Vrei sa faci angajari intr-un startup? Iata 10 elemente de care trebuie sa tii seama!
angajaristartupantreprenorirecrutareviatainterviu
Un antreprenor intreaba: Care sunt "steguletele rosii" demne de urmarit pentru echipele de management care doresc sa recruteze noi angajati?
1. Testul curajului
Un candidat poate intruni cerintele tale, cel putin pe hartie. Poate fi carismatic. Dar, cel mai important, este el curajos? Are incredere in propriile aptitudini? Nu angaja dupa ureche. Realizeaza cateva interviuri in timpul procesului de recrutare, pentru a alege cei mai buni candidati dintre cei mai buni - Abbie Davies Steinbacher, fondator si director general My First Yoga
2. Viteza de reactie. Si disponibilitatea
In primele zile ale unui startup, totul pare un haos. Cand intervine o situatie de urgenta, ai nevoie de sustinerea tuturor redutelor, indiferent ca este zi sau noapte. Este greu de spus intr-un interviu daca o anumita persoana va fi disponibila cand serverele vor pica la ora 3 dimineata; o strategie buna este analizarea modului in care respectivul candidat raspunde la comunicare. Daca vor sa intre cu adevarat in echipa ta, se vor impune - Jason Evanish, cofondator Greenhorn Connect
3. Verificarea caracterului
In faza incipienta a unui startup, este foarte important ca stafful tau sa fie compatibil. O sa petreceti mult timp impreuna - de la munca la vanzare, la brainstorming, la masa in oras sau drumetii - in aceste conditii, personalitatile tuturor trebuie sa se potriveasca. Gandeste-te, in acest sens, la cultura corporatista pe care vrei sa o sadesti in compania ta - Greg Rollett, CEO The Product Pros
4. Candidatii sunt seriosi?
Unii oameni cauta pur si simplu un job si nu sunt dispusi sa isi aduca contributia la o cauza nobila. Cauta pasiunea din candidati. Daca aceasta lipseste, evita sa aduci o asemenea persoana in echipa ta. Ai nevoie de un grup solid, care sa sustina idei, care sa cocheteze cu riscul, care sa fie curajos. Numai asa vei putea creste! - Ashley Bodi, cofondator Business Beware
5. Candidatul, un briceag elvetian
Candidatii trebuie sa fie capabili sa rezolve aproape orice problema, de la reclamatiile clientilor, pana la colaborarea cu inginerii, tehnicienii si echipa de vanzari. Daca un angajat nou nu este interesat sa rezolve problemele, ai de a face cu un "stegulet rosu". - Tim Jahn, cofondator Entrepreneurs Unpluggd
6. Candidatul si-a "facut temele"?
Mai intai, intervievez candidatii telefonic. Ii intreb daca au auzit de compania mea. Nu accept orice poezie, cum ar fi pasaje intregi din anuntul meu de angajare. Daca o persoana nu s-a interesat in legatura cu firma mea, inainte de a-mi trimite CV-ul, stiu ca NU vreau sa colaborez cu ea. Am nevoie de angajati care sa transforme visurile in realitate - nu de cei care asteapta totul "pe tava" - Vanessa Nornberg, presedinte al Metal Mafia
7. Lipsa proiectelor personale
Ori de cate ori angajez oameni, analizez si activitatea sa personala, proiectele, blogurile, realizarile sale. Asemenea proiecte imi demonstreaza mie ca potentialul angajat poate lucra si fara sa ma aiba mereu in apropiere. Imi mai spune ca acea persoana este autodidacta, un indicator excelent pentru viitor - Thursday Bram, consultant Hyper Modern Consulting
8. Nu imi place sa fiu micromanageriat!
Aceasta fraza reprezinta o "bila neagra" in cadrul unui interviu. Angajatii care utilizeaza aceasta filozofie nu vor sa fie constransi de indeplinirea targetului, nu vor sa aiba o tinta de rezultate; in schimb, ar vrea sa dispuna de propria agenda, sa faca doar "ce vor" - Warren Jolly, presedinte/director general Affiliate Media Inc.
9. Acele scopuri neclare... si consecintele lor
Nu uitati sa ii intrebati pe candidati ce scopuri au. O sa aflati lucruri interesante despre personalitatea lor, o sa puteti determina daca persoana respectiva este sau nu potrivita pentru companie, pe termen lung. Daca aspirantul nu are scopuri sau acestea ii sunt neclare, abordati-l cu retinere. S-ar putea sa considere jobul doar un mijloc de subzistenta, nu o oportunitate in cariera - Lisa Nicole Bell, CEO Inspired Life Media Group
10. Munca intr-un startup, un stil de viata
Nu discutam aici despre un program de 120 ore de munca pe saptamana. Nu discutam despre venitul la birou intr-o zi de duminica. Nu discutam despre sacrificiile personale. Discutam despre faptul ca NU exista un program anume. Un startup reprezinta o misiune si o misiune nu are un desfasurator. Daca pica internetul la 12 noaptea, il repui in functiune. Daca soarele te imbie sa faci o plimbare in parc, fa-o! Acesta nu este un job. Este un stil de viata - Derel Shanahan, cofondator Foodtree
sursa foto: flickr, petarvrg