Organizarea spatiului de lucru nu este doar despre a mentine curatenia si ordinea. Este si despre modul in care iti influenteaza felul in care lucrezi. Un birou bine organizat te ajuta sa fii mai productiv si sa te concentrezi mai usor la ceea ce ai de facut.
Un birou plin cu documente, agende, pixuri si foi cu notite aruncate la intamplare te impiedica sa iti faci munca asa cum trebuie. Cand fiecare obiect se afla la locul lui si la indemana, poti sa lucrezi mai eficient. Iata cateva sfaturi care te ajuta sa iti organizezi biroul cat mai bine.
Incepe prin a da totul la o parte de pe birou. Apoi incearca sa imparti biroul in zone special dedicate pentru diferite taskuri: o zona unde lucrezi pe laptop, unde scrii in agenda sau unde iti planifici calendarul de activitati. Ramai organizat si iti va fi mai usor sa sari de la un task la altul.
Cand imparti biroul in zone de lucru, nu uita sa lasi suficient spatiu liber, unde sa nu se afle nimic. In acest fel, iti este mai usor sa lucrezi la laptop si sa misti mouse-ul. In plus, nu trebuie sa dai nimic la o parte atunci cand ai de rezolvat un task nou.
O alta modalitate pentru organizarea eficienta a biroului este sa ai cat mai multe spatii de depozitare disponibile. Poate fi vorba de sertare, cutii, suporturi metalice pentru pixuri sau organizatoare multifunctionale pentru birou.
Foloseste orice spatiu disponibil pentru a pune deoparte cat mai multe obiecte de pe birou. De exemplu, cutiile sunt utile pentru a depozita mai multe teancuri de hartie A4. In acest fel, poti sa iti faci un stoc cu suficienta hartie pentru scris sau imprimat, pe care sa o ai mereu la indemana, fara sa iti aglomereze spatiul de pe birou.
Atunci cand pui deoparte dosare cu diferite documente, e bine sa le etichetezi. In acest fel, nu trebuie sa verifici de fiecare data toate dosarele. Acelasi lucru este valabil si pentru planificarea calendarului cu taskurile si activitatile pe care trebuie sa le faci.
Poti sa folosesti note adezive colorate, etichete pe care sa scrii cu markerul sau chiar dosare in diferite culori. Foloseste apoi coduri de culori pentru a recunoaste vizual ce documente sunt urgent de verificat sau ce taskuri trebuie finalizate.
Atunci cand oferi biroului tau o nota personala, iti este mai usor sa ramai motivat si cu o stare de spirit buna. Poate fi vorba de fotografii cu familia, obiecte personale, precum un desen facut de copilul tau, sau un suvenir dintr-o calatorie. Poti chiar sa asezi pe birou o poza cu un citat motivational care sa te inspire in fiecare zi.
Atunci cand ai langa tine obiectele preferate, biroul tau sa va transforma intr-un spatiu mai personal, unde vei lucra cu placere. Fiecare mic detaliu te va ajuta sa te concentrezi si sa fii mai productiv.
Nu doar agendele, foile si post-it-urile pot sa iti aglomereze biroul, ci si toate cablurile care sunt la vedere. Vizual vorbind, aceste cabluri aglomereaza biroul si il fac sa para dezorganizat, ceea ce iti poate ingreuna munca, mai ales daca iti place sa lucrezi intr-un mediu curat si organizat.
Asa ca incearca sa tii cat mai multe cabluri departe de vedere. Foloseste dispozitive care te ajuta sa aranjezi toate cablurile si sa le tii ascunse. Desi pare un detaliu neimportant, chiar si cablurile la gramada iti pot afecta calitatea muncii.
Asadar, acestea sunt doar cateva dintre sfaturile care te ajuta sa ai un birou cat mai bine organizat. Poate dura pana iti pui la punct biroul, insa toate aceste eforturi vor merita atunci cand vei observa ca poti sa lucrezi mai usor si sa fii cu adevarat productiv.
Sursa foto: shutterstock
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale