1. Imparte-ti responsabilitatile pe categorii
Iata cateva exemple de categorii
- Crestere si imbunatatire
Aici te poti referi la oportunitati, la planurile de dezvoltare privind firma.
- Administrare
2. Gandeste-te cat la suta din timpul tau, trebuie sa aloci fiecarei categorii in parte
Inainte sa faci asta, gandeste-te la ceea ce vrei sa faci in ziua respectiva ca manager. Apoi, pune-ti urmatoarea intrebare: "Care ar fi cea mai buna varianta de petrecere a timpului in raport cu ceea ce mi-am propus pentru astazi?".
Dupa ce ai alocat procente fiecarei categorii, aloca si timp in ore fiecarei sarcini. "Cat estimezi ca iti va lua fiecare proces in parte?" "Este numarul de ore rezultat conform cu volumul de munca pentru ziua respectiva, sau ai fost un pic cam indulgent?", iata o alta intrebare cu care ar trebui sa inchei aceasta etapa.
3. Verifica sincronizarile cu superiorii si colegii tai
Sa-ti imparti sarcinile cu altii, poate fi o metoda buna de lucru. Este in regula si sa pui nu, si sa delegi. Ai putea face un focus grup sa vezi cum te sincronizezi si cine se pricepe mai bine la ce.
Un audit riguros al timpului, poate sa iti dezvaluie nenumarate enigme si sa iti ofere rapunsuri la intrebarea: " Cand a trecut timpul? Ce am facut cu el". Tot auditul timpului iti poate dezvalui cand si cum ai fost distras de la chestiunile importante. Desi multitaskingul este un cuvant la moda, s-a demonstrat ca preluand o noua sarcina cu o faci cu pretul timpului cheltuit in a o invata. Astfel, conform studiilor, cu cat sunt mai complicate sarcinile cu care jonglezi, cu atat mai mult iti va lua sa le rezolvi, fapt ce conduce la neindeplinirea termenelor de executie. Totodata fii atent la segmentele slabe pe care le ai. Ar trebui sa incepi cu ceea ce faci bine.
Daca amani sarcinile pe care le faci bine, din motivul ca le vei face repede, este posibil ca ceea ce nu faci bine sa iasa la suprafata. Astfel, vei fi suficient de descurajat cat sa faci prost si ceea ce initial stapaneai. Incepe cu ce stii ca faci spectaculos si repede. Aceast demers iti va da suficient elan cat sa realizezi sarcinile in timp util.
Referinte: Havard Business School News
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice