Una din problemele companiilor care folosesc o descriere a joburilor este chiar trivializarea acestui termen. Decrierea unui job poate varia. Cele mai multe companii incearca sa gaseasca angajatii potriviti printr-un singur anunt "la mica publicitate" (fie ea traditionala sau online). Fiecare efort pe care il vei investi in realizarea unui anunt foarte detaliat iti va aduce numai satisfactii.
Daca esti angajatorul responsabil cu editarea unui anunt de angajare, tine cont de urmatoarele sapte sfaturi, oferite de specialistul HR John Sumser.
1. Trebuie sa iti cunosti audienta
Candidatii navigheaza zilnic prin marea de oferte de munca. Ei incearca sa inteleaga ce le-ar putea aduce acel job, inainte de a aplica. Anuntul tau de angajare trebuie sa se concentreaza asupra atragerii imediate a atentiei candidatilor. Dupa o mie si ceva de repetari de genul "cautam un angajat motivat, care sa aiba o experienta de cinci ani in programare", audienta ta va fi bucuroasa ca ai "schimbat placa": "Iata cum lucram, astfel incat programatorii nostri sa se simta utili la adevarata lor valoare".
2. Foloseste "limba engleza"
La un moment dat, managerii de resurse umane au avut ideea potrivit careia "functia" trebuie descrisa intr-un limbaj cat mai lemnos si tehnic. In conditiile in care limbajul profesional variaza de la o companie la alta, cei mai multi candidati vor aprecia efortul tau de a filtra anuntul de cuvintele lipsite de sens.
3. Evita unele cuvinte
Urmatoarele cuvinte nu ii spun nimic potentialului angajat: pasiune, angajament, munca in echipa, responsabilitati multiple, aptitudini de comunicare interpersonala, capacitatea de a munci pe cont propriu, orietarea catre detalii si aptitudinile analitice. Incearca sa descrii un scenariu care indica atributele respective in actiune.
4. Spune-le ce vrei cu adevarat
Nimic nu ii goneste mai repede pe candidati decat o lista de calificari neclare si greu de cultivat. Nu esti singurul angajator care viseaza la un salariat perfect, care sa lucreze 8 ore pe zi sau mai mult. Nu e cazul. Asigura-te ca dorintele tale sunt realiste, nu ii deruta pe candidati.
5. Spune o poveste interesanta
Unele anunturi de angajare cuprind doar niste "bolduri" ingrosate, unde sunt enumerate cerintele jobului pus la bataie. E ca si cum ai citi pretul de pe o eticheta. Joburile se refera la problemele care trebuie rezolvate. Scrie o poveste despre locul de munca respectiv. De ce este unic?
6. Cauta cuvinte cheie
Este important sa atragi oamenii potriviti. Care sunt cuvintele cheie de baza? Asigura-te ca anuntul tau publicitar include acele descrieri comune, folosite si de alti angajatori din acelasi domeniu de activitate.
7. Scrie "o scrisoare de dragoste"
Un sfat absolut necesar. Anuntul tau de angajare trebuie sa se adreseze cuiva. Cele mai multe descrieri ale joburilor seamana cu niste anunturi lipite pe un stalp. Scrie un anunt de angajare personalizat, care sa ajunga la sufletul candidatului. Determina-l sa-ti bata la usa, cu cea mai mare incredere. Anuntul tau de angajare ii poate inspira pe ceilalti si filtreaza, intr-un fel, volumul de candidati - ii atrage pe candidatii doriti si ii elimina pe cei care nu se incadreaza in tablou. Toate aceste elemente depind insa de "talentul" redactorului acelui anunt.