Top 3 sfaturi pentru un manager nou promovat
imagine personalamanagerbusiness
Promovarea intr-o functie de conducere pentru prima data poate fi solicitanta, chiar si pentru persoanele care se simt pregatite si motivate. Trecerea de la focusare pe calitatea propriei munci la supravegherea rezultatelor unei intregi echipe este o responsabilitate ce poate fi coplesitoare. Cu toate acestea, functia de manager poate aduce multe satisfactii.
Majoritatea celor care muncesc suficient si isi doresc, ajung, mai devreme sau mai tarziu, la acel moment cand munca grea da roade: promovarea. Tranzitia de la statutul de subordonat la un cel de manager permite efectuarea unor schimbari la un nivel superior. Acum este momentul in care pot fi modificate toate lucrurile observate pana acum, cele care nu functionau corect si care nu aduceau un plus companiei.
O parte importanta din munca unui manager este stabilirea unei viziuni pentru echipa si sa le ofere celorlalti puterea sa-si isi puna in valoare punctele forte. Totusi, in ultimii ani s-a discutat intens despre diferentele dintre un manager si un lider. Cel din urma este modelul spre care orice persoana aflata intr-o functie de conducere ar trebui sa aspire. Poate fi incitant, dar si coplesitor, totodata.
Iata cateva sfaturi care ajuta un manager debutant sa evite unele dintre cele mai des intalnite probleme:
1. Grija pentru imaginea personala
Odata cu promovarea intr-o functie superioara, vin si numeroase beneficii. Promovarea este modalitatea conducerii de a recunoaste meritele profesionale ale unei persoane. Drept urmare, aceasta aduce si numeroase beneficii financiare, nu doar indatoriri. In companiile de top, si nu numai, sunt oferite masini de serviciu de lux, precum
Mercedez-Benz, lucru ce nu poate trece neobservat in randul colegilor si al clientilor.
Orice angajat, indiferent de functie, este o reflexie a imaginii companiei in care lucreaza, intr-o oarecare masura. In cazul unui manager, acest lucru este clar si, drept urmare, imaginea lui trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor. Pe langa imbracamintea office, accesoriile precum ceasurile pot face, de asemenea, diferenta.
2. Munca impreuna cu echipa
Cei mai multi oameni sunt obisnuiti sa-si controleze singuri volumul de munca. Cu toate acestea, un bun manager trebuie sa renunte la acest control si sa delege corect unele responsabilitati. Parte din meritul unui lider este identificarea corecta a persoanelor potrivite pentru fiecare task in parte. Este important de retinut ca delegarea sarcinilor nu inseamna parasirea echipei sau sacrificarea responsabilitatii. Conform statisticilor, majoritatea angajatilor prefera un mediu de lucru in colaborare decat unul in care seful ia majoritatea deciziilor. Acesta este unul din cele mai bune moduri de a le arata subalternilor ca munca lor aduce un plus de valoare in companie si este apreciata.
3. Cunoasterea angajatilor
Fiecare angajat are puncte forte, puncte slabe si moduri de invatare diferite. Un bun manager are datoria de a intelege cu adevarat caracteristicile fiecarei persoane pentru a o conduce in mod eficient si pentru a crea o relatie pozitiva manager-subaltern. Acest lucru se poate face prin simpla observare a muncii pe care fiecare o produce, dar si printr-o comunicare deschisa constanta. Harvard Business Review sugereaza folosirea intrebarii: “Care a fost cea mai buna zi pe care ati avut-o la serviciu in ultimele trei luni?”. Aceasta ajuta la determinarea angajatului sa se gandeasca la sarcinile avute si identificarea celor pe care le face cu placere. In functie de raspunsurile lor, se poate personaliza modul in care se delega sarcinile fiecarui angajat, cu scopul obtinerii celui mai bun rezultat posibil. Intrebarea “Care a fost cea mai proasta zi pe care ai avut-o la serviciu in ultimele trei luni?” ajuta la identificarea lucrurilor care nu functioneaza, astfel incat sa se poata remedia situatia.
Conducerea prin exemplu este cheia pentru motivarea si pastrarea angajatilor valorosi pe termen cat mai lung. De asemenea, crearea unui mediu de lucru placut, fara tensiuni inutile, in care fiecare sa se simta respectat si apreciat este un bun mod de a manageria orice echipa.
Sursa foto: Shutterstock