Acordarea beneficiilor pentru angajati nu este atat de simpla pe cat pare!
beneficiilegislatiefirmaangajatorforta de muncavarsta
Daca vreti ca beneficiile pe care le oferiti sa aiba efecte pozitive asupra motivarii angajatilor din firma dumneavoastra si asupra satisfactiei lor pe post, ele trebuie sa fie cele preferate de acestia.
Specialistii de la
LegislatiaMuncii.ro subliniaza ca nu este potrivit ca un angajator sa porneasca de la premisa ca "stie cel mai bine ce beneficii vor angajatii".
Potrivit acestora, forta de munca nu este nicicum omogena. Sexul, varsta, starea civila, marimea familiei sau postul detinut influenteaza categoric preferintele angajatilor in ceea ce priveste beneficiile.
Astfel, se impune introducerea unor pachete flexibile de beneficii, astfel incat fiecare angajat sa poata opta, dintr-o gama larga de beneficii, pentru acelea care ii convin cel mai mult in raport cu stilul de viata si nevoile proprii.
Un asemenea program include cateva beneficii de baza (cele cerute de legislatie), la care se adauga un set de alte beneficii. Angajatii pot alege un anumit numar din ele.
Care sunt insa avantajele beneficiilor flexibile?
- Ii determina pe angajati sa se gandeasca la beneficiile din care au de ales, deci sa aprecieze avantajele oferite de firma;
- Reduc, in general, costul total al beneficiilor, suportat de organizatie;
- Sunt concepute in asa fel incat angajatii sa poata fi multumiti.
Pe de alta parte, un asemenea sistem de acordare a beneficiilor impune un efort administrativ sporit, cerut de formularea si comunicarea beneficiilor, precum si de inregistrarea tuturor preferintelor si de satisfacerea acestora.