5 abilitati esentiale pe care trebuie sa le aiba un social media manager
abilitatisocial mediasocial media managermanager
In urma cu cativa ani existau multe voci care sustineau ca angajarea unui manager care sa se ocupe de social media este un moft. Astazi, odata cu explozia unor platforme precum Facebook si Twitter, acest post este o necesitate in orice companie. Pana la urma, acolo sunt clientii.
In primul rand, pentru a fi un bun manager pe social media trebuie sa stapanesti foarte bine limba in care te exprimi (ortografie, gramatica), sa ai abilitati tehnice si sa poti empatiza cu clientii.
Sunt insa 6 abilitati care fac diferenta intre un social media manager bun si unul foarte bun. Cel care le subliniaza este strategul de business si autorul bestseller-ului "The Complete Idiot's Guide to Facebook", Mikal E. Belicove. Iata-le:
1. Curiozitatea
Asta inseamna ca trebuie sa te intereseze cu ce se ocupa fiecare om pe care il intalnesti din firma in care lucrezi, sa vezi care sunt marcile rivale si sa incerci sa vezi ce strategie de social media au. De fiecare data cand dai peste ceva care ti-e necunoscut in activitatea ta, informeaza-te, documenteaza-te.
2. Exprimarea pe intelesul tuturor
Mesajul tau nu trebuie sa sune ca o reclama sau ca un slogan. Daca esti un mare fan al lui Patapievici, nu incerca sa-i imiti stilul pe Facebook. Ce-i drept, persoanele care pot scrie corect, placut si usor de inteles sunt "rare avis", insa exista.
Un mesaj bine realizat ii va determina pe clienti sa intre in contact cu brandul tau si sa discute "aprins" la rubrica de comentarii.
3. Viteza
Comunicarea externa intr-o firma nu este un proces usor. Se scrie un comunicat, este trimis spre aprobare catre sefi, iar abia apoi se planifica cea mai potrivita zi pentru a fi transmis.
In social media lucrurile stau diferit, deoarece nu poti astepta o saptamana pentru a transmite un nou mesaj sau a raspunde la o intrebare venita de la un client. Este important sa-i raspunzi cat mai repede, intr-un mod competent si care sa nu afecteze compania pentru care lucrezi. Ai grija sa nu raspunzi unor impulsuri viscerale, ci foloseste-te de logica. Gandeste-te de doua ori si taie odata! Mesajele cu tenta sexista, xenofoba sau rasista te pot costa scump.
4. Intelegerea obiectivelor firmei
Continutul publicat pe blogul companiei, pe Facebook, Twitter si YouTube trebuie sa sustina obiectivele de afaceri stabilite. Astfel, social media managerul trebuie sa inteleaga procesele din companie pentru a putea pune umarul la atingerea tintelor.
Daca firma ta vrea sa vanda mai multe mere, mesajele tale nu trebuie sa fie despre portocale. Fa-i pe clienti sa aiba pofta de mere.
5. Respectarea confidentialitatii
Un social media manager trebuie sa aiba acces la toate ariile unei afaceri. Trebuie insa sa stie ce poate fi partajat si ce nu.
Este greu sa stii ce poti publica si ce nu. Am vazut nenumarate gafe comise de echipele de social media ale unor branduri mari. De aceea este bine, atunci cand ai dubii, sa intrebi sefii.