Studiu: Multi angajati isi rezolva treburile personale in timpul serviciului
captivatelocuri de muncaprobleme personaleangajatitimpmunca
Un studiu recent arata ca multi angajati isi rezolva treburile personale in timpul serviciului... si nu doar in pauza.
Un studiu realizat de grupul de media digitala Captivate arata ca multi angajati alearga de colo pana colo, pentru a-si rezolva problemele personale, chiar daca se afla, teoretic, la munca.
Captivate, o divizie a gigantului media Gannett, a realizat un studiu in randul a 838 angajati din 14 centre metropolitane. Cercetatorii au descoperit ca 93% dintre respondenti fie isi comanda produse online, fie pleaca de la birou pentru a-si rezolva o probleme, fie merg la cumparaturi in magazinele din apropierea locului de munca, la pauza de masa. 1 din 5 angajati recunoaste ca a facut toate aceste trei lucruri intr-o saptamana de munca.
Escapade in timpul pauzei? Nu suna atat de rau, nu-i asa?
Pana la urma, doua din cele mai populare "destinatii", bancile - 71% si oficiile postale - 46%, au acelasi program ca si celelalte institutii si firme, de la 9.oo la 17.oo.
68% dintre angajati petrec insa timp indelungat pe internet pentru a cauta chestiuni care nu au legatura cu munca si 53% stau pe Facebook, Twitter sau alte retele sociale.
Cercetatorii au subliniat ca s-a inregistrat o crestere de 63% a numarului angajatilor care irosesc timpul la munca pentru a face shopping online, comparativ cu 2011. Barbatii iau cel mai des pauze de la munca, pentru a vizita site-urile de shopping, iar femeile sunt mai predispuse sa faca o "incursiune" scurta la magazin sau la salonul cosmetic.
Sefii nu sunt insa suparati pe angajatii lor. De fapt, multi manageri sunt relaxati cu privire la acest aspect, dupa cum releva si alte studii; multi dintre sefi presupun (si chiar asa este, in majoritatea cazurilor) ca angajatii lucreaza si de acasa sau peste program, pentru a-si definitiva munca.