Care sunt limitele unei prietenii legate la noul job
loc de muncaprieteniejobfirmacolegi
Foarte multi angajati stiu ca discutiile despre salarii nu sunt cele mai potrivite la locul de munca. Expertii spun insa ca exista multe alte teme de discutie pe care le putem aborda alaturi de colegii de serviciu cu care ne dorim sa legam o prietenie.
Efortul de a lega prietenii cu partenerii de munca este necesar, pentru ca acest lucru ne ajuta sa facem fata unui mediu tensionat de lucru, potrivit expertilor in resurse umane, arata CNN.
Ideea de a avea cativa prieteni la serviciu ne imbunatateste "nu numai starea psihica si perspectiva asupra activitatilor profesionale, ci si performanta", mentioneaza Deanna Geddes, seful Departamentului de Management al Resurselor Umane din cadrul Universitatii Temple din Philadelphia.
Expertii in resurse umane spun ca in birourile de tip open-space, este mult mai complicat sa legi relatii de prietenie decat atunci cand birourile cu pereti despartitori sau cele individuale ofereau mai multa intimitate.
Specialistii recomanda ca angajatii sa evite transformarea unor prietenii facute la job in relatii cu adevarat personale. In conditiile in care se intampla acest lucru, trebuie sa stabilim limite clare pentru ca relatia profesionala sa nu aiba de suferit.
Potrivit expertilor, o mare parte a timpului nostru il petrecem la locul de munca, asa ca este inevitabil ca anumite persoane sa ne devina prieteni si in afara programului de lucru.
Este foarte important sa tinem cont de "decor", subliniaza Dana Ardi, autoarea cartii "Un nou mod de a stabili conexiuni, a colabora, a influenta".
Expertii mai spun ca exista situatii in care diferiti colegi de la firma in care activam s-ar putea simti stajeniti daca ii imbratisezi sau le pui porecle la locul de munca, chiar daca faci aceste lucruri in timpul liber cu aceeasi persoana.
De asemenea, felul in care se deruleaza relatiile de amicitie la serviciu difera in functie de zona geografica in care ne aflam. De exemplu, in anumite tari din Asia si Europa de Est se asteapta ca angajatii sa isi petreaca timpul liber cu superiorii lor intr-o maniera relaxata, in timp ce profesionalismul de la birou este pastrat. "Este chiar un fel de obligatie", a precizat Geddes.
Potrivit specialistilor HR, exista si situatii in care subordonatii care isi permit sa faca glume cu sefii lor sunt considerati aroganti si au de suferit ulterior.
Asa ca, chiar daca nu avem o relatie de prietenie cu partenerii de munca in afara programului de lucru, este important sa stabilim clar cat de mult trebuie sa impartasim.
Cea mai buna varianta este sa le impartasim acestora suficient cat sa dam cateva indicii despre personalitatea noastra, dar nu mai mult.