Secretele vanzarilor de succes? Iata 2 reguli de aur!
marketingvanzarisucces in vanzariafaceri de succes
Vinde produse bune. Este prima regula de aur pe care o pot oferi ca sfat ultra-calduros oricarui agent de vanzari. Dupa aproape 3 ani ca agent de vanzari in diverse domenii, de la IT si pana la domeniul editorial, pot spune cu mana pe inima ca aceasta este prima regula pentru succes in vanzari: Vinde produse bune!
Pentru ca daca vinzi produse de care nu esti mandru, pe care sa le folosesti si tu, din credinta totala ca sunt cele mai bune combinatii de pret si calitate de pe piata, nu are niciun rost sa le vinzi. Mai bine te apuci de gradinarit in luna decembrie.
Sansele de succes sunt aceleasi.
Iata de ce ai nevoie de produse bune:
- produsele bune nu se vand de la sine dar nici nu trebuie impinse de la spate. Functioneaza orice vanzare in care poti spune cu mana pe inima ca ce ai mana nu este minciuna.
- produsele bune iti castiga clienti pe viata sau macar pana cand pe piata intra un concurent serios.
- produsele bune dovedesc faptul ca esti un vanzator bun. OSS este cel mai urat termen din domeniul vanzarilor, unul bine cunoscut pentru cei cu experienta. One-Shot-Sale inseamna sa depui tot efortul sa faci o vanzare unica, unde nu va mai exista ReSale pentru ca produsul nu ofera cat promite.
Un agent de vanzari care isi epuizeaza o baza de date de potentiali clienti si clienti deja existenti nu are valoare adevarata. Este un post ocupat temporar cu un om care strica reputatia agentiei pe care o reprezinta.
Si daca agentia nu detine principii la care sa le aliniezi pe ale tale, cel mai bine este sa parasesti echipa pentru ca lumea este mica, mai mica decat iti imaginezi.
A doua regula de aur pentru succes in vanzari este sa nu promiti niciodata mai mult decat ofera produsul tau, oricat de bun ar fi. Chiar daca este senzational din toate punctele de vedere dar ai promis mai mult in cazul unei simple caracteristici, odata descoperita, imaginea pe care clientul si-o face nu va fi una deloc fericita.
Sa lucrezi in vanzari nu a fost, nu este si nu va fi niciodata simplu. Trist este ca ceea ce multi numesc agenti de vanzari sunt oameni in cautare temporara de loc de munca si sub nicio forma profesionisti de cursa lunga.
Asa se face ca arta vanzarilor devine un aspect mereu colateral. Si daca arta vanzarilor nu reprezinta o prioritate pentru tine, daca nume grele din domeniu (precum Brian Tracy, Zig Ziglar, Frank Bettger, Jeffrey Gitomer, Napoleon Hill, Charles Green etcetera) nu iti sunt cunoscute, mai bine schimbi directia de mers. In lipsa lectiilor oferite de acestia, directia ta de mers nu promite prea mult.
Sa aveti succes in tot ce faceti!
Maria Nicutar
Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR