Top 20: uneltele de baza ale unui lider

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 20: uneltele de baza ale unui lider
de Manager.ro la 14 Oct. 2008
Urmareste-ne pe Google News
liderafacerimanager


                           Top 20: uneltele de baza ale unui lider

   Urmatoarele 20 de unelte sunt folosite de catre majoritatea liderilor de succes. Cateva dintre acestea se afla probabil deja in buzunarele dumneavoastra. Pe altele, este posibil sa le fi uitat. Pastrati aceasta lista la indemana pentru a va aminti si a beneficia de cele mai bune solutii testate in timp pentru a straluci alaturi de echipa dumneavoastra.


1. Folositi puterea stiloului:

Recunoasterea meritelor reprezinta cea mai buna si mai rapida cale pentru a motiva pe cineva. O simpla nota de multumire este mult mai importanta decat banii pentru
majoritatea oamenilor de afaceri. Asa ca scoateti capacul frumosului stilou primit cu ocazia zilei dumneavoastra de nastere si folositi-l pentru a multumi tuturor celor care v-au fost sau va sunt de ajutor.

2. Intelegeti importanta emotiilor:


Sentimentele sunt o parte importanta a vietii si afacerii noastre de zi cu zi. Atunci cand se imbiba de sentimente negative, oamenii nu mai sunt capabili de performanta.  Acesta este motivul pentru care este de preferat sa va ocupati cat mai rapid de orice astfel de problema emotionala.

3. Toti marii lideri au ceva in comun - Pasiunea:

Daca nu sunteti „pus(a) pe jar" de ceea ce intreprindeti, atunci puteti fi sigur(a) ca nici echipa dumneavoastra nu e! Aratati-le ca sunteti entuziasmat(a) si aprindeti-le focul!

4. Comunicarea este lucrul cel mai important in cadrul oricarei relatii de afaceri:

Daca nu folositi abilitatile de comunicare specifice mediului de afaceri, aruncati banii pe fereastra si nu scoateti tot ce este mai bun din oamenii dumneavoastra. Invatati de la marii comunicatori sau, alternativ, participati la un curs bun de comunicare.

5. Realizati o evaluare a companiei cel putin o data pe an:

Cereti-le membrilor echipei dumneavoastra sa raspunda in scris la intrebari importante precum: „Ce ar trebui sa schimbam?" sau „Ce e bun si ar trebui sa facem mai des?". Acesta este instrumentul cel mai important de care dispuneti pentru a dobandi o imagine panoramica a afacerii dumneavoastra.

6. Creati pentru intreaga companie un „Program de mentorat":

Oricare vechi sau nou angajat ar trebui sa aiba un „mentor". Sarcina unui „mentor" este aceea de a ajuta noul sau tanarul angajat sa se simta bine primit si sa primeasca toate raspunsurile de care are nevoie. Prezenta unui „mentor" confera incredere si motiveaza.

7. Asigurati-va ca in cadrul echipei exista un echilibru intre „inovatori" si „implementatori":

Daca toti membrii echipei sunt „inovatori", atunci nimic nu va fi pus in practica. Similar, o echipa alcatuita exclusiv din „implementatori" nu va reusi sa creeze nimic nou.

8. Construiti un „Serviciu Clienti" puternic si eficient:

Iata doua dintre cele mai bune metode folosite in cadrul „serviciilor cu clientii" de succes.

a. In primul rand
, o politica de returnare/restituire totala a banilor, care are menirea de a elimina orice risc din partea clientilor si de a-i incuraja sa „sara la farfurie". Iar daca nu incetati sa le oferiti, intotdeauna, mai mult decat se asteapta, puteti fi aproape sigur(a) ca nu vi se va intampla niciodata sa va fie ceruti banii inapoi.

b. In al doilea rand, nu spuneti niciodata „Nu" clientilor! Aceasta politica de companie va ofera dumneavoastra si clientilor dumneavoastra oportunitatea de a gasi mereu alte cai pentru a dezvolta afaceri comune. Este mult mai indicat decat sa ii respingeti, spunandu-le, pur si simplu, ca nu puteti sa le furnizati un anumit tip de produs sau de serviciu.

9. Atingeti-va scopurile implicand membrii echipei:

Daca reusiti sa legati sufleteste colaboratorii de obiectivele pe care le urmariti, acestia va vor rasplati cu intreaga lor energie, pe care o vor pune in slujba idealului comun. Intrebati-i mereu care este opinia lor si veti primi in schimb fidelitate si actiune hotarata.

10. Implementati „Pranzul de afaceri":

Tineti-va membrii echipei la curent cu ultimele noutati, invitandu-i o data pe saptamana/luna la o „masa de afaceri".

11. Ocupati-va de eliminarea temerilor ivite la locul de munca:

Atunci cand membrii echipei se tem dintr-un motiv sau altul, ei nu mai fac dovada performantelor din trecut. Stati de vorba cu ei si ajutati-i sa isi depaseasca temerile.

12. Nu fiti doar un manager. Fiti un Evanghelist!:

Este absolut obligatoriu sa credeti in ceea ce intreprindeti si sa oferiti cu darnicie din aceasta incredere membrilor echipei dumneavoastra. Un bun lider nu va deveni niciodata un mare lider daca nu insufla mereu increderea in companie.

13. Folositi-va de esecuri:

Esecul nu este un capat de drum, ci o piatra pe care va trebui din cand in cand sa va urcati pentru a scruta orizontul. Nu va autoblamati pentru greselile comise. Priviti-le mai bine ca oportunitati pentru a incepe din nou, beneficiind de aceasta data de informatii, cunostinte si experiente suplimentare.

14. Nu uitati ca „pestele incepe sa miroasa de la cap"!:

Aceasta inseamna ca sunteti direct responsabil(a) pentru tot ceea ce merge bine sau rau. Daca va veti aminti in permanenta ca faptul de a fi un bun lider reprezinta cea mai importanta componenta a afacerii dumneavoastra, veti reusi un lucru absolut remarcabil: pestele va ramane proaspat!

15. Destinderea creste productivitatea si profitul:

Numeroase studii psihologice au demonstrat ca, in companiile unde oamenii se mai si distreaza, productivitatea in afaceri si profitul sunt considerabil mai mari. Includeti „simtul umorului" in descrierea posturilor!

16. Nu generati complexe de inferioritate/superioritate:


Principalul ucigas in serie de motivatie este faptul de a face un membru al echipei sa se simta inferior celorlalti. In cazul in care ati spus o „nespusa" cuiva, nu ezitati si cereti-va scuze imediat. Imaginea dumneavoastra va fi atunci cea a unui lider responsabil, iar nu a unei reptile cu sange rece.

17. Invatati sa va pastrati controlul in situatiile dificile:


Nimic nu diferentiaza mai bine o persoana de restul celorlalte decat faptul de a ramane relaxata si nestramutata de pe calea sa indiferent de circumstante.

18. Alaturati-va unui grup de „Control al mintii":

Pentru a va pastra simturile ascutite si a dobandi raspunsuri la intrebarile dificile, intrati intr-un club de „Control al mintii" (de exemplu, pe Internet), alcatuit din persoane cu care nu va aflati in competitie. Cele mai mari minti ale lumii afacerilor au folosit aceste grupuri pentru a primi ajutorul necesar si a excela in domeniile lor de activitate.

19. Invatati sa puneti intrebari puternice:

Intrebarea potrivita la momentul potrivit poate elimina probleme majore sau poate ajuta un membru al echipei sa gaseasca cel mai bun raspuns disponibil.

20. Invatati sa interactionati cu „personalitatile dificile":

Exista tehnici speciale care sunt folosite pentru a interactiona cu toate tipurile de oameni. Invatati sa distingeti, la un nivel mai profund, timiditatea de aroganta sau negarea de nesiguranta.

Toate aceste unelte, reale si verificate in timp, va vor ajuta sa luati deciziile corecte la momentele potrivite si din ratiunile potrivite. A fi un bun lider este o adevarata arta. Iar cei mai buni  dintre cei mai buni afaceristi folosesc multe dintre tehnicile de mai sus.

Ultimele NOUTATI

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x