10 erori de
marketing
pe care ar fi bine sa le evitati
Marketingul dumneavoastra va aduce bani sau necazuri?
“Afacerea mea se afla pe o panta descendenta, insa nu imi permit sa elaborez un plan de
marketing
deoarece nu am banii necesari.” – Acest “nu imi permit”, ca si orice alt “nu pot”.
In
marketing
se traduce pur si simplu prin incercarea de a justifica niste greseli. Majoritatea eforturilor de
marketing
nu au rezultatul dorit nu din cauza a ceea ce nu avem, ci din cauza modului in care abordam oportunitatile care se ivesc.
Iata in continuare o lista continand
10 dintre cele mai des intalnite
erori de
marketing:
1.
Lipsa unui plan de
marketing.
Eroarea primordiala in
marketing
este aceea de a nu avea un plan. Acesta nu trebuie sa fie foarte complex. Din contra, de multe ori, un plan scurt si la obiect se dovedeste a fi mult mai potrivit.
Important este sa descrie profilul clientilor: cine sunt acestia si ce puteti face pentru a-i determina sa va cumpere produsul ori serviciul. Cum ii puteti contacta si care sunt cele mai bune cai de comunicare cu ei.
2.
Lipsa unui buget.
Ei bine, trebuie sa aveti unul, indiferent cat de mare sau mic este! Veti avea nevoie sa cheltuiti timp si bani pentru ca oamenii sa ajunga sa va cunoasca afacerea.
3.
Neintelegerea importantei relatiei cu clientul.
Cei mai multi se concentreaza exclusiv pe realizarea de vanzari, fara sa mai ia in calcul crearea si dezvoltarea unei relatii cu clientii.
Ganditi-va:
va goliti de fiecare data buzunarele si nisipul din clepsidra pentru a convinge fiecare nou client sa va cumpere produsul sau serviciul.
Trebuie deci sa calculati: este mai bine sa aveti 5 clienti care se intorc la dumneavoastra de 10 ori pe an sau 50 de clienti noi, in fiecare an, care cumpara o data si apoi nu se mai intorc?
4.
Lipsa unei baze de date despre clienti.
Asezati toate numele si datele de contact intr-o baza de date, astfel incat sa fiti gata oricand sa comunicati cu clientii dumneavoastra. Utilizarea unui numar de telefon sau a unei adrese de e-mail apartinand unui client este mult mai putin costisitoare decat investitiile dincolo de necesar in publicitate.
5.
Lipsa feed-back-ului.
In clipa in care clientul iese pe usa, puteti spune cu precizie daca este ultima oara cand il intalniti?
Nu uitati: daca a plecat satisfacut, atunci probabilitatea de a se intoarce este extrem de ridicata. Iar, daca s-a intamplat sa plece nesatisfacut, ar fi foarte util sa stiti ce anume l-a nemultumit, pentru ca intotdeauna este vorba despre o eroare a dumneavoastra. Doar asa veti putea evita repetarea acelorasi greseli.
6.
A nu analiza tipicul vanzarilor. Daca doriti sa elaborati o strategie de
marketing
eficienta si care sa nu va arda la buget, trebuie sa cercetati caracteristicile fiecarei vanzari.
Sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le aflati:
- unde si cand a aflat clientul despre dumneavoastra;
- cine sau ce l-a indreptat catre dumneavoastra;
- cati bani a cheltuit clientul;
- cate produse/servicii a cumparat;
- care este frecventa cu care cumpara de la dumneavoastra.
Fiti un analist agresiv al vanzarilor: aceasta va economisi foarte multi bani! Puteti realiza sondaje la cumparare sau puteti afla informatiile pe care le cautati interactionad cu clientul, in cadrul unei dicutii libere.
Recompensati-i pe cei care va recomanda cunoscutilor. Folositi din nou o reclama care a avut succes. Premiati-i pe cei care cumpara in mod frecvent de la dumneavoastra.
7.
Neatasarea altor produse/servicii la cele de baza.
Incercati in permanenta sa propuneti, sa vindeti si mai mult clientului. Adaugati produse noi la punctele de vanzare sau, daca vindeti un serviciu, ganditi-va sa oferiti servicii noi, mai multe si in baza unor contracte de lunga durata. Vindeti produse/servicii complementare celor de baza, care deja au un nume pe piata.
8.
A nu solicita recomandari.
Aceasta este o strategie extrem de simpla, dar si extrem de neglijata. Sugerati-le clientilor sa va recomande familiei si prietenilor sau, de la caz la caz, in functie de relatia cu fiecare client, solicitati-le nume si date de contact. Ar fi foarte bine chiar sa le oferiti comisioane sau discount-uri in cazul in care va aduc alti clienti.
9.
A nu folosi tehnica “Iata ce spun clientii nostri”.
Cu siguranta, nimeni nu doreste sa fie “porcul de Guineea” in cazul unui nou produs sau serviciu. Cum puteti sti daca este bun sau nu? Daca va simtiti nervos atunci cand incercati ceva nou, fiti sigur ca si cumparatorii au acelasi sentiment. Solidificati-le increderea oferindu-le spre lectura scrisori reale de multumire primite de la alti clienti.
10
.
A nu studia marketingul.
Marketingul nu este o stiinta exacta, insa dispune de o istorie bogata de succese si esecuri. Invatati din acestea! Ce au facut predecesorii bine/rau?
Vorbiti cu alti oameni de afaceri. Discutati cu cei care lucreaza in sectorul dumneavoastra de activitate. Una dintre garantiile cele mai bune ale infrangerii este aceea de a fi prea plin de sine pentru a apela la sfatul si consilierea unor veterani/specialisti ai domeniului. Cititi cartile acestora. Urmati-le exemplele.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing
Ultimele NOUTATI
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului
Te-ar putea interesa si