Strategie de marketing: Cum sa va atingeti profitabil obiectivele
Dupa ce ati analizat locul unde se afla pozitionata firma dvs., ganditi-va unde vreti sa ajungeti cu dezvoltarea sa. Pentru aceasta, faceti diferenta intre scopurile calitative si cele cantitative. Iata cateva exemple:
Scopuri calitative:
- actionarea dupa filozofia proprie a firmei;
- castigarea de colaboratori capabili de performante;
- impregnarea unei imagini pozitive;
- grija pentru capitalul de clienti existent;
- optimizarea calculului si a lantului de creare de valori.
Scopuri cantitative:
- atingerea unei anumite cote din volumul de piata;
- scaderea costurilor cu un anumit procent;
- obtinerea unui anumit numar de clienti noi intr-o anumita perioada de timp;
- cresterea gradului de a fi cunoscut;
In cadrul strategiei dvs. de marketing, puneti in concordanta scopurile dvs. calitative cu cele cantitative. Chiar si un scop cum ar fi „construirea unei imagini pozitive“ duce, in final, la un profit mai mare, deoarece aceasta pregateste temelia pentru eforturile dvs. de vanzari.
Pe baza evaluarii avantajelor dvs. concurentiale, pe care le-ati obtinut prin analizarea situatiei dvs. pe piata, planificati-va cresterea, urmarita, a firmei dvs., vis-à-vis de marimea cotei de piata, a cifrei de afaceri si a profitului. In acest mod, obtineti si o imagine exacta a numarului si felului de clienti pe care trebuie sa-i achizitionati intr-o anumita perioada de timp sau pe care trebuie sa-i primiti in capitalul de clienti, pentru a transpune in realitate obiectivele dvs. de crestere.
Un alt scop important este acela de a va creste vanzarile. Aceasta inseamna ca va ramane mai mult din pretul de vanzare in timp ce:
- cumparati, si dvs., la un pret mai bun;
- va optimizati derularea activitatii;
- va motivati colaboratorii pentru rezultate suplimentare;
- va atrageti si aveti grija de clientii fideli;
- gasiti noi cai de desfacere pentru produsele dvs.
Stabiliti-va scopurile firmei pe termen scurt, mediu si lung. Depinde de rapiditatea afacerii dvs. asupra caror perioade de timp va veti face planuri in mod concret. In acelasi timp trebuie sa va adaptati, in mod continuu, formularile scopurilor la starea de fapt a pietei care se afla in continua schimbare.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing
Ultimele NOUTATI
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari