Atrage si pastreaza clientii folosind articole de specialitate
articole de specialitatecompanieindustrie
Cand folosesti articole de specialitate pentru a castiga noi clienti, este important sa creezi articole pe care consumatorii le gasesc interesante si folositoare.
Acest articol scoate in evidenta doi pasi pe care trebuie sa ii urmezi atunci cand scrii articole de specialitate, pentru a fi sigur ca sunt relevante si interesante pentru consumatori.
In orice afacere, indiferent de domeniu sau industrie, este important sa descrii un nivel de expertiza pentru a castiga increderea noilor potentiali clienti. O companie sau persoana care face afaceri are nevoie sa dezvolte materiale speciale pentru a arata ca are un nivel inalt de cunostinte in domeniul in care isi desfasoara activitatea. Pana la urma, daca ai nevoie de un serviciu sau de un produs, nu e logic ca ii vei alege pe cei care sunt experti in acel domeniu?
Dar cum isi arata o companie experienta fara sa para insistenti? Cum esti sigur ca experienta ta este prezentata consumatorilor (si mai ales potentialilor clienti) ca fiind folositoare pentru ei?
Pasul 1. Identifica zone de interes pe care consumatorul comun le are in industria ta.
“Consumatorul comun” este bolduit cu un scop precis. Nu te gandi la aspectele tehnice de care tu, expertul, ai fi interesat si concentreaza-te mai mult pe cunostintele folositoare de care au nevoie potentialii tai clienti.
Oamenii normali stau pe internet pentru a cauta informatii si produse care le pot face vietile mai usoare, si nu dupa aspecte tehnice care le vor aduce confuzii.
De exemplu, imagineaza-ti un contabil care decide sa isi faca un blog pentru a fi continuu conectat cu clientii sai si pentru a-si prezenta experienta ca sa atraga si mai multi. Sa spunem ca o noua lege a intrat in
vigoare, lege care va schimba taxele si care va afecta afacerile mici din tara in care isi desfasoara activitatea contabilul respectiv. Acesta, fiind expert, este personal interesat de legea data. El cerceteaza schimbarea
si se simte capabil sa prezinte noutatile celor care ii urmaresc blogul. Acest aspect ii poate interesa pe unii cititori, dar cu siguranta ii va interesa pe majoritatea celor care cauta pe internet in speranta ca vor gasi informatii despre cum ii va afecta schimbarea atat pe ei, cat si afacerile lor.
In acest exemplu, zona de interes a consumatorului comun consta in efectele legii si nu motivele pentru care legea a suferit schimbari. Contabilul a ratat oportunitatea de a-si arata pregatirea, concentrandu-se mai mult pe lege in sine decat pe informatiile practice despre cum ii va afecta direct pe cititori. Intelegand exact ce anume motiveaza pe cineva sa caute informatii din domeniul tau este important pentru a-ti exprima experienta intr-un fel aplicabil si folositor pentru potentialii tai clienti.
Pasul 2. Foloseste intrebari adresate frecvent pentru a-ti scoate in evidenta experienta.
In fiecare zi din viata companiilor exista interactiuni cu clientii si potentialii clienti, interactiuni care reprezinta oportunitati din care poti invata. Cand clientii pun intrebari, ii ajuta pe experti sa inteleaga de ce aspecte este interesat consumatorul comun si ce vrea sa invete de la ei.
Expertii ar trebui sa inregistreze o buna parte din cele mai frecvent adresate intrebari. Apoi ar trebui sa foloseasca aceste subiecte pentru a dezvolta materiale care vor oferi cititorilor ceea ce cauta. Prezentarea cunostintelor pe care le cauta consumatorul comun va dezvolta considerabil expertiza in orice domeniu.
Cand iti dezvolti expertiza, fii sigur ca te concentrezi pe dezvoltarea materialelor care vor atrage potentialii clienti, si nu alti experti din domeniu. Se intampla adesea ca proprietari de afaceri sa cada in capcana si sa scrie articole care ar interesa mai degraba alti oameni de afaceri din domeniu, si nu neaparat consumatorul comun care are nevoie de un expert pentru a se hotari ce produs sau serviciu sa cumpere.
Prezentand potentialilor clienti informatiile de care au nevoie, vei contribui cu siguranta la dezvoltarea reputatiei tale ca expert, si in concluzie, iti vei dezvolta afacerea.