,  in 1903, sa isi construiasca propria companie.
 
Cum a ajuns Compania Ford, pana in 1919 sa produca o masina pe minut?
 
  H. Ford nu a dezvoltat productia in masa pentru ca el a crezut orbeste in dezvoltarea celor mai avansate metode de productie. El a crezut in productia de masa, pentru ca a fost convins ca va avea piata pentru industria sa.  
  Ford nu a facut afaceri pentru bani. De fapt, a strigat de multe ori lozinci de genul:
  ‘O afacere care nu produce nimic decat bani, este o afacere saraca’.
 
  O declaratie a lui din 1907, spune multe despre maniera in care Ford si-a gandit afacerea:
  – Scopul meu a fost sa creez un motor pentru o multime. Pretul va fi atat de mic incat, nici un om cu un salariu decent nu va avea probleme in achizitionarea produsului. Vreau ca fiecare familie sa se bucure de ore pline de binecuvantare. Toata lumea isi va permite si va cumpara un motor. Calul a disparut de pe sosea, este evidenta evoltia catre automobile –  
   
  Astfel, Ford a umblat la politica de pret. Intre 1908 si 1916, Ford scade pretul cu pana la 58%. Numarul mare de cereri ii putea spune sa nu o faca. Am putea astfel sa invatam si noi, astazi, ceva din asta.
 
  Paradoxul lui Ford   a fost ca a pus consumatorul inaintea productiei. Acest tipar pe care el l-a construit a reprezentat : triumful marketingului in fata productiei.
  Am zis paradox? De ce? Pentru ca, Henry este astazi cunoscut pentru productie si nu pentru marketing.
 
De unde a venit inovatia?
 
  Pentru Ford, realizarea a fost la nivelul intuitiv, sau de speculare a existentei pietei auto.  
  Piata auto a fost mereu acolo, Ford nu a facut decat sa ofere modelele. Faptul ca pretul masinilor a fost unul rezonabil, a condus la generarea unor cereri fara precedent.
  Din profiturile generate in urma cererilor s-a investit in cresterea eficentei si in standardizare.  
Alfred Sloan , de la General Motors  a conturat concluzii in ceea ce il priveste pe Henry; una dintre ele fiind:  
   
Ceea ce Ford a facut a fost Revolutie in cultura industriala. 

Evident, timpul a fost de partea lui. S-a nascut atunci cand a trebuit. Teoria legata de timpul in care te nasti (chiar anul si luna conteaza) ca oportunitate in succesul inregistrat ii apartine unui alt mare ganditor si lider global : Malcom Gladwell.
 
Ford, clasicul si ateul in management
 
  Cand spui Henry Ford, spui clasic. Modelele lui de masini, au fost mereu simple. De aici , daca te intereseaza, poti sa studiezi cazul modelului T. (Vei avea mai jos linkurile).  
  Apoi, e cel putin impropriu sa spui mananagement si sa vorbesti de stilul lui. De ce?
  Daca exista ateism in management, atunci Henry l-a inventat.
  Ford nu a crezut nici o clipa in management si nu l-a aplicat. Nu a abordat modele complicate, nu a avut strategii de management, KISS (Keep it Simple Stupid) a fost modelul caracteristic. A vrut, si s-a asteptat sa faca miliarde de dolari, singur, fara un management clar.  Nu avea, nici ingineri, nici oameni de vanzari si nici executivi. A mers pe infiintarea locurilor de munca si nu pe ierarhizarea posturilor.
 
‘Cum se face ca eu vreau doua maini si primesc un om intreg?’

  Nu va fi niciodata recunoscut drept un uman, un lider al oamenilor, un manager iubit ci, un manager cara a produs productia in masa!

Referinte   si resurse articol
- Cartea lui Peter Drucker-The Practice of Management
- Cartea sa, My Life and Work
- Malcom Gladwell- Outliers- The Story of an Success
- Forbes.com
- Wikipedia
   
Daca vreti sa aflati mai multe
Wikipedia Henry Ford
Wikipedia Model T
Wikipedia  Alfred Sloan

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Ca sa scapati de un angajat nedorit, este suficient sa il... promovati!
Companii

Ca sa scapati de un angajat nedorit, este suficient sa il... promovati!

Aveti un angajat pe care nu il simpatizati si pe care ati vrea sa il vedeti plecat din firma, doar ca nu aveti niciun temei legal pentru a-l concedia. Solutia, in mod paradoxal, este sa il promovati!...
today08 Aug. 2022
Ei sunt bugetarii ajutati de stat sa-si cumpere casa: banii merg direct catre plata ratei la banca. Cine beneficiaza de lege
Imobiliare

Ei sunt bugetarii ajutati de stat sa-si cumpere casa: banii merg direct catre plata ratei la banca. Cine beneficiaza de lege

Avem o categorie de profesionisti, care lucreaza la stat, si care datorita functiilor ocupate, beneficiaza de o lege care ii ajute sa-si achizitioneze o locuinta. Ei bine, se pare ca intentia...
today08 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nicio zi fara socuri la dobanzi - de la agonie la agonie traiesc romanii datori la banci. Optiunile, limitate si periculoase
Financiar-Bancar

Nicio zi fara socuri la dobanzi - de la agonie la agonie traiesc romanii datori la banci. Optiunile, limitate si periculoase

today08 Aug. 2022
UE ne da iar bani. S-a semnat acordul, primim 149 de milioane euro, unde vor merge banii, in ce vor fi bagati
Ultimele stiri economice

UE ne da iar bani. S-a semnat acordul, primim 149 de milioane euro, unde vor merge banii, in ce vor fi bagati

today08 Aug. 2022
O noua Autostrada in Romania: veti merge pe ea in cateva luni, pana la finalul anului, promite ministrul Transporturilor
Ultimele stiri economice

O noua Autostrada in Romania: veti merge pe ea in cateva luni, pana la finalul anului, promite ministrul Transporturilor

today08 Aug. 2022
Dobanzile cresc, consumul scade, consumatorii sufera. Stagfatia e cosmarul cel mai mare
Economie

Dobanzile cresc, consumul scade, consumatorii sufera. Stagfatia e cosmarul cel mai mare

today08 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x