Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii Cum pierde Romania batalia covoarelor rosii
de Manager.ro la 07 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
fuziune bccpetromfpautostrada pitesti-sibiuproteste daciaconcurentasova

In aceste zile, stirile importante care tin de bani, finante, economie sunt din abundenta. Fondul Propritatea intentioneaza sa vanda actiunile pe care le detine la Petrom. Pana atunci, fonduri de investitii administrate de Franklin Templeton au vandut zeci de milioane de actiuni emise de aceeasi companie romaneasca.

In acelasi timp, potrivit agentiei austriece APA, care citeaza surse din mediul financiar, Oesterreichische Volksbanken AG a angajat Rothschild Bank sa se ocupe de vanzarea diviziei sale din Romania.
 
De asemenea, joi, Banca Comerciala Carpatica a anuntat convocarea Adunarii Generale Extraorinare a Actionarilor, avand pe ordinea de zi, printre altele, si mandatarea directoratului bancii in vederea realizarii unei eventuale fuziuni.
 
In urma anuntului, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), pretul actiunilor bancii sibiene a crescut brusc, a inchis cu 12,5% peste nivelul de miercuri si a urcat pe locul doi in clasamentul BVB, in functie de volumul de actiuni tranzactionate pe piata REGS si pe primul ca procent de crestere.

 
Cu toate acestea, cel mai imporant eveniment al acestor zile este, fara indoiala, premiera absoluta a unui protest sindicalist si muncitoresc care nu solicita mariri de salarii, ci... construirea unei autostrazi.
 
La Mioveni, peste 10.000 de oameni, angajati ai uzinelor Dacia si ai Uzinelor Ford au cerut construirea Autostrazii Pitesti-Sibiu, vitala mai ales pentru exporturi.
 
Peste 10.000 de oameni? Multi pentru un astfel de protest si avand in vedere ca ei chiar aveau, la propriu, treaba; putini avand in vedere ca taraganarea construirii autostrazii ar putea secera din Romania peste 100.000 de locuri de munca, potrivit estimarilor liderului BNS, Dumitru Costin, care a adaugat ca "ar trebui sa le fie rusine tuturor celor care conduc aceasta tara".
 
Conform altor lideri sindicali, inexistenta acestei autostrazi face ca Dacia sa cheltuiasca in plus 50 de euro pentru fiecare automobil exportat prin intermediul trailerelor.
 
Ministrul Dan Sova arata ca lucrarile... ar putea (deci, conditional optativ!) incepe peste doi ani si ca... jumatate din autostrada este posibil sa fie gata pana in 2018...
 
Probabil ca proiectantii si constructorii anticelor piramide, cei ai apeductelor si viaductelor romane, ai Zidului Chinezesc sau care, in zilele noastre, au construit tunelul de sub Canalul Manecii, tunelul de 57 de kilometri (!) pe sub Alpi, Taipei 101, Burj Khalifa se tavalesc de ras.
 
Un individ de pe alta planeta sau unul prea putin interesat de geografie ar putea crede ca Pitestiul este despartit de Sibiu de sapte mari si sapte tari, de mii de kilometri de meandre ale concretului, de jungle, de stepe, de munti si vai, de mlastini, de deserturi, de... continente... toate formele posibile de relief  complotand impotriva autostrazii...
 
Numai realizarea studiului de fezabilitate ar dura juma de an. Dupa care, in 12 luni, ar urma sa inceapa procedurile de aprobare a lui, dupa care, va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura 6 luni.
 
Una peste alta, potrivit lui Sova, "in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu - Pitesti".
 
Acelasi ministru explica public ca Pitesti-Sibiu nu este in concurenta cu tronsonul Sibiu - Brasov si ca primul proiect este finantat din fonduri de coeziune, iar Sibiu - Brasov din fonduri de dezvoltare regionala si ca nu sunt in competitie...
 
Ele n-or fi, insa, Renault, Dacia, Ford sunt in competitie pe piata dura, neiertatoare. In competitie este si Romania cu alte state pentru atragerea si pastrarea de investitori, numai ca autoritatile noastre nu vor sa priceapa asta...
 
In conditiile in care Dacia (si nu numai ea) avea nevoie de autostrada asta ieri, chiar alaltaieri, construirea ei nici macar nu a inceput si nici nu va incepe astazi sau maine si nici macar poimaine, statul roman crede ca, in secolul globalizarii si al vitezei, va beneficia la nesfarsit de intelegerea unui investitor?
 
Premierul Marii Britanii, David Cameron, le promitea companiilor franceze cocosate de impozitele lui Hollande, ca le va desfasura covorul rosu in tara sa.
 
Statul nostru nu este in stare sa le desfasoare unor investitori care sunt deja aici un amarat de covor asfaltic de nici 200 de kilometri. Poate ca se vor grabi alte state sa-l astearna, daca Romania intarzie sa-si dea seama ca pana si-ntre covoarele rosii sa da o batalie...

Ultimele NOUTATI

Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii
Companii

Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii

today25 Mai. 2025
Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!
Economie

Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!

today25 Mai. 2025
Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani
Companii

Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani

today24 Mai. 2025
Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale
Financiar-Bancar

Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale

today24 Mai. 2025
Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva
Ultimele stiri economice

Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva

today24 Mai. 2025
De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism
Mananca sanatos

De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism

today24 Mai. 2025
Patronii romani asteapta realuarea finantarilor prin IMM Invest 2025 si solicita ferm statului sa mai stranga cureaua si sa taie din cheltuieli
Companii

Patronii romani asteapta realuarea finantarilor prin IMM Invest 2025 si solicita ferm statului sa mai stranga cureaua si sa taie din cheltuieli

today24 Mai. 2025
Cum iti poti crea o rutina de seara care sa-ti schimbe viata in 30 de zile
Sanatate

Cum iti poti crea o rutina de seara care sa-ti schimbe viata in 30 de zile

today24 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x