Cum sa-ti mentii masa musculara dupa 50 de ani

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa-ti mentii masa musculara dupa 50 de ani
Cum sa-ti mentii masa musculara dupa 50 de ani
de Manager.ro la 15 Sep. 2021
alimentatie sanatoasacarne de vitamasa musculara

O consecinta naturala a imbatranirii este pierderea lenta, dar sigura a masei musculare. Odata cu imbatranirea apar mai multe inconveniente: ai nevoie de mai mult timp pentru a te ridica din pat, nu mai esti intr-o forma la fel de buna, ai mai putina forta etc. Slabirea musculaturii si scaderea densitatii osoase insotesc procesul de imbatranire normala si pot face mai dificila mentinerea greutatii optime pentru a ramane sanatos.

Pierderea musculara poate rezulta si din anumite boli sau dureri (cancer, anorexie, dureri de spate etc.) sau din cauza unor medicamente. Procesul de imbatranire nu poate fi oprit, dar poate fi incetinit, facand niste schimbari simple in ceea ce priveste stilul de viata. Solutia consta in principal in activitate fizica si dieta, acestea fiind modalitati eficiente si sigure de a preveni sau limita pierderea masei musculare la persoanele cu varsta de peste 50 de ani. 

Alimentatia potrivita

Muschii nostri depind de proteine ??pentru a se repara si a se dezvolta. Dar, pe masura ce imbatranesti, corpul devine din ce in ce mai putin capabil sa profite din plin de proteinele pe care le consuma. Adaugarea de proteine ??in dieta este cel mai simplu si mai delicios mod de a contracara multe dintre aceste probleme legate de varsta. Iata cateva sfaturi pentru o alimentatie corecta pentru mentinerea musculaturii:

  • Favorizeaza produsele lactate - nu este un secret pentru pasionatii de sport cu greutati ca laptele (de vaca, de capra, de soia etc.), iaurturile si branzeturile, 2-3 portii pe zi, ajuta la mentinerea masei musculare dobandite in timpul antrenamentelor regulate.
  • Consuma carne de vita, peste, fructe de mare, oua - portia recomandata este de 120 - 150 g la pranz si un supliment la cina. Consumul acestor alimente de doua ori pe zi favorizeaza formarea fibrelor musculare. Mananca suficient peste gras, pentru aportul de vitamina D, care te ajuta sa conservi capitalul muscular. Alege sardinele, macroul, somonul, de 2 pana la 3 ori pe saptamana.
  • Consuma carbohidrati: pentru a oferi organismului toata energia de care are nevoie, mananca la fiecare masa produse cu amidon, cereale integrale sau leguminoase. 

Trebuie sa mai retii ca necesitatile de proteine ??difera in functie de fiecare caz. Astfel, daca pentru o persoana sedentara sunt suficiente 1-1,2 g de proteine per kilogram pentru mentinerea masei musculare, una care practica sport regulat, dar nu intensiv, are nevoie de 1,5-1,7 g zilnic. Portia zilnica variaza in functie de diferiti factori - varsta, inaltime, greutate etc. -, de aceea este recomandat sa consulti un dietetician sau nutritionist pentru a afla proportiile corecte.

Exercitiile fizice regulate

Continuarea activitatii fizice este necesara pentru prevenirea slabirii musculaturii, iar cea mai buna reteta este combinarea exercitiilor de forta cu cele de rezistenta. Se recomanda exercitiile de intensitate mai joasa, care vizeaza relaxarea si intarirea treptata a muschilor. Aerobic, inot, ciclism, pilates, yoga sunt activitati potrivite pentru intarirea musculaturii. Acestea implica tonifierea membrelor inferioare si superioare, precum si a spatelui. Pierderea masei musculare nu provoaca durere, dar consecintele fenomenului apar tarziu. Prin urmare, este recomandat sa previi acest lucru incepand cat mai devreme. 


Pierderea masei musculare nu face doar mai dificile deplasarea si activitatile cotidiene. Aceasta poate mari riscul de diabet de tip 2, de osteoporoza, de crestere in greutate si de boli cronice si iti reduce puterea si mobilitatea. In concluzie, opteaza pentru un stil de viata sanatos, care sa se concentreze pe calitate in locul cantitatii in ceea ce priveste alimentele. Iar continuarea activitatilor fizice este necesara pentru prevenirea deteriorarii muschilor, intarirea densitatii osoase si incetinirea imbatranirii.


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Burnout, stres, epuizare. Asta resimt femeile, tot mai intens, mai ales cele aflate in functii de conducere
Companii

Burnout, stres, epuizare. Asta resimt femeile, tot mai intens, mai ales cele aflate in functii de conducere

In ciuda situatiei extrem de dificile create de pandemia de coronavirus cu care se confrunta intreaga planeta de mai bine de un an si jumatate, femeile continua sa faca progrese pe piata muncii de...
today23 Oct. 2021
Angajatii din HoReCa, la limita supravietuirii?  Nu-mi mai permit nici sa mananc resturi
Analize

Angajatii din HoReCa, la limita supravietuirii? Nu-mi mai permit nici sa mananc resturi

Adina V. a trimis o scrisoare de disperare catre redactia noastra. "Disperare" - e chiar titlul pe care femeia l-a atribuit documentului Word in care isi varsa toata furia si nemultumirea...
today22 Oct. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

In plina criza globala de cipuri, Tesla lui Elon Musk pare invincibila
Noutati auto 2021 - stiri din domeniul...

In plina criza globala de cipuri, Tesla lui Elon Musk pare invincibila

today22 Oct. 2021
Idei de afaceri de la Bill Gates: in ce merita sa investesti in 2021 si anii urmatori
Companii

Idei de afaceri de la Bill Gates: in ce merita sa investesti in 2021 si anii urmatori

today22 Oct. 2021
Noi masuri pentru crese, gradinite, scoli si licee, dar si recomandari pentru universitati: ce se intampla in urmatoarele doua saptamani
Ultima ora

Noi masuri pentru crese, gradinite, scoli si licee, dar si recomandari pentru universitati: ce se intampla in urmatoarele doua saptamani

today22 Oct. 2021
Nu doar facturile cresc, ci si ratele la banci: de la o luna la alta, tot mai multi romani regreta ca s-au imprumutat
Financiar-Bancar

Nu doar facturile cresc, ci si ratele la banci: de la o luna la alta, tot mai multi romani regreta ca s-au imprumutat

today22 Oct. 2021

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x