Top 3 sfaturi pentru un manager nou promovat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 3 sfaturi pentru un manager nou promovat
Top 3 sfaturi pentru un manager nou promovat
de Redactia Manager la 19 Ian. 2023
Urmareste-ne pe Google News
imagine personalamanagerbusiness

Promovarea intr-o functie de conducere pentru prima data poate fi solicitanta, chiar si pentru persoanele care se simt pregatite si motivate. Trecerea de la focusare pe calitatea propriei munci la supravegherea rezultatelor unei intregi echipe este o responsabilitate ce poate fi coplesitoare. Cu toate acestea, functia de manager poate aduce multe satisfactii.

Majoritatea celor care muncesc suficient si isi doresc, ajung, mai devreme sau mai tarziu, la acel moment cand munca grea da roade: promovarea. Tranzitia de la statutul de subordonat la un cel de manager permite efectuarea unor schimbari la un nivel superior. Acum este momentul in care pot fi modificate toate lucrurile observate pana acum, cele care nu functionau corect si care nu aduceau un plus companiei.

O parte importanta din munca unui manager este stabilirea unei viziuni pentru echipa si  sa le ofere celorlalti puterea sa-si isi puna in valoare punctele forte. Totusi, in ultimii ani s-a discutat intens despre diferentele dintre un manager si un lider. Cel din urma este modelul spre care orice persoana aflata intr-o functie de conducere ar trebui sa aspire. Poate fi incitant, dar si coplesitor, totodata. 
 
Iata cateva sfaturi care ajuta un manager debutant sa evite unele dintre cele mai des intalnite probleme:
 
1. Grija pentru imaginea personala 
 
Odata cu promovarea intr-o functie superioara, vin si numeroase beneficii. Promovarea este modalitatea conducerii de a recunoaste meritele profesionale ale unei persoane. Drept urmare, aceasta aduce si numeroase beneficii financiare, nu doar indatoriri. In companiile de top, si nu numai, sunt oferite masini de serviciu de lux, precum Mercedez-Benz, lucru ce nu poate trece neobservat in randul colegilor si al clientilor. 
Orice angajat, indiferent de functie, este o reflexie a imaginii companiei in care lucreaza, intr-o oarecare masura. In cazul unui manager, acest lucru este clar si, drept urmare, imaginea lui trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor. Pe langa imbracamintea office, accesoriile precum ceasurile pot face, de asemenea, diferenta.
 
2. Munca impreuna cu echipa 
 
Cei mai multi oameni sunt obisnuiti sa-si controleze singuri volumul de munca. Cu toate acestea, un bun manager trebuie sa renunte la acest control si sa delege corect unele responsabilitati. Parte din meritul unui lider este identificarea corecta a persoanelor potrivite pentru fiecare task in parte. Este important de retinut ca delegarea sarcinilor nu inseamna parasirea echipei sau sacrificarea responsabilitatii. Conform statisticilor, majoritatea angajatilor prefera un mediu de lucru in colaborare decat unul in care seful ia majoritatea deciziilor. Acesta este unul din cele mai bune moduri de a le arata subalternilor ca munca lor aduce un plus de valoare in companie si este apreciata. 
 
3. Cunoasterea angajatilor
 
Fiecare angajat are puncte forte, puncte slabe si moduri de invatare diferite. Un bun manager are datoria de a intelege cu adevarat caracteristicile fiecarei persoane pentru a o conduce in mod eficient si pentru a crea o relatie pozitiva manager-subaltern. Acest lucru se poate face prin simpla observare a muncii pe care fiecare o produce, dar si printr-o comunicare deschisa constanta. Harvard Business Review sugereaza folosirea intrebarii: “Care a fost cea mai buna zi pe care ati avut-o la serviciu in ultimele trei luni?”. Aceasta ajuta la determinarea angajatului sa se gandeasca la sarcinile avute si identificarea celor pe care le face cu placere. In functie de raspunsurile lor, se poate personaliza modul in care se delega sarcinile fiecarui angajat, cu scopul obtinerii celui mai bun rezultat posibil. Intrebarea “Care a fost cea mai proasta zi pe care ai avut-o la serviciu in ultimele trei luni?” ajuta la identificarea lucrurilor care nu functioneaza, astfel incat sa se poata remedia situatia.
 
 
Conducerea prin exemplu este cheia pentru motivarea si pastrarea angajatilor valorosi pe termen cat mai lung. De asemenea, crearea unui mediu de lucru placut, fara tensiuni inutile, in care fiecare sa se simta respectat si apreciat este un bun mod de a manageria orice echipa. 
 
Sursa foto: Shutterstock
 

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x