ANALIZA: Cine este angajatul in carantina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cine este angajatul in carantina ANALIZA: Cine este angajatul in carantina
de Manager.ro la 18 Apr. 2013
Urmareste-ne pe Google News
analizaexpertihrsefimoralangajatiepidemie

Moralul scazut poate "infecta" si restul angajatilor din biroul companiei tale. Daca il scapi de sub control, va determina pierderi financiare.

"Cele mai comune exemple de probleme legate de moral sunt si cel mai greu de detectat si pot fi foarte periculoase", spune Laura T. Kerekes, director de resurse umane in cadrul companiei de consultanta Think HR. "Discutam despre acel moment in care angajatii sunt implicati doar fizic la locul de munca, nu si psihic".

Cand moralul devine o problema, companiile vor experimenta scaderi ale productiei, care vor afecta, cu siguranta, profiturile. De exemplu, angajatii isi vor lua mai multe zile libere, vor petrece mai mult timp pentru a duce la bun sfarsit un proiect si vor barfi mai des despre nedreptatile comise asupra lor de companie si angajator, spune Kerekes. Daca situatia nu este indreptata la timp, angajatii vor sabota compania si chiar vor apela la violenta.

Dar o companie nu trebuie sa permita propagarea cazurilor extreme. Urmarea unor pasi proactivi poate asigura un moral excelent in companie si rezolvarea tuturor problemelor, legate de atitudinea angajatilor.

"Daca moralul scazut si-a facut loc in randul angajatilor, managerii trebuie sa actioneze imediat si sa identifice cauza", spune Paul McDonald, director al Robert Half International. "Daca problema nu este rezolvata, se va dezvolta ca un "parazit", trimitand unde de soc in toate partile".

Potrivit expertilor in resurse umane, sefii buni vor sti mereu sa "ia pulsul" moralului angajatilor lor, pentru a sesiza momentele in care acestia nu mai sunt multumiti de respectiva companie. Sa stii si sa actionezi sunt insa doua lucruri diferite, insemnand ca firma doreste sa previna propagarea moralului scazut, "epidemia" si in acest sens, se va adresa chiar angajatului respectiv.

"Detinerea inteligentei emotionale si a empatiei, pentru a sti ce gandesc si simt angajatii, pentru a reusi sa combati efectul negativ al moralului scazut, inainte de a creste ca o tumoare, influenteaza succesul companiei", spune Kerekes. "Din experienta mea, problemele morale scapa de sub control cand situatia nu mai este supravegheata de un superior, cand seful evita sa discute cu angajatii, crezand ca totul se va remedia de la sine".

Potrivit lui McDonald, managerii trebuie sa realizeze periodic rapoarte formale si informale, pentru a identifica orice schimbare de comportament in randul salariatilor. McDonald mai spune ca managerii care isi recompenseaza angajatii, atunci cand inregistreaza realizari se vor confrunta mai rar cu un moral scazut in companie, decat cei care nu ofera nici macar o vorba buna celor mai buni salariati. "De cele mai multe ori, recompensa este lasata pe seama departamentului HR. Cei mai buni sefi acorda beneficii in functie de fiecare angajat si nu lasa nimic pe seama HR-ului", spune McDonald.

Chiar daca moralul scazut poate aparea de niciunde, "infectia" se datoreaza schimbarilor din companie, fie ca vorbim despre directia unui business sau concedieri sau lipsa comunicarii. Tocmai de aceea este important pentru o companie sa comunice cu angajatii, mai ales in contextul unor schimbari. Potrivit lui Kerekes, daca managerii cauta semnele unui moral scazut, care reduce productivitatea si comunica activ cu angajatii, vor reusi sa contracareze criza respectiva.

Daca o persoana din companie este deprimata, nemultumita, indignata, expertii spun ca este vital ca seful sa stea de vorba cu respectivul angajat. Reclamatiile lui s-ar putea solutiona usor. Daca managerul nu poate "repara" nimic, va interveni "armata HR". In ultima faza, angajatul nemultumit poate sa isi dea demisia. "Nu va pripiti, insa", spune McDonalds.

Chiar daca o singura persoana creeaza toate aceste probleme, compania nu trebuie sa actioneze ca intr-un caz izolat. Managerul va discuta intre patru ochi cu angajatul respectiv, dar sa nu uitam ca si alti angajati ar putea suferi de pe urma unui moral scazut. "Chiar si atunci cand un angajat spune "cu totii ne simtim la fel", seful trebuie sa discute cu fiecare angajat si sa rezolve problemele fiecaruia in parte", conchide Kerekes.

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x