15 greseli enervante pe care le facem, atunci cand utilizam e-mailul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
15 greseli enervante pe care le facem, atunci cand utilizam e-mailul 15 greseli enervante pe care le facem, atunci cand utilizam e-mailul
de Manager.ro la 15 Nov. 2013
Urmareste-ne pe Google News
greselie-mailfotografiidimensiuniserviciiinformatii

In prezent, e-mailul reprezinta una din cele mai utilizate cai de comunicare, astfel incat trebuie sa fim atenti atunci cand trimitem un mesaj electronic, pentru a nu isca unele situatii complet neplacute.

E-mailul a devenit un instrument fundamental al comunicarii in afaceri si cu totii avem Inbox-urile "pline" cu mesaje. In situatia in care multe afaceri sunt dependente de e-mail si tehnologia acestora, trebuie sa fim sigur ca ne atingem obiectivele, prin mesajele respective. Unii oameni au devenit de-a dreptul ignoranti, cu privire la bunele practici care tin de e-mail si cei care stiu sa foloseasca in mod inteligent Yahoo! sau Gmail au numai de castigat in business.
 
Daca calitatile tale de "emitator" de e-mailuri nu se ridica la nivelul sperat, poti imbunatati situatia, prin respectarea unor reguli simple. In primul rand, evita urmatoarele 15 greseli, cand utilizezi serviciul de e-mail.
 
1. Nu insera "emoticon"-uri in mesaj. "Zambaretii" sunt folositi in comunicare de copiii de 12 ani. Nu folosi asemenea "artificii". Scoate-le din program.
 
2. Nu trimiteti mesaje irelevante sau o semnatura evaziva. O semnatura este vitala pentru un e-mail eficient si trebuie sa contina informatiile corecte. Citatul tau preferata reprezinta o banalitate in ochii celor care primesc e-mailuri de la tine nu o data, ci de 10 ori pe zi. Ramai la o semnatura profesionala.
 
3. Nu ignora corectitudinea textului. Exista numeroase metode prin care poti veridica gramatica unui e-mail. Daca nu dispui de asa ceva in serviciul de e-mail, copiaza textul respectiv intr-un program de procesare a textelor, care dispune de un corector pentru ortografie. Fii atent la gramatica, la punctuatie, la cursivitatea mesajului. 
 
4. Nu folosi "Reply All" pentru fiecare mesaj. Inainte de a folosi "Reply All", gandeste-te daca mesajul tau trebuie sa ajunga la fiecare persoana din lista respectiva. Ofera un raspuns doar celor care sunt interesati, nu si "tertilor". Nu ii deranja inutil.
 
5. Nu trimite e-mailuri prea lungi. Fii concis, nu lungi vorba. Treci la subiect si nu vorbi in mesaj "despre vremea de afara" si animalul tau de casa. 
 
6. Nu include conversatii anterioare lungi in e-mail. Foloseste doar pasajele relevante, nu il "forta" pe destinatar sa citeasca doua-trei "romane" in aceeasi zi.
 
7. Nu denatura conversatiile anterioare. Discutam despre un "pacat capital". Nu edita ceea ce a scris/spus alta persoana, dandu-i un inteles obscur. O asemenea fapta nu scapa nepedepsita!
 
8. Nu folosi subject-uri irelevante. "Cred ca vei fi interesat de urmatorul mesaj" suna mai putin relevant decat "Intalnirea de vineri". Pe masura ce casutele noastre de e-mail devin neincapatoare, ne bazam tot mai mult pe titlul e-mailului, pentru a filtra mesajele relevante. 
 
9. Nu ignora pe cineva care ti-a trimis un e-mail cu "cc". Este important sa fii atent la cei care vor sa-ti transmita o informatie, sa discute cu tine. De asemenea, nu folosi "Reply All" in cadrul acestor e-mailuri.
 
10. Nu discuta "pe langa" subiect. Daca destinatarii sunt nevoiti sa citeasca zeci de paragrafe fara sens, pana ajung la informatia relevanta, atunci obiectivul tau a fost compromis. E-mailul trebuie sa fie croit "la obiect".
 
11. Nu ignora e-mailurile importante. Indiferent daca Inbox-ul tau este plin sau nu ai chef de nimeni, cand nu iei atitudine dupa primirea unui e-mail important, sefii si colegii vor fi nemultumiti. Citeste intotdeauna e-mailurile importante si "onoreaza comenzile".
 
12. Nu supraestima rolul serviciului de e-mail. Pentru cei mai multi dintre noi, e-mailul este un simplu instrument, nu o cale in sine de a rezolva o anumita problema. Verificarea e-mailului reprezinta una din cele mai folosite modalitati prin care un angajat "simuleaza munca". Angajatii eficienti folosesc e-mailul pentru a-si spori productivitatea, nu pentru a dovedi ca nu stau degeaba la birou.
 
13. Nu ai folosit un limbaj profesional. Chiar daca e-mailul poate parea formal, deoarece este instant, reprezinta o comunicare de business, care trebuie tratata cu toata seriozitatea. Daca asta inseamna ca ai nevoie de o "pauza", dupa primirea unui e-mail furios, atunci acorda-ti un minut de respiro, pentru a enunta un raspuns civilizat si profesional.
 
14. Nu folosi o incheiere penibila. Daca dispui deja de o semnatura profesionala si informatiile corecte de contact, nu mai ai nevoie de o incheiere propriu-zisa. Poti folosi insa o urare cordiala de final.
 
15. Nu atasa fisiere uriase la mesajul e-mail. Daca trebuie sa trimiti fotografii si documente relevante, asigura-te ca respecta dimensiunea acceptata de serviciul de e-mail. Redimensioneaza fotografiile si nu exagera, in privinta numarului lor. 

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x