Scoala din ceata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scoala din ceata Scoala din ceata
de Manager.ro la 19 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
ceatacod gablenaccidente rutierevictimescoalascoala de soferi

In fiecare an, accidentele auto ingreuneaza statistici si indoliaza familii. Sprancenele domnisoricilor de la stiri, a caror experienta de viata se rezuma la doua unghii rupte, isi incrunta privirea precum o Alfa-Romeo aflata-n depasire, cand anunta ca "un vitezoman a fost depistat de aparatul radar" circuland cu 10 kilometri pe ora peste viteza legala de 50 km/ora, in localitate.

Imediat dupa, sprancenele se destind ca amortizoarele si fetele prezentatoare se inrosesc de placere precum tabla de Ferrari sub pistonul de vopsit anuntand sutele de cai putere si de kilometri pe ora ai automobilelor expuse la nu’s ce salon auto. 
 
De parca toti proprietarii taraboantelor cu 600 CP sau peste si care pot trece de 300 de kilometri pe ora ar avea unde sa le conduca/piloteze, in mod legal, macar cu jumatatea acestei viteze. 
 
Asa cum 80-90% dintre pantofii (de) sport nu ating vreodata  parchetul/mocheta unei sali sau zgura sau bitumul unui teren de tenis, tot asa, multe dintre masinile sport inmatriculate pe la noi nu se vor intalni cu pista.
 
Asa ca vor zice "merci" ca exista niste bucatele de autostrada pe care sa faca naveta, legal, cu cel mult 130 km/h, intre clubul de fite din Bucuresti spre omologul din Mamaia, Poiana Brasov, Sinaia si retur.
 
De fiecare data cand are loc un accident grav, apare in mintea presei si a politiei ideea inaspririi legislatiei. Care este limita de sus a inaspririi? Pai, sa nu mai circulam, nu? Toate masinile sa inlemneasca la t zero...
 
Este ca si cand ai spune sa secam oceane, mari, lacuri, iazuri, elestee, fluvii, rauri, pentru a reduce la zero numarul de persoane inecate... 
 
De inasprirea scolii de soferi, de prelungirea duratei acesteia nu prea se vorbeste. Nimeni nu se gandeste ca 18 anisori, cat este varsta la care orice pustan/pustoaica poate face saltul (uneori la propriu) de la jocuri video si masinute busitoare, la masinute busitoare pe sosele este mult prea cruda. Cam la fel de cruda pe cat sunt de crude accidentele pe care le provoaca. 
 
In ultimele saptamani, aproape in fiecare dimineata, capitala Romaniei a fost invaluita-n ceata deasa. Dimineata zilei de duminica nu a facut exceptie, ba a fost colorata si in cod galben, pana pe la pranz. 
 
Cu toate acestea, nici macar pacla nu poate ascunde lipsa de bun simt si de scoala (nu numai de soferi) a badaranului care si-a parcat "break-ul" blocand un loc de parcare liber si impiedicand alte doua automobile sa iasa din parcarea cat se poate de publica, nici macar de bloc sau de institutie. 
 
Nu i-a ascuns si nici nu i-a potolit pe soferii care continua sa accelereze, desi mai au 100 de metri pana la semaforul (vizibil chiar si prin ceata) pe rosu; nici pe soferii care conduc cu privirea abtzibild de bara masinii din fata si nici pe cei care cred ca, pentru ca sunt private, spatiile de parcare si drumurile din jurul si din subsolurile complexurilor comerciale, semnele de circulatie - de exemplu cel acces interzis si cel de cedeaza trecerea - sunt facultative. 
 
In schimb, i-a ascuns, la propriu, pe conducatorii auto care nici cand pana si ferestraul mecanic isi misca inutil dintii-n valatucii de vapori nu au catadicsit sa aprinda macar pozitiile. 
 
Ce pretentii sa ai, cand, printre valurile de ceata si masini participante activ la trafic, pe capota unei berline ruland voiniceste-n pacla, fara absolut niciun bec aprins, trona inconfundabilul paralelipiped pe care sta scris, cu majuscule, negru pe galben... SCOALA… 
 
Cat timp scoala nu va iesi din ceata, cum ar putea creste gradul de civilizatie si cum ar putea sa scada numarul de accidente?

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x