Angajatii care il cunosc pe sef nu mai sunt la fel de motivati, atunci cand acesta exercita mai mult control asupra lor
angajaticontrolsefimanageriperformanteincredere
Companiile construiesc echipe in speranta ca acestea vor functiona. Dupa ce oamenii se cunosc mai bine, incep sa realizeze o diviziune a muncii si sa isi cladeasca motivatia, in functie de proiectele la care lucreaza.
Un nou studiu amplu al cercetatorilor Gerhard Riener si Simon Wiederhold de la Universitatea Heinrich-Heine din Dusseldorf a testat aceste efecte, descoperind ca sunt valabile, pana la o anumita limita.
Intr-o simpla actiune, in care exista un lider si un angajat, oamenii care au mai lucrat cu liderul depasesc performantele celor care nu sunt familiarizati cu acesta.
Relatia profesionala mentionata poate avea insa si un revers al medaliei, foarte semnificativ pentru evolutia liderilor si a companiilor.
Astfel, angajatii care au mai lucrat cu liderul se asteapta sa fie mai putin controlati de acesta, decat ceilalti. Cand sunt controlati mai mult decat se asteptau, se simt TRADATI si SE RAZBUNA prin minimizarea efortului depus.
Eforturile si cooperarea scad in cazul grupului CE (care a mai avut experiente profesionale cu managerul), decat in grupul NCE (care nu este familiarizat cu managerul).
Una din componentele care asigura functionalitatea unei echipe de munca este INCREDEREA. Aceasta contribuie esential la evolutia productivitatii.
Daca liderii sunt deschisi oricaror schimbari in structura grupului (in privinta responsabilitatilor) si se ocupa de solutionarea temerilor angajatilor, pot evita o scadere dramatica a performantei in campul muncii.