Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Management - Calitate&Profit


Management - Calitate&Profit
de la 07 Mai. 2010
Tags: managementafacerimanager



                                     Management - Calitate&Profit

Masura calitatii managementului: profitul


Oriunde in lume, calitatea managementului se apreciaza cel mai bine prin prisma abilitatii de a produce profit. Daca poti sa produci profit, esti O.K. Daca nu, e mai bine sa te lasi de management.

Profitul este elementul esential care tine lucrurile in miscare si acest lucru e valabil in orice economie, fie ea capitalista sau socialista.

Adevarul e ca nici o institutie (observati cat de general e termenul) nu poate functiona daca nu genereaza profit. Chiar si o biserica, oricat de “non-profit” ar fi ea, trebuie sa-si acopere cumva cheltuielile (si de-aceea comercializeaza lumanari si calendare sau percepe taxe pentru nunti sau botezuri).

Iar in cazul unei afaceri importanta profitului nici nu mai trebuie reliefata, pentru ca insasi ideea de “afacere” este compromisa daca activitatea desfasurata merge in pierdere.

Si, in aceste conditii, e surprinzator faptul ca exista destui manageri care scapa din vedere acest obiectiv fundamental al muncii lor: obtinerea de profit. Ei par sa se concentreze mai degraba pe rezolvarea problemelor punctuale, care apar zi de zi, si par sa nu vada imaginea de ansamblu. Pentru ei, a-si face datoria inseamna doar sa lucreze cu constiinciozitate.

Un manager in adevaratul sens al cuvantului are insa o atitudine complet diferita, orientata strict spre obtinerea de profit. Un astfel de manager n-o sa se laude niciodata ca munceste din greu 12 ore pe zi si nici n-o sa astepte sa fie premiat pentru faptul ca isi petrece weekend-ul la firma, rezolvand probleme, in loc sa fie in mijlocul familiei. El stie ca asemenea lucruri nu au absolut nici o importanta daca nu duc la obtinerea de rezultate. Ca urmare, el vede lucrurile dintr-o perspectiva foarte simpla: pierzi sau castigi. Fara variante intermediare.

Cine obtine profitul?

Nu se poate imagina nici macar un singur post intr-o firma, care sa nu aiba legatura cu profitul obtinut de respectiva firma. Chiar si responsabilul cu donatiile si actiunile de caritate dintr-o mare companie (sa ne imaginam ca ar exista un asemenea post si in Romania) are un cuvant de spus in aceasta privinta. Doar ca profitul pe care-l aduce el nu este foarte evident la prima vedere.

Ganditi-va insa ca, daca acel responsabil ar aproba niste donatii in scopuri care nu sunt pe gustul clientilor companiei, acestora le-ar scadea disponibilitatea de a face in continuare afaceri cu compania respectiva. Si la fel de adevarat este si faptul ca niste donatii bine plasate pot imbunatati semnificativ imaginea firmei; ca urmare, clientii vor capata incredere si comenzile lor vor creste.

Managerul fiecarui departament trebuie sa fie permanent preocupat de profitabilitatea pe “felia” sa si, mai mult, trebuie sa poata arata in orice moment in ce masura se reflecta munca sa in rezultatele generale ale firmei. Atunci cand nu exista aceasta preocupare se poate ajunge la masuri neinspirate de genul “Ca sa reducem costurile, renuntam la cheltuielile cu reclama” sau “Eliminam bugetul alocat imbunatatirii produsului” sau “Desfiintam departamentul de relatii publice” sau “Anul acesta nu pleaca nimeni la specializare”. Si cum s-ar putea oare ataca asemenea masuri, daca nu se cunoaste impactul pozitiv al cheltuielilor cu reclama, cu imbunatatirea produsului etc. asupra profitului firmei?

Inchipuiti-va, de exemplu, ca dvs., ca manager general, ar trebui sa aprobati participarea catorva angajati la un curs de pregatire privind exploatarea cu maxima eficienta a unui anumit tip de echipament (pe care-l folositi si dvs. in firma). Poate ca prima reactie va fi sa nu acordati atentie acestui curs, gandindu-va ca n-ati face decat sa aruncati bani pe fereastra.

Dar daca seful departamentului de productie vine la dvs. si va arata ca, exploatand mai bine echipamentul, durata de viata a acestuia se mareste si se reduc si cheltuielile de intretinere (cu o suma de zece ori mai mare decat costul cursului), cu siguranta va veti schimba parerea.

Nu uitati niciodata ca un ban economisit este, de fapt, un ban castigat.
  
Un sfat practic in loc de concluzie

Alcatuiti o lista cu modurile in care munca dvs. si a fiecaruia dintre oamenii dvs. afecteaza profitul firmei. Studiati bine aceasta lista, fiti sigur ca intelegeti exact conexiunile care apar si ajutati-i si pe managerii din subordinea dvs. sa constientizeze aceste conexiuni.

Cu cat oamenii din firma inteleg mai bine relatia de tip “cauza si efect” dintre activitatea lor de zi cu zi si rezultele finale ale firmei, cu atat cresc sansele ca ei sa devina mai motivati si mai eficienti.

Silvia Bucsan




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016