Sefii au pierdut lupta cu angajatii care navigheaza pe internet
sefiangajatiinternetacceslocuri de muncatimp
A existat intotdeauna un angajament discret intre angajatori si angajati, in privinta accesului la internet la locul de munca.
Sefii nu vor neaparat sa ii interzica angajatului sa navigheze pe internet, mai ales intr-o era a informatiei, in care aceasta a devenit un produs banal, precum un automobil sau o masina de spalat. Angajatii stiu ca salariul lor depinde de productivitate si orele petrecute pe Facebook nu se vor incadra in peisaj, mai ales atunci cand seful este constient de "distractia" lor.
Totusi, companiile au devenit tot mai permisive in privinta accesului la internet, retele sociale si chiar portaluri de shopping online.
Aceasta este concluzia la care a ajuns un studiu realizat de OfficeTeam, o companie de HR din California.
Potrivit OfficeTeam, 53% dintre angajatori nu blocheaza serviciul de internet pentru angajati, dar incadreaza in categoria site-urilor "neproductive" Facebook-ul sau eBay-ul. Mai mult, companiile care au zidit un perete intre angajati si accesul la retea recunosc tacit ca oricum acestia navigheaza, cu ajutorul dispozitivelor mobile.
"Chiar daca aceste companii nu blocheaza accesul la anumite site-uri, s-ar putea sa monitorizeze activitatea angajatului si sa-l penalizeze, atunci cand abuzeaza de conexiune", spune Robert Hosking, directorul executiv al OfficeTeam. "Profesionistii ar trebui sa fie responsabili, in privinta timpului petrecut la locul de munca. Navigarea pe internet poate reprezenta o modalitate placuta de relaxare in pauza, dar nu trebuie sa inlocuiasca munca propriu-zisa".
Thestreet.com a discutat cu Hosking despre modul in care se inteleg sefii si angajatii, cand vine vorba de accesul la internet in timpul programului de lucru. Iata un extras din interviul cu Robert Hosking.
Ce ar trebui sa faca firmele si companiile pentru a relaxa cumva accesul la internet de la locul de munca?
Hosking: Sefii ar trebui sa implementeze reguli solide, atunci cand vine vorba de accesul angajatilor la internet. Folosirea unui limbaj usor de inteles poate preveni confuziile. In situatia in care mediul online se schimba in fiecare secunda, angajatorii trebuie sa isi revizuiasca mereu regulamentele.
Daca firma ta doreste sa urmareasca activitatea online a utilizatorilor, acestia trebuie sa stie ca sunt monitorizati. Stabileste o limita intre traficul acceptabil si traficul excesiv. De asemenea, pedepseste-i pe cei care abuzeaza de accesul la internet.
Managerii trebuie sa reprezinte un exemplu pentru angajati. Daca seful isi petrece prea mult timp stand degeaba sau pe internet, angajatii vor crede ca au aceleasi drepturi ca si el. Daca un angajat sta prea des pe internet, abordeaza-l direct. Spune-i ca trebuie sa tina cont de regulile companiei si activitatea sa nu trebuie sa aiba de suferit, din cauza distractiilor online.
In loc sa blocheze accesul la retelele de socializare, site-urile de cumparaturi online si de stiri, unele companii vor alege sa monitorizeze traficul angajatilor, pentru a se asigura ca acestia nu irosesc prea mult din timpul dedicat activitatii profesionale.
Multi angajatori tin cont in prezent de echilibrul intre viata profesionala si cea personala si le permit angajatilor sa ia pauze scurte, in timpul zilei de munca, pentru a-si rezolva unele probleme.
Ce atitudine ar trebui sa aiba angajatii in privinta accesului la web?
Hosking: Definitivarea activitatii este principalul scop al angajatului. Acesta trebuie sa tina cont de codul de conduita impus.
Aveti sfaturi pentru cei care sunt tentati sa navigheze pe internet la locul de munca, doar ca sa treaca timpul?
Hosking: Angajatii ar trebui sa inteleaga politicile companiei lor in legatura cu navigarea online. In plus, ar trebui sa tina seama de faptul ca retelele sociale au inceput sa fie utilizate in scopuri profesionale si de business.