Cele trei tactici de anuntare a pretului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele trei tactici de anuntare a pretului
de Manager.ro la 04 Iun. 2009
Urmareste-ne pe Google News
marketingtacticifirme


                                    Cele trei tactici de anuntare a pretului

Ce pret sa anuntam, la inceput?


Ce pret sa afisam de la bun inceput sau ce pret sa-i comunicam unui potential cumparator? Atat pentru comercianti, cat si pentru firme, aceasta intrebare este o adevarata piatra de incercare. Problema anuntarii pretului genereaza adevarate dificultati comerciantilor si o pierdere substantiala de "pricing power". Va stau la dispozitie trei tactici de anuntare a pretului (la inceput).

Ca sa descoperiti cele trei tactici de care puteti dispune pentru a va anunta preturile  haideti sa studiem diversele modalitati pe care ni le pun la dispozitie restaurantele, cu privire la prezentarea preturilor pentru meniurile oferite clientilor.

- Tactica pretului detaliat (a pretului corect/individualizat). Asa cum stim toti, felurile de mancare afisate in tabla de meniuri au tarifele detaliate. In acest caz, consumatorul hotaraste produsele si numarul lor, in functie de propria-i pofta, de gusturi, de continutul de calorii si de bugetul pe care vrea sa-l aloce mesei respective. In consecinta, i se prezinta un pret care variaza in functie de nevoia personala, individualizat.

- Tactica pretului standard (de pornire). Sunt destul de rare cazurile in care restaurantele sa nu propuna unul sau doua meniuri de baza, reprezentat fiecare printr-o portie standard si, la alegere, antreuri sau un desert. Evident, si vinul este in plus, comisionul pentru servicii nu este inclus, nici cafeaua si accesoriile ei.

Dar ce conteaza! Pretul de pornire este foarte atragator si ofera ocazia de a prezenta o imagine de hipercompetitivitate. Ca urmare, rezulta un mare numar de clienti, sedusi atat de miresme, cat si de pretul afisat. Evident, tot ce este in plus le rezerva oarece surprize. Dar, ce vreti, era asa de avantajos... putin cam scump, poate, dar excelent!

- Tactica pretului global. Satule de nelipsitele carcoteli pe care le starneste pretul standard, anumite restaurante practica pretul global. In meniurile propuse, ele includ totul, inclusiv bauturile, cafeaua si serviciile. Pret afisat - pret achitat!

Contracte de marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de  vanzari . Rapid si economic!

Sa examinam in detaliu aceste trei tactici de anuntare a pretului.

Tactica "pretului detaliat" ("a pretului corect")

Tehnica este simpla. Ea consta in a analiza foarte in detaliu nevoile interlocutorului dvs. Odata acest lucru indeplinit, nu va ramane decat sa-i propuneti pretul ce corespunde exact cerintelor sale. Nici mai mult nici mai putin! Astfel, clientilor li se ofera un mare grad de libertate de alegere, lor revenindu-le libertatea de a se hotari, in functie de portofelul si de dorintele proprii.

Fiecare varianta propusa nu va fi decat o masura a pertinentei nevoii scoase la lumina. Sa luam exemplul unei asigurari complementare de sanatate. Un chestionar corect conceput permite evidentierea riscurilor la care sunt expusi titularul si familia sa. Odata constatate aceste lucruri, n-ar fi potrivit sa i se prezinte, unei persoane tinere, celibatara si avand o buna acuitate vizuala, o compensare mai avantajoasa in domeniul oftalmologiei!

In acelasi sens, un farmacist va fi interesat de o formula ce exclude compensarea medicamentelor... Si in acest caz trebuie ca vanzatorul sa-l fi "descifrat" - ca sa-i propuna pretul corect.

Tactica "pretului de pornire (standard)"

Este tactica supermarketurilor sau, respectiv, a pretului de catalogal tur-operatorilor. Pretul pus la inaintare este cel mai scazut posibil, in orice imprejurare. Sa observam ca aceasta tactica este aplicabila produselor din partea superioara a gamei. Este, de exemplu, tactica folosita de Mercedes.

Tariful comunicat celor ce au in vedere achizitionarea unei masini avand aceasta marca este o suma ce nu acopera nicio optiune suplimentara si niciun accesoriu. Este, in aceeasi masura, tactica meniurilor denumite "de baza", care contin foarte putin.

Avantajul respectivului procedeu este ca se poate incepe cu un pret foarte atractiv si se etaleaza o imagine de competitivitate. Ceea ce mareste numarul cumparatorilor potential interesati care, in absenta unei oferte imbietoare, ar renunta. Astfel, se ofera un mare grad de libertate clientilor, care se pot decide, neconstransi, in functie de posibilitatile portofelului si de dorintele proprii.

Insa, nicio vanzare nu se realizeaza fara contact, fie el macar virtual, prin Internet. Cu cat este mai mare numarul contactelor cu atat cresc sansele de a vinde. Nu de produse duc lipsa comerciantii ci de oportunitati de negociere cu cumparatorii al caror interes este suficient de ascutit incat sa treaca la fapte. Pretul dotarii standard este cel care-i mobilizeaza. Dupa aceea, le revine comerciantilor sarcina de a stimula interlocutorilor lor interesul pentru a se lasa ispititi de cateva lucruri in plus, imposibil de refuzat.

Tactica "totul inclus (a pretului global)"

Asa cum o arata si denumirea, tactica de tipul „totul inclus“ consta in abordarea problemei pretului pornind de la nivelul superior.

In pret este continuta o serie completa de accesorii si optiuni. Astfel, un constructor de automobile poate sa propuna automobile care inglobeaza, in pretul solicitat, accesoriile si optiunile (scaune din piele, vopsea metalizata, CD player, echipamente pentru telefon, GPS etc.). Aceasta metoda este perfect adaptata cazului in care survine o eventuala a se citi probabila negociere ulterioara.

Intr-adevar, pusi in fata unei cereri de reducere venite din partea unui client, trebuie sa fiti pregatit pentru a-i raspunde favorabil, cu obligatia din partea cumparatorului, ca in contrapartida sa accepte disparitia catorva optiuni inutile... Astfel, aceste optiuni, eliminate una cate una, prezentate ca avand cele mai mici valori posibile, vin sa va alimenteze balanta de schimburi si va ofera apa la moara. Pe scurt, procedand in acest mod, ajungeti sa vindeti la un "pret corect" - "defrisand" succesiv optiuni sau accesorii fara a accepta sa faceti reduceri propriu-zise.

Iata o frumoasa modalitate de a va autofinanta concesiile facute...

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing

Ultimele NOUTATI

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor
Economie

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor

today07 Iul. 2025
Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x