Strategie de marketing: Cum sa va atingeti profitabil obiectivele
Dupa ce ati analizat locul unde se afla pozitionata firma dvs., ganditi-va unde vreti sa ajungeti cu dezvoltarea sa. Pentru aceasta, faceti diferenta intre scopurile calitative si cele cantitative. Iata cateva exemple:
Scopuri calitative:
- actionarea dupa filozofia proprie a firmei;
- castigarea de colaboratori capabili de performante;
- impregnarea unei imagini pozitive;
- grija pentru capitalul de clienti existent;
- optimizarea calculului si a lantului de creare de valori.
Scopuri cantitative:
- atingerea unei anumite cote din volumul de piata;
- scaderea costurilor cu un anumit procent;
- obtinerea unui anumit numar de clienti noi intr-o anumita perioada de timp;
- cresterea gradului de a fi cunoscut;
In cadrul strategiei dvs. de marketing, puneti in concordanta scopurile dvs. calitative cu cele cantitative. Chiar si un scop cum ar fi „construirea unei imagini pozitive“ duce, in final, la un profit mai mare, deoarece aceasta pregateste temelia pentru eforturile dvs. de vanzari.
Pe baza evaluarii avantajelor dvs. concurentiale, pe care le-ati obtinut prin analizarea situatiei dvs. pe piata, planificati-va cresterea, urmarita, a firmei dvs., vis-à-vis de marimea cotei de piata, a cifrei de afaceri si a profitului. In acest mod, obtineti si o imagine exacta a numarului si felului de clienti pe care trebuie sa-i achizitionati intr-o anumita perioada de timp sau pe care trebuie sa-i primiti in capitalul de clienti, pentru a transpune in realitate obiectivele dvs. de crestere.
Un alt scop important este acela de a va creste vanzarile. Aceasta inseamna ca va ramane mai mult din pretul de vanzare in timp ce:
- cumparati, si dvs., la un pret mai bun;
- va optimizati derularea activitatii;
- va motivati colaboratorii pentru rezultate suplimentare;
- va atrageti si aveti grija de clientii fideli;
- gasiti noi cai de desfacere pentru produsele dvs.
Stabiliti-va scopurile firmei pe termen scurt, mediu si lung. Depinde de rapiditatea afacerii dvs. asupra caror perioade de timp va veti face planuri in mod concret. In acelasi timp trebuie sa va adaptati, in mod continuu, formularile scopurilor la starea de fapt a pietei care se afla in continua schimbare.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing
Ultimele NOUTATI
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Detasarea salariatului - STATUL in care se platesc contributiile sociale
Peste 6.000 de participanti la cursurile organizate de ANOFM in primele trei luni din 2024
Te-ar putea interesa si