Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii
de Manager.ro la 07 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
fuziune bccpetromfpautostrada pitesti-sibiuproteste daciaconcurentasova

In aceste zile, stirile importante care tin de bani, finante, economie sunt din abundenta. Fondul Propritatea intentioneaza sa vanda actiunile pe care le detine la Petrom. Pana atunci, fonduri de investitii administrate de Franklin Templeton au vandut zeci de milioane de actiuni emise de aceeasi companie romaneasca.

In acelasi timp, potrivit agentiei austriece APA, care citeaza surse din mediul financiar, Oesterreichische Volksbanken AG a angajat Rothschild Bank sa se ocupe de vanzarea diviziei sale din Romania.
 
De asemenea, joi, Banca Comerciala Carpatica a anuntat convocarea Adunarii Generale Extraorinare a Actionarilor, avand pe ordinea de zi, printre altele, si mandatarea directoratului bancii in vederea realizarii unei eventuale fuziuni.
 
In urma anuntului, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), pretul actiunilor bancii sibiene a crescut brusc, a inchis cu 12,5% peste nivelul de miercuri si a urcat pe locul doi in clasamentul BVB, in functie de volumul de actiuni tranzactionate pe piata REGS si pe primul ca procent de crestere.

 
Cu toate acestea, cel mai imporant eveniment al acestor zile este, fara indoiala, premiera absoluta a unui protest sindicalist si muncitoresc care nu solicita mariri de salarii, ci... construirea unei autostrazi.
 
La Mioveni, peste 10.000 de oameni, angajati ai uzinelor Dacia si ai Uzinelor Ford au cerut construirea Autostrazii Pitesti-Sibiu, vitala mai ales pentru exporturi.
 
Peste 10.000 de oameni? Multi pentru un astfel de protest si avand in vedere ca ei chiar aveau, la propriu, treaba; putini avand in vedere ca taraganarea construirii autostrazii ar putea secera din Romania peste 100.000 de locuri de munca, potrivit estimarilor liderului BNS, Dumitru Costin, care a adaugat ca "ar trebui sa le fie rusine tuturor celor care conduc aceasta tara".
 
Conform altor lideri sindicali, inexistenta acestei autostrazi face ca Dacia sa cheltuiasca in plus 50 de euro pentru fiecare automobil exportat prin intermediul trailerelor.
 
Ministrul Dan Sova arata ca lucrarile... ar putea (deci, conditional optativ!) incepe peste doi ani si ca... jumatate din autostrada este posibil sa fie gata pana in 2018...
 
Probabil ca proiectantii si constructorii anticelor piramide, cei ai apeductelor si viaductelor romane, ai Zidului Chinezesc sau care, in zilele noastre, au construit tunelul de sub Canalul Manecii, tunelul de 57 de kilometri (!) pe sub Alpi, Taipei 101, Burj Khalifa se tavalesc de ras.
 
Un individ de pe alta planeta sau unul prea putin interesat de geografie ar putea crede ca Pitestiul este despartit de Sibiu de sapte mari si sapte tari, de mii de kilometri de meandre ale concretului, de jungle, de stepe, de munti si vai, de mlastini, de deserturi, de... continente... toate formele posibile de relief  complotand impotriva autostrazii...
 
Numai realizarea studiului de fezabilitate ar dura juma de an. Dupa care, in 12 luni, ar urma sa inceapa procedurile de aprobare a lui, dupa care, va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura 6 luni.
 
Una peste alta, potrivit lui Sova, "in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu - Pitesti".
 
Acelasi ministru explica public ca Pitesti-Sibiu nu este in concurenta cu tronsonul Sibiu - Brasov si ca primul proiect este finantat din fonduri de coeziune, iar Sibiu - Brasov din fonduri de dezvoltare regionala si ca nu sunt in competitie...
 
Ele n-or fi, insa, Renault, Dacia, Ford sunt in competitie pe piata dura, neiertatoare. In competitie este si Romania cu alte state pentru atragerea si pastrarea de investitori, numai ca autoritatile noastre nu vor sa priceapa asta...
 
In conditiile in care Dacia (si nu numai ea) avea nevoie de autostrada asta ieri, chiar alaltaieri, construirea ei nici macar nu a inceput si nici nu va incepe astazi sau maine si nici macar poimaine, statul roman crede ca, in secolul globalizarii si al vitezei, va beneficia la nesfarsit de intelegerea unui investitor?
 
Premierul Marii Britanii, David Cameron, le promitea companiilor franceze cocosate de impozitele lui Hollande, ca le va desfasura covorul rosu in tara sa.
 
Statul nostru nu este in stare sa le desfasoare unor investitori care sunt deja aici un amarat de covor asfaltic de nici 200 de kilometri. Poate ca se vor grabi alte state sa-l astearna, daca Romania intarzie sa-si dea seama ca pana si-ntre covoarele rosii sa da o batalie...

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x