TOP 10: Cum poti oferi un feedback angajatilor tai

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TOP 10: Cum poti oferi un feedback angajatilor tai TOP 10: Cum poti oferi un feedback angajatilor tai
de Manager.ro la 08 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
topangajatifeedbackmanagericoncedierijoburi

Unul din cele mai importante instrumente pe care le are la indemana un manager este feedback-ul direct - atat pozitiv, cat si de corectare. De fapt, simpla operatiune de canalizare a angajatilor spre performanta poate fi un proces foarte anevoios. Deoarece multi manageri evita sa ofere in mod regulat un feedback sau orice alt tip de raspuns, comunicarea in cadrul organizatiilor incepe sa scartaie. Care sunt insa cele 10 greseli pe care trebuie sa le evite un manager, atunci cand vrea sa ofere un feedback?

1. Ii oferiti angajatului un feedback preponderent negativ, un pozitiv

Presupunand ca ai de a face cu un angajat bun, feedback-ul trebuie sa fie pozitiv. Nu inseamna ca trebuie sa eviti sfaturile care ar putea corecta unele aspecte din activitatea sa; dar apreciati partile bune. Feedbackul pozitiv le "spune" angajatilor ca eforturile lor sunt rasplatite si ii incurajeaza sa se perfectioneze, pentru a dobandi rezultate si mai bune. In plus, feedbackul pozitiv este o forma de responsabilizare. Daca un angajat presteaza excelent o munca si tu nu ii arati ca apreciezi acest lucru, se va gandi, cel mai probabil, ca il ignori.

2. Ati evitat conversatia cu angajatul, pana la nivelul la care ati devenit de-a dreptul frustrat


Daca puneti in standby discutiile importante legate de evolutia angajatului dumneavoastra, pana cand "explodati", o sa agravati o situatie care putea fi rezolvata pasnic. Vorbiti cu angajatul dumneavoastra si spuneti-i "ce va doare".

3. Ati "ucis" prin politetea dumneavoastra insasi miezul mesajului

Nu lasati politetea sa denatureze natura unui mesaj direct. Tonul trebuie sa fie bland, dar cuvintele directe.

4. Nu ati fost bland

In timp ce unii manageri evita sa ofere un feedback, altii ofera raspunsuri "personalizate" cu urlete si amenintari la adresa bietului angajat. Managerii exceptionali stiu sa abordeze o problema frapanta si foarte rar isi ies din minti.

5. Nu ati vorbit foarte clar

Cand oferiti un feedback, nu discutati doar generalitati. Nu ii spuneti unui angajat ca este lent in activitatea sa. Spuneti-i, in schimb, ca a intarziat cu raportarile in ultima perioada.

6. Ati transformat feedbackul intr-un eveniment special

Ar trebui sa oferiti angajatilor un feedback in mod constant, pentru a obtine rezultate bune, pentru a preveni comportamentele nocive si pentru a incuraja comunicarea. Prin adresarea unor feedbackuri constante, problemele pot fi rezolvate chiar in faza lor incipienta.

7. Nu asteptati o evaluare formala a performantelor

Evaluarile performantei nu pot tine locul feedbackului. De fapt, daca evaluarea reprezinta o surpriza pentru angajat, inseamna ca seful sau nu si-a facut treaba asa cum ar fi trebuit.

8. Nu ati expus consecintele

Managerii buni vorbesc si despre consecintele care ar surveni in urma nerezolvarii unor probleme si ii explica angajatului ca impactul asupra sa va fi major, ca ar putea sa riste o pierdere salariala sau chiar concedierea, in functie de gravitatea situatiei. Multi dintre manageri ii ofera angajatului un feedback, dar evita sa ii spuna direct ca JOBUL SAU ESTE IN PERICOL. Numai cunoscand severitatea situatiei vom putea intreprinde masurile necesare.

9. Nu ati pus critica intr-un anumit context

Daca o persoana lucreaza bine, dar trebuie sa va adresati unei probleme minore din activitatea sa, asigurati-va ca acel angajat stie ca in general, este eficient. Foarte des, managerii ii agreseaza psihic pe angajatii care ar fi devastati de un esec, in timp ce ii "perie" pe cei incompetenti.

10. Nu ati oferit niciun feedback

Niciun raspuns. Unii manageri sunt muti si le permit angajatilor ineficienti sa castige lunar un salariu, la nesfarsit. Alteori, vine "ziua judecatii", cand sefii apeleaza la concedieri, fara vreun avertisment preliminar.

Ultimele NOUTATI

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x