Studiu de caz: Cand ceva nu merge, managerii nu trebuie sa dea vina pe fortele exterioare, ci sa-si reorganizeze propria companie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu de caz: Cand ceva nu merge, managerii nu trebuie sa dea vina pe fortele exterioare, ci sa-si reorganizeze propria companie Studiu de caz: Cand ceva nu merge, managerii nu trebuie sa dea vina pe fortele exterioare, ci sa-si reorganizeze propria companie
de Manager.ro la 13 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
studiu de cazmanagericompaniimanager de produsmarketingsefi

Karen Rubin este manager de produs la HubSpot, o firma producatoare de programe soft de marketing din Cambridge, MA.

Aceasta ne impartaseste, in detaliu, evolutia companiei HubSpot, al carei numar de angajati a crescut in ultimii trei ani cu 800%! Nicio companie nu poate inregistra o asemenea crestere, fara sa se confrunte cu unele probleme, care tin de cultura corporativa. Cand se intampla inevitabilul, managerii sunt tentati sa dea vina pe fortele exterioare, care "ar vrea raul companiei". "Ne-am respectat propria cultura din companie si ne-am recunoscut greselile, pentru a merge inainte", precizeaza Karen Rubin.

De exemplu, la finele anului 2008, HubSpot avea 40 de angajati. Tocmai cand compania prindea aripi, a venit criza si clientii s-au imputinat. Din cauza nesigurantei, moralul managerilor si al angajatorilor a clacat. Dar impasul a fost de scurta durata. Angajatii s-au adunat si au revizuit modelul de business al HubSpot, reusind sa isi stabileasca tintele de vanzari, de la luna la luna.

Ca un element de interior, la finele lui 2010, compania a schimbat planul de compensatii corespunzator echipei de vanzari si a inceput sa reorganizeze departamentul de productie. Potrivit directorului executiv si totodata cofondatorului HubSpot, Brian Halligan, acest moment a marcat "iesirea din criza". "Impasul nostru nu se datora unor forte exterioare. Acesta a survenit deoarece nu am reusit sa ne ajustam la timp mecanismele interne", subliniaza Karen Rubin.


Managerii au utilizat doua abordari, pentru a repune compania pe fagasul cel bun: cea legata de comunicare si o a doua, legata de un "sistem de masurare".

Cel mai important lucru pentru sefi este sa opreasca declinul, pana nu este prea tarziu. Daca asteapta prea mult, solutiile vor veni cu atat mai greu si managerii risca sa piarda un capital foarte valoros de angajati. Daca in calitate de angajator/sef/manager observati ca nemultumirile in randul oamenilor au crescut (acestia se plang, sunt confuzi, sunt frustrati), atunci a venit momentul sa luati atitudine.

Pasul 1: Ascultati-va angajatii!

In primul rand, trebuie sa comunicati cu angajatii dumneavoastra. Identificati-i pe cei mai "guralivi" si zgomotosi si invitati-i la o discutie. La finele lui 2010, seful HubSpot s-a intalnit cu liderii echipei de vanzari si produse, care si-au exprimat nemultumirile. Halligan a discutat cu acestia despre problemele legate de planul de compensatii si reorganizarea echipei si a reusit sa identifice acele elemente care generau neliniste. I-a ascultat pe fiecare in parte, nu a intervenit, pentru a aduna toate informatiile necesare gasirii unei solutii, care sa multumeasca aproape pe toata lumea.

Ca si manager, trebuie sa discutati cu toata echipa dumneavoastra, sa le ascultati pasurile. De ce nu a functionat un anumit plan? Restructurati-l alaturi de angajati. Asta nu inseamna ca trebuie sa aplicati un regim foarte democratic in companie. Totusi, cele mai bune compromisuri survin dupa dezbateri indelungi si aprinse.

Numai dupa ce ati ascultat pe toata lumea, va puteti pronunta. Asigurati-va ca angajatii au facut front comun, ca au inteles exact subiectul discutiei si ce va urma. S-ar putea sa fiti nevoit, in calitate de manager, sa recurgeti la solutii care nu vor fi pe placul tuturor; in acelasi timp, acestea vor contribui la bunastarea firmei pe termen lung.

Pasul 2: Sistemul de "masurare a culturii corporative"

Al doilea pas seamana, cumva, cu masurarea pulsului unui pacient. Nu este usor sa contorizati cultura corporativa, dar puteti gasi cai prin care sa ii determinati pe angajati sa mearga mai departe!

Folositi-va de sondaje si interviuri in cadrul firmei, pentru a obtine o perspectiva solida. Aflati de ce oamenii prefera sa lucreze in cadrul companiei dumneavoastra si CE VALORI PRETUIESC. Asigurati-va ca veti fi mereu in ton cu valorile respectate de angajati.

Puteti apela si la instrumente de HR, precum Net Promoter Score (NPS), care permite angajatorilor sa afle cat de fericiti sunt angajatii lor. HubSpot organizeaza la fiecare sase luni un NPS, in cadrul carora le adreseaza salariatilor doua intrebari: "Cum ati recomanda HubSpot, unui prieten care vrea sa lucreze in cadrul companiei?" si "De ce?". In acest fel, beneficiati de un instrument de masura durabil in timp si risipiti ingrijorarile.

"<<Franele bruste>> reprezinta o realitate obisnuita in cadrul companiilor care cresc foarte rapid. Rezolvati impasurile repede si in mod eficient - inainte ca acestea sa cauzeze o stagnare a activitatilor de afaceri", conchide managerul de produs Karen Rubin, de la HubSpot.

Ultimele NOUTATI

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor
Economie

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor

today07 Iul. 2025
Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x