Managementul transportului intern

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Managementul transportului intern
de Manager.ro la 19 Iul. 2010
Urmareste-ne pe Google News
managementul transportuluitransport intern


Transportul in interiorul firmei are drept scop deplasarea obiectelor cu ajutorul carora se desfasoara procesul de productie (materii prime, materiale, semifabricate, produse finite etc):
- in interiorul sectiilor de productie,
- intre sectiile uzinei,
- de la depozite catre sectii (materii prime si materiale, semifabricate etc) si de la sectii catre depozite (semifabricate, produse finite).

Ca orice alta activitate a firmei dvs, si aceasta trebuie sa se desfasoare cat mai eficient si cu costuri minime. Pentru a atinge aceste obiective, va trebui sa analizati structura transportului intern prin prisma eficientizarii sale si sa-l organizati in mod rational prin luarea in considerare a:
- tipului activitatii firmei dvs,
- caracteristicilor obiectelor transportate, din punctul de vedere al gabaritului si greutatii lor,
- naturii procesului tehnologic,
- componentei sectiilor si modului lor de amplasare.

In reorganizarea procesului de transport intern al firmei dvs, va recomandam sa tineti seama de urmatoarele aspecte:
- transportul intern trebuie integrat in procesul de productie, pe cat posibil fara manipulari inutile,
- fluxul de productie trebuie sa fie foarte bine definit si constant,
- productia trebuie sa fie pe cat posibil ritmica, astfel incat transportul sa se efectueze fara consum de munca suplimentara si fara intreruperea procesului de productie,
- folosirea containerizarii si paletizarii,
- stocarea pe verticala,
- neincludera muncitorilor direct productivi in activitati de transport si manipulare,
- transportul trebuie organizat pe trasee bine precizate si pe baza unor grafice stabilite in prealabil, asigurandu-se folosirea mijloacelor de transport la intreaga lor capacitate.


Fii expert in management financiar si asigura succesul afacerii printr-o analiza financiara riguroasa! Detalii aici >>>


Din practica in domeniu au rezultat doua sisteme principale de transport:
- pendular, si
- inelar (circular).

Folosirea unuia sau altuia din aceste sisteme de catre firma dvs depinde de natura incarcaturii ce se transporta, de caracteristicile procesului de fabricatie, de amplasarea obiectivelor si de mijloacele de transport folosite.

Sistemul pendular presupune deplasarea mijloacelor de transport dus-intors pentru doua obiective diferite. Are trei variante:
- pendular unilateral, cand mijlocul de transport se deplaseaza cu incarcatura intr-un sens si se inapoiaza fara incarcatura (intre turnatorie si prelucrari mecanice);
- pendular bilateral, cand deplasarea se face cu incarcatura in ambele sensuri (intre prelucrari mecanice si tratamente termice);
- pendular in evantai, cand deplasare se face de la un punct (depozite) spre diferite sectii.

Sistemul inelar presupune ca mijlocul de transport sa se deplaseze de la un obiectiv dupa ce trece pe la mai multe obiective si apoi sa se intoarca la punctul de plecare. Si acest sistem are trei variante:
- cu flux crescator, cand mijlocul de transport preia incarcaturi din diferite puncte si le duce la un punct final;
- cu flux descrescator, cand mijlocul de transport pleaca dintr-un punct cu incarcatura, o descarca in mai multe puncte si se intoarce fara incarcatura;
- mixt, cand pleaca cu incarcatura, descarca si incarca pe parcurs, pana la un anumit punct final.

Pentru a putea programa activitatea de transport intern pe o anumita perioada de timp, trebuie sa cunoasteti urmatoarele informatii:
- programul de productie pe perioada respectiva,
- necesarul de materiale pentru indeplinirea sarcinilor de productie,
- cantitatea de materiale cu care urmeaza sa se aprovizioneze din depozite sectiile consumatoare,
- cantitatea totala de bunuri care va circula intre sectii si intre sectii si depozite,
- distantele intre sectiile consumatoare si intre acestea si depozite,
- durata medie a unui transport,
- numarul mediu de curse sau de cicluri de transport,
- capacitatea medie a unui mijloc de transport,
- balanta capacitatilor de transport.

Pe baza programului de productie si al consumurilor specifice puteti stabili necesarul de materiale de produs si pe feluri de materii prime, materiale, combustibili. Datele le veti extrage din programul de aprovizionare si trebuie centralizate intr-un tabel. La acestea se vor adauga:
- cantitatile de materiale ce se transporta de la depozite la sectii,
- cantitatile care se transporta de la o sectie la alta,
- cantitatile de produse finite si materiale secundare care merg la depozite.

Ultimele NOUTATI

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x